استان ها

کارشناس درآمد و امور مشترکین شرکت آب و منطقه ای گیلان: تولیت مستقیم رودخانه ها برعهده شرکت آب و منطقه ای است/شهرداری ها مسئولیت زیباسازی و نگهداری رودخانه ها را برعهده دارند

تدبیرشرق/محمد صادق رجبی کارشناس درآمد و امور مشترکین شرکت آب و منطقه ای گیلان در هفتاد و یکمین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر رشت اظهار کرد: ماده ۵۵ قانون شهرداری ها اختیارات شرکت های آب و منطقه ای را در حوزه رودخانه ها، تالاب، آب گیر و آب بندان ها مشخص کرده است.

وی افزود: این قانون می گوید متولی و مالکیت رودخانه ها، آبگیرها، تالاب و آب بندان ها شرکت آب و منطقه ای بوده و شهرداری ها تنها مسئولیت زیباسازی و نگهداری آنها را بر عهده دارند.

رجبی با اشاره به اینکه آب و منطقه ای یک شرکت دولتی بوده و سازمانی دولتی نیست مطرح کرد: وزارت خانه با ایجاد واحد درآمد در شرکت آب و منطقه ای اجازه لازم برای درآمدزایی را داده و شرکت های آب و منطقه ای درآمد اخذ شده از منابع آبی را به حساب خزانه واریز می کنند.

کارشناس درآمد و امور مشترکین شرکت آب و منطقه ای گیلان خاطرنشان کرد: رودخانه ها قدرت خودپالایی داشته و متشکل از بار معلق و بار بستر هستند که جزیی از رژیم رودخانه بوده و حفظ رودخانه ها به حفظ محیط زیست کمک می کند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا