آخرین خبرهااستان ها

اجرای سمفونی انقلاب به مدت سه شب در مجتمع خاتم الانبیاء

مدیرکل ارشاد گیلان خبر داد:

تدبیرشرق/فیروز فاضلی روز یکشنبه در گفت و گویی افزود: سمفونی انقلاب بمناسبت چهلمین سال انقلاب اسلامی، از امشب در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیاء (ص) به با بازاجرای آهنگ‌ها و سرودهای انقلاب ۵٧ می پردازد.
وی اظهار داشت: قطعات «سرود جمهوری اسلامی ایران»، «شهید»، «خمینی ای امام»، «بوی گل و سوسن و یاسمن آید»، «بهمن خونین»، «هوا دلپذیر شد»، «یار دبستانی» و «سرود ای ایران» در بخشی از این سمفونی اجرا می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان ادامه داد: سمفونی انقلاب در دو بخش «ارکستر سازهای بادی و گروه کُر» و «گروه ایرانی» برگزار خواهد شد که در بخش گروه ایرانی قطعه «ژاله خون شد، خون جنون شد»، قطعه آوازی در دستگاه ماهور و قطعه خاطره انگیز «سپیده (ایران ای سرای امید)» به همراه سازهای تار، عود و تنبک، برای مخاطبان اجرا می شود.
فاضلی اضافه کرد: سمفونی، ارکستر سازهای بادی و گروه کر چهل سالگی انقلاب با ٣٠ عضو به رهبری علی عباسی اجرای برنامه خواهند داشت و تنظیم قطعات بر عهده کیوان حبیب‌زاده و سرپرستی گروه کر بر عهده مصطفی حقیقت‌خواه است.
سمفونی انقلاب که یکی از بخش‌های جشنواره فرهنگی هنری انقلاب اسلامی است؛ به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت برگزار می‌شود؛ روزهای ٢١، ٢٢ و ٢٣ بهمن‌ ماه از ساعت ١٩:٣٠ مجتمع فرهنگی و هنری خاتم‌الانبیا(ص) رشت، میزبان مخاطبان هنر انقلاب اسلامی است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا