آخرین خبرهاملی

طرح استانی شدن انتخابات امیدوارکننده است| لزوم ورود نمایندگان با سابقه کار اجرایی

جعفرزاده ایمن‌آبادی با تاکید بر ارتقای کیفی مجلس با استانی شدن انتخابات:

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی با یادآوری برخی از اظهارات مبنی بر مخالفت با استانی شدن انتخابات، گفت: مخالفان استانی شدن انتخابات مجلس قطعا یک بار هم قانون انتخابات را مطالعه نکردند، عمده مطالب و دغدغه مخالفان پیش از این در قانون انتخابات حل شده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: استانی شدن انتخابات مغایر سیاست‌های کلی نظام نیست، ما حدود هزار و ۲۰۰ سیاست داریم که طرح استانی شدن را مغایر با این سیاست‌ها نمی‌داند. متاسفانه برخی از این سیاست‌ها به عنوان ابزار استفاده و با اشاره به آنها اظهارات مخالفت آمیز خود را مطرح می‌کنند.

ارتقاء کیفی مجلس با استانی شدن انتخابات/ لزوم ورود نمایندگان با سابقه کار اجرایی

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه استانی شدن انتخابات در حوزه غنا بخشیدن و کیفی کردن مجلس قطعا موثر است، افزود: مخالفان باید پاسخگوی مشکلات کنونی مجلس هم باشند، قطعا در استانی شدن انتخابات هم اشکالاتی وجود دارد اما نسبت مشکلات آن کمتر از اشکالات وضعیت فعلی است.

وی تاکید دارد: افراد و شخصیت‌ها باید با سابقه کار اجرایی و به موجب استانی شدن انتخابات وارد مجلس شوند، کسی در مجلس موفق‌تر خواهد بود که تجربه کار اجرایی داشته باشد، در مجلس فعلی و دوره‌های گذشته افرادی بدون تجربه یک روز کار اجرایی وارد مجلس شدند که این افراد نتوانستند موفق باشند.

جعفرزاده ایمن آبادی یادآور شد: برخی به بهانه فراموش شدن روستاها و شهرستان‌ها استانی شدن انتخابات را زیر سوال می‌برند، در صورت عدم پرداختن به استانی شدن انتخابات حداقل باید شرایط ورود نمایندگان به مجلس را سخت‌تر کرد. متاسفانه ایراد شورای نگهبان در مورد اینکه برخی نامزدها و نمایندگان قانون اساسی را هم نخواندند، درست است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی افراد تا پایان دوره نمایندگی اِشراف کافی به قانون اساسی پیدا نمی‌کنند، گفت: نمایندگان تحت فشار بسیار هستند زیرا عده‌ای از بیرون اذعان دارند که نمایندگان به دلیل پایگاهی که دارند‌ دنبال استانی شدن انتخابات هستند در صورتی که با اصلاحاتی می‌توان تمام نواقص این طرح را رفع کرد.

حضور هر تخصصی در مجلس نیاز نیست/ نماینده مجلس باید مبانی الفبای حقوق را بداند

وی تاکید کرد: کسانی باید به مجلس راه پیدا کنند که از عقبه اجتماعی و مسئولیتی در گذشته برخوردار باشند، همچنین باید دارای پایه‌های علمی لازم باشند تا بتوانند دورنمای تصویب قانون را ببینند. از سوی دیگر حضور برخی از تخصص‌ها در مجلس نیاز نیست.

جعفرزاده ایمن آبادی افزود: حضور متخصصان مغز و اعصاب، قلب و عروق و انرژی اتمی با این حد و اندازه ضرورتی ندارد، در مجلس نهم سه فرد با تخصص دکترای هسته‌ای حضور داشتند که در زمان بررسی مسائل هسته‌ای قانون نویسی کردند، حال آنکه ما در مجلس می‌توانیم از مشاوران و کارشناسان به جای نماینده متخصص استفاده کنیم. نمایندگان باید مبانی الفبای حقوق را بدانند زیرا این تخصص لازمه انجام وظایف نمایندگی است.

طرح استانی شدن انتخابات بسیار امیدوارکننده است

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: طرح استانی شدن انتخابات در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس در حال بررسی است، این طرح بی نقص نیست اما بسیاری از خلاءها را رفع می‌کند، در حقیقت این طرح بسیار امیدوارکننده است.

مصطفی میرسلیم از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفته است: طرح استانی شدن انتخابات منطبق بر سیاستهای کلی نظام نیست و بعید است بدون اعمال تغییرات اساسی به تصویب برسد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا