آخرین خبرهااستان هااسلایدر

اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه های زیربنایی گیلان

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خبر داد:

تدبیرشرق/دکتر محمدباقر نوبخت در آیین افتتاح سد لاستیکی پهلوان بست شهرستان لنگرود با تاکید بر ضرورت توجه همگان به ویژه مسئولان به آموزه های دین اسلام، اظهار داشت: اهل بیت هرگاه مورد بدگویی قرار می گرفتند با سلام و ادب پاسخ می داند و هرگاه کسی به آن ها احسان می کرد، جز با احسان پاسخ نمی دادند.

وی با اشاره به اینکه کشور در شرایط اقتصادی دشوار و در یک جنگ نابرابر قرار گرفته است، افزود: در دوران دفاع مقدس وقتی پیکر یک شهید می آمد همگی به استقبال می رفتیم اما عجز و ناله نمی کردیم که مبادا دشمن سوء استفاده کند.

دکتر نوبخت ادامه داد: اکنون در جنگ اقتصادی نه تنها تحمل کمتر شده بلکه انتظارات نیز بیشتر شده است.

وی با قدردانی از حامیان دولت و پشتیبانی نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: وظیفه خود می دانیم که به نمایندگان کمک کنیم تا خدمات بهتری به مردم برسانند.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان باید به سرعت اقدامات لازم برای آغاز عملیات اجرایی سد لاستیکی اطاقور را انجام دهد و نسبت به انتخاب پیمانکار اقدام کند.

وی به حوزه چای اشاره کرد و گفت: طی سال های گذشته دولت به وظایف خود در این حوزه عمل کرد اما چنانچه انتظاراتی باقی است، آماده هستیم با کمک نمایندگان برای پاسخگویی به آن ها اقدام کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه در حوزه زیربنایی اقدامات اساسی در گیلان طی سال های اخیر صورت گرفت، بیان داشت: ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در این حوزه صرف شد که البته اعتقاد داریم هزینه نبود بلکه سرمایه گذاری شده است.

وی از سفر ریاست جمهوری در هفته های آینده به گیلان خبر داد و گفت: راه آهن قزوین- رشت که اهمیت بین المللی دارد در این سفر رسما افتتاح می شود.

دکتر نوبخت ادامه داد: از الان پیش فروش بلیت قطار قابل انجام است و در نظر داریم واگن هایی در شأن مردم خوب گیلان تهیه کنیم تا سفرهای نوروزی خوب و خوشی داشته باشند.

وی تصریح کرد: حمایت های لازم برای اتصال راه آهن گیلان به انزلی و آستارا نیز انجام خواهد شد.

دکتر نوبخت با اشاره به ۸ کیلومتر باقی مانده آزادراه گفت: برای احترام به نظر مردم خوب رودبار و مختل نکردن کسب و کار ،طرح جایگزین تدارک دیدیم تا بازار از رونق نیفتد و به همین دلیل اجرای پروژه به تاخیر افتاد.

وی با تاکید بر اینکه برای رسیدن به توسعه تنها نباید به ساخت راه آهن و جاده و از این قبیل طرح ها توجه کرد، گفت: باید رضایت و رفاه مردم مد نظر باشد.

معاون رئیس جمهور از اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه های زیربنایی گیلان از جمله ۸ کیلومتر باقی مانده آزادراه و سدهای لاستیکی خبر داد.

وی با بیان اینکه فرصت کوتاهی برای خدمتگزاری به مردم در اختیار مسئولان قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: اگر از فرصت استفاده نکنیم فردا حسرت خواهیم خورد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا