آخرین خبرهاملی

اظهارات کلانتری درباره طرح انتقال آب دریای خزر خلاف قانون است

جعفرزاده: مجلس اجازه اجرای این طرح را نمی‌دهد

غلامعلی جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار علم و فناوری در ارتباط با نظر نمایندگان استان گیلان نسبت به طرح انتقال آب دریای خزر اظهار کرد: بنده به صورت شفاف نظرم مخالفم را نسبت به اجرای این طرح اعلام کرده‌ام.

وی با اعلام اینکه بنده در سخنرانی‌ها و نطق‌های خویش نظر منفی خویش را اعلام کرده‌ام، گفت: هیچ فردی نمی‌تواند بدون نظرات کارشناسی در این زمینه اظهار نظر کند.

جعفرزاده در واکنش به آخرین اظهارات رئیس محیط زیست کشور، گفت: کلانتری نمی‌تواند نسبت به محیط زیست به تنهایی تصمیم بگیرد.

وی با اعلام اینکه مطالب مطرح شده توسط کلانتری خلاف قانون است، افزود: ایشان نباید خلاف قانون صحبت کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دولت برای اجرای این طرح نیاز به مجوز دارد و مجوزی هم قانون در اختیارش قرار نداده و نمی‌توانند نسبت به انتقال آب دریای خزر اقدام کنند.

وی با اعلام اینکه دولت برای اجرای این طرح باید از مسیر قانون و مجوزهای لازمی که مجلس پس از دریافت نظرات کارشناسی صادر می‌کند رد شود، افزود: مجلس به دولت اجازه نمی دهد که هزینه سنگینی برای کشور تحمیل کند.

جعفزاده خاطر نشان کرد: مباحث مطرح شده در ارتباط با طرح انتقال آب دریای خزر مجوزهای کارشناسی ندارد و به دولت اجازه نمی‌دهیم که بار مالی سنگینی را بر کشور تحمیل کند.

وی با اعلام اینکه مخاطرات زیست محیطی این طرح بسیار سنگین است، گفت: محیط زیست استان‌های شمالی کشور به شدت با اجرای این طرح آسیب می‌بیند که مجلس اجازه اجرای این طرح را نمی‌دهد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا