آخرین خبرهااستان ها

تخصیص هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال تسهیلات روستایی و عشایری به گیلان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان خبرداد؛

تدبیرشرق/سیدمحمد احمدی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان گیلان که با حضور معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان لنگرود تشکیل شده بود ، با بیان اینکه از کل اعتبار سه هزار و ۸۰ میلیارد ریالی تسهیلات روستایی و عشایری گیلان مبلغ هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال از طریق بانک‌های عامل به استان تخصیص یافته است، افزود: تاکنون مبلغ دو هزار و ۲۹۷ میلیارد ریال معادل ۷۵ درصد اعتبار ابلاغی و ۱۳۲ درصد اعتبار تخصیصی توسط بانک‌های عامل متولی پرداخت شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان با اشاره به اینکه بانک توسعه تعاون با ۶۴۶ میلیارد ریال طرح انعقاد قرارداد شده و با پرداخت ۵۴۱ میلیارد ریال، بیشترین جذب را داشته است، افزود: پست بانک نیز با ۴۵۳ میلیارد ریال طرح انعقاد قرارداد شده و با پرداخت ۴۰۲ میلیارد ریال رتبه دوم جذب را در استان دارا می باشد.

وی ادامه داد: بانک کشاورزی نیز با هزار و ۶۹ میلیارد ریال طرح به انعقاد قرارداد رسیده و با پرداخت همین مبلغ رتبه سوم جذب در بین بانک‌های عامل اعتبارات روستایی و عشایری را کسب کرد و صندوق کار آفرینی امید با ۳۰۲ میلیارد ریال طرح انعقاد قرارداد شده، کمترین درصد جذب در بانک‌های عامل را داراست.

احمدی در خصوص وضعیت طرح‌های معرفی شده به کارگروه ملی نیز گفت:  تاکنون از بین طرح‌های معرفی شده به کارگروه ملی در سطح استان، طرح احداث کشتارگاه صنعتی طیور و با رسته اولویت صنایع غذایی، تبدیلی و تکمیلی کشاورزی با مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال توسط بانک کشاورزی پرداخت شده است.

وی در خصوص تسهیلات اشتغال فراگیر با استفاده از منابع داخلی بانک‌های عامل استان گفت: از کل اعتبار پنج هزار و  ۸۷۵ میلیارد ریال اعتبار استان مبلغ ۶۷۸میلیارد ریال معادل ۱۲ درصد کل اعتبار تاکنون از طریق بانک‌های عامل پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: از کل اعتبار استان در اشتغال فراگیر، شهرستان لنگرود با پرداخت ۱۰ طرح به مبلغ ۱۲۳ میلیارد ریال و اشتغال ۱۱۸ نفر رتبه اول را داراست و در همین راستا شهرستان آستارا کمترین درصد جذب را نسبت به سهم خود در بین شهرستان‌ها داشته است.

وی در پایان با بیان اینکه در پرداخت تسهیلات روستایی هدف دولت فقط تزریق نقدینگی نیست، اذعان کرد: عزم نظام و در راس آن رهبری این است که اشتغال رونق یابد و انتظار ما تحرک بیشتر از بانک‌هاست.

گفتنی است، استان گیلان در بخش رتبه بندی کشوری نسبت به ۵۰ درصد اعتبارت ابلاغ شده اشتغال روستایی و عشایری با ۱۹۵ درصد مبلغ مصوب رتبه ۱۲ کشوری و با ۱۶۴درصد مبلغ انعقاد قرارداد رتبه ۹ کشوری  را کسب کرد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا