اقتصادیملی

استخدام ناظرین چای تعیین تکلیف شود | نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای افزایش یابد

اسدالله عباسی در نشست علنی مجلس:

تدبیرشرق/اسدالله عباسی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی گفت: از شورای اقتصاد و همچنین از دکترلاریجانی می خواهم به ریاست جمهوری متذکر شوند تا هرچه سریع تر نرخ تضمینی خرید برگ سبز چای تعیین تکلیف شود.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: سال گذشته تنها ۴ درصد به نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای افزوده شد این در حالی است که مردم و کشاورزان چایکار بیش از ۳۰ درصد تورم را لمس کرده اند.

وی تاکید کرد: جهت جبران سال گذشته، واقع بینی و اعمال نظر کارشناسان برای خرید تضمینی برگ سبز چای در سال آینده می خواهیم به نظر کارشناسان که برای برگ سبز چای درجه یک نرخ ۴۵۰۰ تومان و برای کیفیت درجه دو، مبلغ ۳۵۰۰ تومان پیشنهاد شده است توجه شود.

عباسی افزود: چای کاران باید اکنون آماده کشت چای شوند تا در فصل بهار برداشت داشته باشند متاسفانه مساحت کشت چای از ۳۲ هزار هکتار باغ چای به ۱۹ هزار هکتار کاهش یافته است و علت آن بی توجهی مسئولین اقتصادی و جهاد کشاورزی است.

وی همچنین گفت: انتظار می رود استخدام ناظرین چای تعیین تکلیف شود، آن ها به مدت ۶ ماه در سال که زمان برداشت محصول است بیمه و حقوق می گیرند و ۶ ماه دیگر از سال بیکارند و بیمه ای به آن ها تعلیق نمی گیرد، با چنین اوصافی چگونه می توان جهت افزایش، تولید و کیفیت یکی از محصولات استراتژیک قدم مثبت برداشت.

این نماینده مجلس تاکید کرد: چرا وزارت جهاد کشاورزی در این خصوص بی تفاوت بوده و حق و حقوق بیش از ۵۰۰ نفر از جوانان متعهد و متخصص را نادیده می گیرد.

دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر، گفت: دولت نسبت به رفع مشکل خرید تضمینی برگ سبز چای اقدام کند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا