آخرین خبرهااستان ها

پیروزی ستارگان ایران در برابر جهان با یک پیروزی و سه تساوی

در نخستین روز جام ستارگان و کاسپین کاپ؛

تدبیرشرق/در نخستین روز از سومین دوره رقابت های شطرنج جام ستارگان که از عصر دیروز در منطقه آزاد انزلی آغاز شده بود ستارگان ایران توانستند گوی سبقت را از حریف ربوده و نتیجه روز نخست را از آن خود کنند.
در جدول ستارگان محمد امین طباطبایی مقابل مارین بوسیوویچ شطرنج باز اهل کروواسی قرار گرفت و توانست حریف خود را شکست دهد و در دیگر رقابت های این جدول پرهام مقصود لو استاد بزرگ شطرنج ایران و قهرمان شطرنج جوانان جهان در مقابل التاج سفرلی از جمهوری آذربایجان به تساوی رضایت داد.
همچنین رقابت علیرضا فیروزجا شطرنج باز قهار کشورمان در مقابل یوگئی الکسیف از روسیه و امیررضا پوررمضانعلی استاد بزرگ گیلانی شطرنج کشورمان در برابر سرگئی تیویاکوف از کشور روسیه به تساوی کشید.
در جدول استادی کاسپین کاپ نیز در مهم ترین دیدار ها کارن گیریگوریان از ارمنستان ، ویتالی برنادسکی از اوکراین، مسعود مصدق پور از ایران ، وادیم مالاخاتکو از بلژیک ، استاد بین المللی آرش طاهباز از ایران ،آذر میرزائوف از جمهوری آذربایجان، آرمان میکائیلیان از ارمنستان و امیررضا پورآقابالا از ایران روی ۱۰ میز نخست مسابقات به پیروزی رسیدند.
در جدول B کاسپین کاپ نیز صفورا قانع و محمد کریمی از کشورمان ، حسین وحید از پاکستان و آرناش بائوژان از قزاقستان روی پنج میز اول جدول مقابل حریفان خود به پیروزی رسیدند.
همچنین در جدول C کاسپین کاپ محمدرضا پور عبدالله ، احمد علی ابری و آرمین رحمت پور روی سه میز بالای این جدول حریفان خود را شکست داده و در جدول D کاسپین کاپ نیز آناهیتا غلامی ، پروا بهزادنظیف ، نازنین مبرهنی از ایران ، خاتون باقیرووا و ژاله بابازاده از جمهوری آذربایجان در پنج میز بالای جدول به پیروزی در برابر حریفان خود دست یافتند.
به گزارش خبرنگار ایرنا سومین دوره رقابت های شطرنج جام ستارگان خزر و هفدهمین دوره رقابت های شطرنج جام کاسپین با حضور ۷۵۰ شطرنج باز از ۲۰ کشور در منطقه آزاد انزلی ادامه دارد.
این دوره از رقابت ها در مرکز همایش ها و نمایشگاهی منطقه آزاد انزلی آغاز و تا سی ام بهمن برگزار می شود و شطرنج بازان حاضر در این مسابقات در دو مقطع زمانی از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح تا ۱۴ و از ساعت ۱۷ تا ۲۱ و ۳۰ دقیقه با یکدیگر رقابت می کنند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا