آخرین خبرهااستان ها

معاون امور اقتصادی استانداری گیلان در جریان افتتاح پروژه های دهه فجر در شفت: توسعه زیرساخت های روستایی مانع از مهاجرت به شهرها می شود

 زیرساخت های

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان تصریح کرد: اگر روستاییان خدمات مناسبی دریافت کنند و رونق اقتصادی در روستاها ایجاد شود، شاهد مهاجرت به شهرها نخواهیم بود.

به گزارش تدبیرشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛  سیدمحمد احمدی در مراسم افتتاح پروژه های عمرانی ، خدماتی و تولیدی در شهرستان شفت با بیان اینکه جمعیت در برنامه ریزی ها مهمترین اصل به شمار می آید، اظهار داشت: به زودی با آماده شدن سند آمایش سرزمینی، مبنای حرکت ما به سمت توسعه مشخص می شود.

وی با اشاره به اینکه آرایش جمعیتی در شهرستان شفت با دیگر نقاط استان متفاوت است، افزود: بیشتر بافت این شهرستان روستایی است و این موضوع را می توان فرصت محسوب کرد و از آن به عنوان موتور محرکه توسعه بهره گرفت.

احمدی تصریح کرد: اگر روستاییان خدمات مناسبی دریافت کنند و رونق اقتصادی در روستاها ایجاد شود، شاهد مهاجرت به شهرها نخواهیم بود.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان با تاکید بر اهمیت توسعه زیرساخت ها، گفت: باید برای جبران عقب‌ماندگی‌هایی که شهرستان شفت در بعضی شاخص ها دارد، تلاش کرد.

وی از افتتاح ۳۲ پروژه با بیش از ۱۵ میلیارد تومان اعتبار درشهرستان شفت همزمان با دهه فجر امسال خبر داد.

احمدی با اشاره به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، افزود: توجه به اقتصاد مقاومتی و کاهش وابستگی به نفت در این شرایط بسیار حائز اهمیت است.

معاون امور هماهنگی اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان با بیان اینکه طرح بوم گردی از سوی استاندار گیلان برای رونق گردشگری و اقتصاد در استان در دستور کار قرار گرفت، گفت: توسعه  شهرستان شفت بر مبنای کشاورزی، صنعت و گردشگری می باشد و ۳۶۰ واحد بوم گردی در این شهرستان هدفگذاری شده است.

گفتنی است؛ امروز از ۷ طرح عمرانی و خدماتی با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد و ۹۳۵ میلیون تومان در شهرستان شفت بهره برداری شد.

در سفر سید محمد احمدی ، اورژانس اجتماعی شفت با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان ، آسفالت دو رشته راه روستایی در سفیدمزگی و سالک معلم با۶۴۰ میلیون تومان، یک واحد تولیدی نساجی در شهر صنعتی شفت با بیش از ۵ میلیارد و ۱۴۵ میلیون تومان اعتبار افتتاح گردید.

همچنین امروز ۳ پروژه تامین آب آشامیدنی در روستاهای صیقلان ، سالک معلم و پلنگ پشت (شهرک کادوس) مجموعا به ارزش یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا