آخرین خبرها

پیروزی تیم ملی والیبال ایران بر بلژیک/ نمایش فوق‌العاده ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تیم ملی والیبال ایران که هفته اول بیست و هشتمین دوره رقابت های لیگ جهانی را با دو شکست و یک پیروزی پشت سرگذاشته بود در نخستین بازی هفته دوم برابر بلژیک به برتری رسید.

دیدار تیم های ملی والیبال ایران و بلژیک در هفته دوم از رقابت های لیگ جهانی سال ۲۰۱۷ از ساعت ۲۱:۱۰ امروز جمعه در سالن ۱۲ هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی آغاز شد که در پایان تیم ایران ۳ به ۲ پیروز شد.

نتایج ست های این دیدار:

ست اول: ۲۵ بر ۲۳ – بلژیک

ست دوم: ۲۵ بر ۱۷ – ایران

ست سوم: ۲۵ بر ۲۲ – ایران

ست چهارم: ۲۵ بر ۲۳ بلژیک

ست پنجم: ۱۵ بر ۱۲

گیم نخست؛ رقابتی فشرده و پایاپای

ست نخست این دیدار تحت تاثیر تشویق های تماشاگران ایران آغاز شد و ملی پوشان کشورمان از حریف پیش افتادند اما در ادامه کار به تساوی و رقابت تک امتیازی کشید. این ست در حالی آغاز شد که تیم ایران از وجود سعید معروف و محمد موسوی هم بهره می برد و حمایت تماشاگران هم تاثیر زیادی در روند تیم ملی ایران داشت.

با این حال بلژیکی ها تیمی حرفه ای و کم اشتباه نشان دادند که از فرصت ها به بهترین شکل ممکن استفاده می کردند. این تیم در دریافت ها بسیار خوب عمل کرد و سرویس های خوبی هم زد و توانست زودتر از ایران به امتیاز ۲۰ برسد.

در ادامه ایران بازی را به تساوی کشاند و دو تیم در امتیازات باقی مانده رقابت فشرده ای داشتند که در نهایت بلژیک موفق شد با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به برتری برسد.

ست دوم؛ شاگردان کولاکوویچ متحول شدند

شروع ست دوم هم برای هر دو تیم رقابتی نزدیک بود اما بعد از امتیازات ابتدایی این ایران بود که با عملکردی عالی و قابل تحسین تیم خوب و یکدست و کم اشتباه بلژیک را به عقب راند و اختلاف را رفته رفته زیاد کرد. در این گیم ملی پوشان کشورمان بازی سرعتی را در دستور کار قرار دادند و توانستند با فاصله گرفتن از رقیب خود با اختلافی قابل توجه نتیجه را به سود خود خاتمه دهند و ۲۵ بر ۱۷ برنده ست دوم شوند.

ست سوم؛ فراز و نشیب های تیم ایران

شروع ست سوم برای ایران خوب نبود و حریف اروپایی نمایش بهتری داشت و توانست چند امتیاز از میزبان جلو بیفتند اما از امتیاز هشتم به بعد این ایران بود که دوباره اختیار عمل را در دست گرفت و با دریافت های خوب و سرویس های سرعتی از حریف پیشی گرفت. 

شاگردان کولاکوویچ که از ست دوم روحیه بالایی گرفته بودند و می دانستند می توانند این حریف قدرتمند را شکست دهند پس از آنکه وقت استراحت فنی دوم را هم به سود خود به پایان بردند شرایط بهتری پیدا کردند و همین روند را تا امتیاز بیست ادامه دادند و در ادامه هم برتری ۲۵ بر ۲۲ را از آن خود کردند.

ست چهارم؛ یک نبرد تماشایی

چهارمین ست از دیدار تیم های ملی والیبال ایران و بلژیک هم تماشایی و جذاب بود و دو تیم رقابت نزدیکی برای رسیدن به پیروزی داشتند. پس از آنکه بلژیکی ها وقت استراحت دوم فنی را به سود خود خاتمه دادند رقابت فشرده و تک امتیازی شد و دو تیم تلاش می کردند بدون کمترین اشتباه کار را به سود خود خاتمه دهند. 

در پایان این ست بلژیکی در امتیازات حساس بهتر عمل کردند و موفق شدند ۲۵ بر ۲۳ به پیروزی برسند تا کار به ست پنجم کشیده شود. 

ست پنجم؛ ایران کار را تمام کرد

شروع این ست حساس به سود بلژیکی ها بود که توانستند امتیاز اول را کسب کنند اما در ادامه ملی پوشان کشورمان نمایش بهتری داشتند و موفق شدند این ست و مجموع بازی را به سود خود خاتمه دهند

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا