آخرین خبرهااستان هااسلایدر

استاندار گیلان در آیین تکریم و معارفه مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان تاکید کرد : لزوم بهره گیری از ظرفیت آب بندان ها برای رونق بخش کشاورزی و مشاغل مرتبط با آن

سالاری

اختصاصی تدبیر شرق : دکتر مصطفی سالاری استاندار گیلان در مراسم تکریم و معارفه مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان اظهار داشت : درکمترنقطه و استانی از کشور اهمیت دستگاه اجرایی شرکت آب منطقه ای مشابه استان گیلان است . ۵۴ رودخانه و ۲۰۰۰ آب بندان ، چشمه های متعدد و معیشت بخش کشاورزی وابسته به فعالیت آب منطقه ای استان است و ساختار گسترده ای این شرکت در نقطه به نقطه استان حضور آب منطقه ای گیلان و تاثیر گذاری آن را پر رنگ کرده است و اهمیت فعالیت این شرکت به درستی درک می شود .
وی با اشاره به وجود منابع آبی و لزوم تامین آب از طرق مختلف در استان ، افزود : ظرفیت سد منجیل در گذشته به میزان زیادی تامین کننده آب کشاورزی بوده است و به مرور زمان کاهش ظرفیت این سد موجب شده که به سراغ سایر منابع آبی برویم.
سالاری با بیان این مطلب که دستگاههای اجرایی استان با شرکت آب منطقه ای گیلان در خصوص ساماندهی آب بندان ها تعامل خواهند داشت ، افزود : لایروبی آب بندان ها از مطالبات کشاورزان است که با بررسی ها و تعاملاتی که با شرکت آب منطقه ای گیلان صورت گرفت ،انجام لایروبی آب بندان ها و ساماندهی آنها در دستور کار قرار داد.
وی ادامه داد : علاوه بر تامین آب کشاورزی ،آب بندان ها می توانند در ایجاد مشاغل جانبی نظیر پرورش ماهی ،گردشگری و ورزش های آبی نیز موثر باشند .
سالاری خاطر نشان کرد : با توافق مشترک نهادها می توانیم از ظرفیت آب بندان ها بهره گیری کرده و در روستاهای گیلان رونق ایجاد کنیم .
وی با اشاره به برداشت های مصالح رودخانه ها گفت : بر اساس قوانین و مقررات و با اجماع نهادهای ذیربط و در راس آنها آب منطقه ای گیلان ، ظرف کمتر از سه سال می توان از منابع آبی استان گیلان بدون لطمه زدن به منابع عمومی بهره گیری کرد .
وی تاکید کرد : در بحث ساماندهی چشمه ها و چاهها باید به صورت جدی پیگیر باشیم .
استاندار گیلان اذعان داشت : تفاوت گیلان با استانهای دیگر در خصوص وضع قوانین و مقررات بهره گیری از منابع آبی باید از سوی نهادهای بالادستی مد نظر قرار گیرد .
سالاری در پایان گفت :بخش زیادی از آب حاصل از بارش باران در استان گیلان وارد دریا می شود و باید از این آب های سطحی با برنامه ریزی های موثر، بهتر بهره گیری کرده و از این منابع آبی ارزشمند برای بحث کشاورزی گیلان استفاده کنیم.
گفتنی است در پایان این مراسم وحید خرمی به عنوان مدیر عامل جدید شرکت آب منطقه ای گیلان معارفه شد .

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا