آخرین خبرهااستان ها

توسعه شهر رشت باید بر محور رودخانه‌ها باشد| جذب گردشگر داخلی و خارجی با استفاده از رودخانه‌ها

رضا ساغری در صحن شورای شهر رشت:

تدبیرشرق/رضا ساغری دیگر کاندیدا تصدی شهرداری رشت که برای دومین بار طی چند وقت اخیر در صحنه شورا حاضر شده است در این جلسه گفت: امروز خودم خواستم بار دیگر برنامه ارائه کنم.

ساغری اظهار کرد: با بهره مندی از زرجوب می توانیم ۸۰میلیون متر مکعب آب شیرین و سالم داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه می توانیم با بهره مندی از وجود دو رودخانه نسبت به جذب گردشگر داخلی و خارجی اقدام کنیم، افزود: برای پذیرایی از میهمانان داخلی و خارجی شهر خلاق خوراک رشت می توانیم دهکده ای بومی و در عین حال مدرن برای اینکار ایجاد کنیم.

شهردار اسبق رشت با بیان اینکه ۸۰ میلیون متر مکعب آب که می تواند موجب بروز انقلاب اقتصادی و گردشگری در رشت بشود طی سالهای اخیر هدر رفته است، گفت: آب به عنوان یک عامل توسعه پایه ای است که از طریق رودخانه های رشت در اختیار شهر قرار دارد و باید از آن استفاده بهینه کنیم.

ساغری با بیان اینکه توسعه شهر رشت باید بر محور رودخانه ها باشد، گفت: رودخانه گوهر رود حدود ۳۰ کیلومتر حاشیه قابل استفاده دارد که با ساماندهی این حاشیه سبب درامد زایی توسعه شهر خواهیم شد.

وی با بیان اینکه ۷ میلیون گردشگر در سال به رشت می ایند افزود: باید سایت های گردشگری داشته باشبم تا پذیرای این گردشگران باشد و تفریحگاههای مناسب برای انها فراهم کنیم.

ساغری با بیان اینکه توسعه شهری و رونق اقتصادی را از یک جا شروع کنیم گفت: رودخانه ها و حاشیه آن مکان مناسبی برای ایجاد مکان های تفریحی و تجاری است.

وی در پایان به بدهی شهرداری اشاره کرد و افزود: باید کسی به عنوان شهردار انتخاب شود که از عهده این بدهی بر بیاید و برای اینکار نیازمند درامد زایی پایدار هستیم.همچنین قطار شهری، رفع معضل ترافیک، کمربندی دوم، رودخانه ها از دیگر برنامه های بنده برای شهر رشت است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا