آخرین خبرهااستان ها

وقتی به حکم قطعی رسیدید، آن را با قاطعیت اجرا کنید | قاضی باید سعه صدر داشته باشد

آیت الله فلاحتی در همایش فصلی دادستان‌ها و روسای دادگستری گیلان:

تدبیرشرق/آیت الله رسول فلاحتی امروز در همایش فصلی روسا و دادستان های واحدهای قضایی گیلان با اشاره به اینکه شیطان و نفس انسان را امر به بدی می کند اظهار کرد: نفس انسان و شیطان به آدم وعده روزهای درخشان می دهند اما او را دچار دوزخ می کنند.
وی بر ترس انسان از خداوند به ویژه در خلوت تاکید کرد و افزود: اگر حاکم و شاهد خود قاضی باشد انسان دیگر گریزی ندارد و در آخرت خداوند قاضی و شاهد است.
امام جمعه رشت با بیان اینکه حتی ذره ای از اعمال انسان نزد خداوند پنهان نیست، تصریح کرد: پایانه بسیاری از کارهای انسان برای فرزندان است اما جایی باید توقف کند و حساب پس دهد.
آیت الله فلاحتی، قیامت را جایی برای پاداش و کیفر انسان دانست و بیان کرد: آنگاه که ندای قضاوت الهی فرا برسد انسان باید پاسخگوی حاکم خود که خداوند است، باشد.
وی با اشاره به اینکه خود کنترلی بزرگ ترین وسیله ای است که انسان می تواند به مقام بالای معنوی برسد، خاطرنشان کرد: امام علی(ع) اینگونه بود.

نماینده ولی فقیه در گیلان یادآور شد: امام(ره) توانست آنچنان در صراط مستقیم بماند که پس از اهل بیت(ع) نمونه بارز انسان کامل محسوب می شود و امروز مقام معظم رهبری اینگونه است.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه آنچه می تواند مدافع حریم انسان در تمام عرصه ها باشد این است که انسان از خدا بخواهد او را در مسیر نگه دارد، اظهار کرد: انسان از ظرفیت صعود، هبوط و سقوط برخوردار است و می تواند با توکل بر خداوند در مسیر نورانی قرار گیرد.
وی بر دانش افزایی مسوولان قضایی تاکید کرد و افزود: دقت و سرعت در انجام امور از موضوع های مهم در محاکم قضایی است.
امام جمعه رشت با تاکید بر قاطعیت در عمل توسط مسوولان قضایی، بیان کرد: وقتی به حکم قطعی رسیدید، آن را با قاطعیت اجرا کنید و این را بدانید که استبداد رای با قاطعیت تفاوت دارد.
آیت الله فلاحتی، تلاش محاکم قضایی را بر نجات مظلوم خواند و گفت: قاضی باید سعه صدر را از خدا بخواهد.
وی تصریح کرد: اگر اصولی که اهل بیت(ع) بیان فرمودند، را عمل کنیم دنیای ما آباد شده و فرزندان صالحی خواهیم داشت ضمن اینکه طبق وعده خداوند به نصرت می رسیم.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه وجود پرونده در محاکم قضایی تهدید نیست، اظهار کرد: کثرت مراجعات مردمی به محاکم قضایی توسط مردم در نظام اسلامی نشان می دهد که حق مظلوم از ظالم ستانده می شود و شما هم سعی کنید همیشه به مظلومان کمک کنید.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا