آخرین خبرهااستان ها

گردشگری گیلان ساماندهی عقلانی شود|شخصیت مردم ما فراتر از توزیع سبد کالا و گوشت اینترنتی است

آیت الله فلاحتی در دیدار با اعضای مجمع توسعه گیلان:

تدبیرشرق/آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار با جمعی از اعضای مجمع توسعه استان گیلان با اشاره به اثرگذاری مردم ولایتمدار گیلان در طول تاریخ شیعه اظهار کرد: حضور شیعه در آذربایجان معلول تشیع در گیلان است.
وی در ادامه به وجود افراد دارای کوله باری از تجربه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در مجمع توسعه گیلان اشاره کرد و افزود: حضور میدانی افراد با تجربه برای توسعه و پیشرفت گیلان حائز اهمیت است.
امام جمعه رشت با بیان اینکه گرایش فکری و سیاسی افراد برای ما مهم نیست، تصریح کرد: از گرایش های سیاسی تا جایی که در چارچوب نظام دینی باشد و به آن لطمه وارد نکند، استقبال می کنیم.
آیت الله فلاحتی به آسیب های گیلان در بخش های مختلف اشاره کرد و گفت: رودخانه های گوهررود و زرجوب به جای اینکه فرصت باشد اکنون به آسیب تبدیل شده و سلامت مردم را تهدید می کند.
وی با اشاره به اینکه پسماند سراوان و شیرابه آن از جمله معضلات زیست محیطی گیلان است، بیان کرد: مردم منطقه فخب از فاضلاب شهری رنج می برند.
نماینده ولی فقیه در گیلان، خواستار توجه به تمام ظرفیت های این استان شد و اظهار کرد: گیلان از ظرفیت خوبی برای جذب گردشگر به ویژه گردشگران شیعه با توجه به وجود بقاع متبرکه بسیار در دنیا برخوردار است.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه دریا، جنگل، جلکه و … از جمله ظرفیت های استان است، افزد: گیلان می تواند به قطب گل و گیاه کشور شود ضمن اینکه کشورهای آسیای میانه بستر مناسبی برای صادرات تولیدات استان محسوب می شود.
وی، بر ورود هوشمندانه و عاقلانه در عرصه به منظور پیشنهاد برای توسعه گیلان به دولتمردان تاکید کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه با پایتخت فاصله ای نداریم اما از وجود وزیر در کابینه دولت بی بهره هستیم.
امام جمعه رشت، با اشاره به هجوم سرمایه داران برای خرید زمین در گیلان، خاطرنشان کرد: حضور سرمایه داران دستاوردی برای استان نداشته و در این زمینه باید برنامه ریزی کرد.
آیت الله فلاحتی، خواستار ساماندهی عقلانی گردشگری گیلان شد و بیان کرد: اگر به فکر توسعه استان هستیم باید به تمام بخش های آن توجه شود.
وی با بیان اینکه محصولات با کیفیت گیلان نیازمند برندسازی است، اظهار کرد: تمام امور را دولتمردان نمی توانند انجام دهند و باید از مردم دلداده کمک گرفته شود.
نماینده ولی فقیه در گیلان بر آموزش تولید و کارآفرینی در جامعه تاکید کرد و گفت: شخصیت مردم ما فراتر از توزیع سبد کالا و گوشت اینترنتی است و باید بتوانند با درآمدزایی زندگی خود را اداره کنند.
آیت الله فلاحتی همچنین با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی عصاره تمام انبیای الهی است، خاطرنشان کرد: مردم ما دلداده ارزش های اسلامی هستند و انقلاب اسلامی در سایه مجاهدت این ملت حفظ شده است.
وی در پایان تصریح کرد: اگر اندیشه ای بخواهد به ارزش های دینی و نظام لطمه ای وارد کند، با آن جریان همراه نیستیم اما فارغ از اندیشه های سیاسی برای پیشرفت گیلان در کنار تمام گرایش ها هستیم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا