آخرین خبرهااستان ها

حجت الاسلام افتخاری: هیچ بی احترامی به ارزش ها در همایش حلقه رندان ندیدم

نماینده مردم شهرستان های شفت و فومن

نماینده مردم شهرستان های شفت و فومن در مجلس شورای اسلامی گفت: در مدتی که در همایش حلقه رندان به همراه استاندار گیلان حضور داشتم، بی احترامی به ارزش ها در قالب طنز مشاهده نکردم.

حجت الاسلام و المسلمین محمدمهدی افتخاری عصر شنبه درباره حاشیه های مطرح شده پیرامون برگزازی همایش ملی طنزپردازان با عنوان ‘در حلقه رندان’ در شهرستان فومن مبنی بر بی احترامی به روحانیت در قالب اشعار طنز خاطرنشان کرد: بنده به همراه استاندار گیلان پس از حضور در مزار شهدای شهرستان فومن و دیدار با خانواده معظم چهار شهید دفاع مقدس و حدود دو ساعت بعد از آغاز این همایش، در مراسم حضور یافتیم و تا پایان مراسم هیچ حاشیه یا بی احترامی ندیدم.

وی ادامه داد: همایش یاد شده، خوب بود و در زمان حضور ما ، شاعران برجسته ای یک به یک آمدند و اشعارشان را قرائت کردند.

حجت الاسلام افتخاری به حضور شاعران در محضر رهبر معظم انقلاب اشاره و اضافه کرد: در جلسه های مختلف طنز معمولا درد دل ها و انتظارات اجتماعی بیان می شود؛ جلسه هایی حتی با حضور رهبری نیز برگزار، اشعاری در قالب طنز اجتماعی و انتقادی بیان و حاضران با لبخند و تمجید معظم له مواجه می شوند.

وی افزود: حتی اگر خطایی از جوان هنرمندی سر زده باشد؛ نباید با برخورد قهری، یک برنامه فرهنگی و دست اندرکاران آن را مقابل ارزش ها قرار دهیم.

وی افزود: برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی می تواند به افزایش نشاط اجتماعی و امید در شهرستان ها کمک کند.

حجت الاسلام افتخاری با تصریح اینکه مهم است مسائل ایمانی و اعتقادی خدشه دار نشود، گفت: شاعران جوان و پیشکسوت، بایستی به این مهم توجه داشته باشند که مسائل قومیتی را به چالش نکشند و روحیه دینی و معنوی را زیرسوال نبرند.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شاعران توجه داشته باشند که در بیان کاستی ها در قالب طنز به مقدسات و مسائل اعتقادی توهین نشود.

نماینده فومن و شفت با اشاره به سفرهای متعدد استاندار گیلان به این دو شهرستان اظهار کرد: حضور پررنگ و صمیمی دکتر سالاری در برنامه های مختلف در شهرستان ها یا بازدید از مشکلات و کاستی ها ، ارزشمند است.

به گزارش ایرنا همایش ملی طنزپردازان روز پنجشنبه سیزدهم دی ماه جاری با حضور شاعران و طنزپردازان مطرح کشور و تعدادی از هنرمندان جوان گیلانی در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن برگزار شد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا