آخرین خبرهاملی

تحریف جنگ نوعی جنایت جنگی است/آیا محسن رضایی می‌تواند پاسخ خون شهدای کربلای ۴ را به خانواده‌های آن‌ها بدهد؟

واکنش جعفرزاده به اظهارات عجیب رضایی در خصوص عملیات کربلای چهار:

تدبیرشرق/غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در خصوص اظهار نظر اخیر محسن رضائی پیرامون عملیات کربلای ۴، اظهار داشت: در کتاب اوج جنگ که کتابی منتشره از آقای هاشمی است برای عملیات کربلای ۴، تعداد شهدا را هزار شهید، تعداد مفقودین را ۳ هزار و ۹۰۰ نفر و تعداد مجروحین عملیات را ۱۱ هزار نفر بیان کرده است.

آیا محسن رضایی می‌تواند پاسخ خون شهدای کربلای ۴ را به خانواده‌های آن‌ها بدهد؟

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با فرض اینکه بخواهیم ادعای آقای محسن رضایی برای اینکه به جهت فریب دشمن، عملیات کربلای ۴ را اجرا کرده‌ایم، آیا اکنون آقای محسن رضایی می‌تواند پاسخ خون شهدا را به خانواده‌های این شهیدان را بدهد.

وی با بیان اینکه در عملیات کربلای ۴، حدود ۵ هزار شهید داده‌ایم، افزود: آیا برای فریب دشمن می‌توان ۵ هزار شهید و ۱۱ هزار مجروح داد.

عملکرد برخی فرماندهان علت ۸ ساله شدن جنگ با عراق بودند

جعفرزاده ایمن‌آبادی با بیان اینکه بعضی وقت‌ها می‌گویم با این رزمندگانی که داشته‌ایم که حاضر بودند از سیم خاردار و میدان مین عبور کنند، چرا جنگ ۸ سال طول کشیده است؟، ادامه داد: فارغ از اینکه بیش از ۴۰ کشور روبه‌روی ایران بودند اما فقط نیروهای ایران حس شهادت طلبی داشتند و دشمنان ما از داشتن چنین نیروهایی بی‌بهره بودند، بنظرم بخشی از فرماندهان ما عامل طولانی شدن جنگ شدند و اکنون باید پاسخ دهند.

اظهار نظر محسن رضایی دل خانواده شهدا را به درد آورده است

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اظهار نظر محسن رضایی دل خانواده شهدا را به درد آورده است، گفت: ای کاش کاری کنند تا این صحبت‌های محسن رضایی درمورد کربلای ۴، به گوش خانواده‌های آن‌ها نرسد زیرا موضوع عملیات فریب، حرف بسیار تلخی بوده است.

نباید سوهان اعصاب مردم در خصوص جنگ باشیم

وی افزود: نباید سوهان اعصاب مردم در خصوص جنگ باشیم بلکه باید واقعیت های جنگ را بگوییم، واقعیت‌های جنگ درس‌های زندگی و درس‌های اداره کشور است.

جعفرزاده ایمن‌آبادی با بیان اینکه عملیات کربلای ۴ لو رفته بود و بچه‌های ایران در آن شهید شدند، اظهار داشت: اتفاقا در کربلای ۴ مسائلی پیش آمد؛ بعد از اینکه مشخص شد عملیات لو رفته، نیروهای ایران در شروع عملیات با سرعت به سمت بصره حرکت می‌کردند و ارتش عراق نیز با هوشیاری شکم خود را باز کرده بود تا نیروهای ایرانی به داخل آن بروند، بعد از آنکه فرماندهان ایرانی متوجه شدند که عملیات کربلای ۴ لو رفته است، هر چه تماس گرفتند تا نیروها برگردند، آنها بر نمی‌گشتند زیرا نیروهای ایرانی اعتقاد داشتند که راحت به سمت بصره پیشروی می‌کنیم و فرماندهانی که در ستاد فرمان عقب‌نشینی می‌دادند را خائن تلقی می‌کردند.

کربلای ۴ درس ولایتمداری به ما داد

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اتفاقا درسی که کربلای ۴ به ما داد، درس ولایتمداری بود، بیان کرد: اگر بچه‌های بسیجی، حزب‌اللهی و رزمندگان حرف فرماندهان خود را گوش می‌کردند، تعداد بالایی از نیروهای ایرانی به شهادت نمی‌رسیندند، زیرا فرماندهان زود فهمیدند که عملیات لو رفته است.

وی با بیان اینکه به جای انکار لو رفتن عملیات کربلای ۴ و تحریف جنگ، باید واقعیت‌های جنگ را بازگو کنیم، افزود: یکی از دلایلی که ما در آن عملیات شکست خوردیم، فارغ از خیانتی که شد و عملیات لو رفت، به این دلیل بود که نیروهای ایران اجتهاد کردند و به حرف فرماندهان خود گوش ندادند، سپس در این شرایط عراق گاز انبری عمل کرد و نیروهای ایرانی را به شهادت رساند، تلویزیون عراق نیز فیلم تلخی از رقص ارتش بعثی روی جنازه نیروهای ایرانی پخش کرد که یکی از وحشیانه‌ترین و تلخ ترین فیلم‌های جنگی است.

جعفرزاده ایمن‌آبادی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بلافاصله بعد از اینکه درس‌هایی را از کربلای ۴ گرفته بود، عملیات کربلای ۵ را تدارک دید، ادامه داد: کربلای ۵ به گونه‌ای شد که صدام به لرزه افتاد و در همان جا جوخه اعدام تشکیل داد و برخی فرماندهان خود را در مقابل دیگر فرماندهان خود اعدام کرد، در کربلای ۵ تمام دنیا به کمک عراق آمد زیرا در کربلای ۵ جنگ در حال تمام شدن به نفع ایران بود.

فرماندهان جنگ نباید واقعیات دوران دفاع مقدس را تحریف کنند

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی با بیان اینکه تحریف جنگ نکته‌ای دردآور و رنج آور است، گفت: ضرورتی ندارد که جنگ را تحریف کنیم. نیروهای ایرانی در دوران دفاع مقدس به خوبی عمل کردند و یک وجب خاک کشور را به دشمن ندادیم، نمی توانیم بگوییم دشمن پوچ و ترسو بود و توانی نداشت، دشمن ما قوی بود در غیراینصورت چرا ۸ سال جنگ طول کشید؟.

وی افزود: ایران در دوران دفاع مقدس با ۴۶ کشور دنیا در تخاصم بود و آن‌ها یکی شده بودند تا علیه جمهوری اسلامی ایران بایستند، در دوران ۸ ساله دفاع مقدس ایران از ۴۶ کشور دنیا اسیر داشت.

جعفرزاده ایمن‌آبادی اظهار داشت: قبول ندارم فرماندهان جنگ بخواهند واقعیات دوران دفاع مقدس را تحریف کنند و بگویند عملیات کربلای ۴ برای فریب دشمن بوده است، اگر این گونه باشد جواب خون شهدا را چه کسی باید بدهد؟.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: واقعیت این است که عملیات کربلای ۴ لو رفته بود و بعد از لو رفتن نیروهای ایرانی از دستور فرماندهان سرپیچی کردند و گفتند ما به راحتی به بصره می‌رویم، در حالیکه عراق نیروهای ایرانی را به داخل خود کشیدند و سپس همه نیروهای ایرانی را به شهادت رساندند، این در شرایطی بود که اگر نیروها به دستور فرماندهان گوش می‌کردند انقدر شهید نمی‌دادیم.

تحریف جنگ، نوعی جنایت جنگی است

وی با بیان اینکه تحریف جنگ، نوعی جنایت جنگی است و اصلا و ابدا کسی حق ندارد جنگ را تحریف کند، افزود: حدود ۳ میلیون رزمنده در جنگ داشته‌ایم که همین شرایط برخی مسائل را انکار ناپذیر می‌کند.

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه ایران در دوران ۸ ساله دفاع مقدس شکست‌ها و پیروزی‌های داشته ولی مهم این است که هر شکستی را با رهبری امام تبدیل به پیروزی بزرگی کردیم، ادامه داد: اگر درس‌هایی از جنگ بگیریم، خیلی خوب است.

فرماندهان در کنفرانسی خبری پاسخگوی پژوهشگران جنگ باشند

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امیدوارم فرماندهان دوران دفاع مقدس، کنفرانسی خبری با حضور پژوهشگران جنگ تشکیل دهند و پاسخگوی سوالات باشند، گفت: جنگ کارنامه خوبی دارد ولی این کارنامه خوب به معنای این نیست که همه عملیات‌ها نمره ۲۰ گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه باید دلیل نمرات پایین برخی عملیات‌ها را بگوییم زیرا دلایل نمرات پایین این عملیات‌ها درس‌های زندگی، کشورداری و حکومت‌داری است، افزود: نباید جنگ را تحریف کنیم زیرا باید دلایل شکست‌ها را بررسی کنیم، اگر دلایل آن شکست‌ها بازهم تکرار شود، خدایی ناکرده به انقلاب اسلامی نیز ضربه می‌زند.

عملیات کربلای ۴ عملیات فریب نبود

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه عملیات کربلای ۴ عملیات فریب نبود، اظهار داشت: در کربلای ۵ صدام فرماندهان خود را به مرخصی فرستاد و فکر نمی‌کرد ایران به این سرعت خود را بازیابی کند و وارد عملیات جدیدی شود ولی ایران بلافاصه به صورت منطقی عملیات کربلای ۵ را طرح ریزی کرد، این بار صدام غافلگیر شد و خودش به میدان آمد و برای فرماندهانش جوخه اعدام تشکیل داد و برخی را اعدام کرد.

کربلای ۵ بخشی از زخم های کربلای ۴ را التیام بخشید

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عملیات کربلای ۵ همه دنیا به لرزه درآورد زیرا همه مردم پای کار آمده بودند، گفت: در نهایت کشورهایی مانند عربستان و کویت نیز برای کمک به صدام تلاش کردند تا بصره سقوط نکند، درنهایت کربلای ۵ بخشی از زخم های کربلای ۴ را التیام بخشید.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا