آخرین خبرهااستان هاگزارش تصویری

برگزاری ۳۳ برنامه در روز رشت با هدف ایجاد نشاط اجتماعی در شهروندان/گزارش تصویری نشست خبری روز رشت

 

تدبیرشرق/فاطمه قدیمی مدیر روابط عمومی و بین الملل شهرداری رشت در نشست خبری به مناسبت روز رشت با بیان اینکه این روزها عده ای در پی دلسرد کردن مجموعه شهرداری هستند، گفت: خوشحالم بار دیگر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت ما را تنها نگذاشته است و شاهد این خواهیم بود که روز رشت را برای ششمین سال متوالی برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم روز رشت به عنوان روز ملی در تقویم ثبت کنیم، افزود: رسالت اصلی ما انعکاس درست مطالب و انتقاد صحیح و بجا در پیشرفت کارها است.

برگزاری ۳۳ برنامه در روز رشت

در ادامه علیرضا حسنی رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت با اشاره به این مطلب که همیشه اصحاب رسانه در کنار مدیریت شهری به ویژه هنگام برگزاری روز رشت بوده اند،افزود: در تمام جهان و در سطح ملی استانهای مختلف روزی را به نام شهر خود معرفی می‌کنند و در گیلان و مرکز استان از سال ۹۲ تصمیم گرفته شد روز ۱۲ دی ماه به عنوان روز رشت انتخاب شود.

وی با بیان اینکه نامگذاری روز رشت نشان دادن هویت این شهر به تمام ایران است، گفت: در سال جاری نیز جلسه های مختلفی برای هر چه بهتر برگزار شدن برنامه های روز رشت از جمله با حضور فرماندار برگزار کرده ایم.

حسنی با بیان اینکه بودجه ای که در شورا برای روز رشت مصوب شده است که از نیمی از آن استفاده می‌کنم، افزود: ۳۳ برنامه در روز رشت برگزار خواهد شد. امسال روز رشت تقارن پیدا کرده است با چهل سالگی انقلاب برنامه‌ها با عنوان ۱۲ دی در چله انقلاب است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز در این نشست خبری با تشریح برنامه های مختلف در گرامیداشت روز رشت در چله انقلاب بیان داشت: آغاز برنامه های روز رشت ۸ دی ماه است که در این روز مردم رشت به دفاع از انقلاب و میثاق با ولایت حماسه آفرینی کردند.

تشکیل دبیرخانه روز رشت در شهرداری

محمدحسن عاقل منش با اشاره به اینکه پیشنهاد متعددی در مورد روز رشت داده شده بود، افزود: یکی از پیشنهادات که مورد استقبال قرار گرفت تا روز رشت باشد ۱۲ دی ماه بود که در این روز در دوره صفویه رشت به عنوان مرکز استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات که شهرداری دارد اکثرا در مورد این جشن موضع گیری کردند و خیلی‌ها بر این باور بودند که برگزار نشود.

عضو شورای شهر رشت با بیان این که نهادینه کردن و استمرار این روز بسیار مهم است، افزود: با صرف جویی، جلوگیری از ریخت و پاش‌ها و رعایت مسایل مالی، برنامه های روز رشت را با هدف ایجاد نشاط اجتماعی برای شهروندان برگزار خواهیم کرد و این روز فرصت مناسبی خواهد بود که نقاط قوت این شهر را مورد بررسی بیشتر قرار دهیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت به تشکیل دبیرخانه روز رشت در شهرداری اشاره کرد و گفت: سال آینده تشکیل این دبیر خانه کمک بسیار مهمی در هرچه بهتر برگزار شدن این روز خواهد کرد و سبب می گردد تا تمام دستگاه‌ها به صورت مستقیم در برگزاری این برنامه شرکت خواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد: نمایشگاه عکس بصیرت از هشتم تا ۱۴ دی، افتتاحیه نمایشگاه عکس و اسناد رشت، پخش کلیپ روز رشت قبل از اکران فیلم در سینماهای این کلانشهر، تور رشت گردی، اجرای موسیق محلی با اجرای برنامه های متنوع با حضور هشت خواننده، نواختن زنگ روز رشت به صورت نمادین در یکی از مدارس، تجدید میثاق با آرمان های شهدا و غباروبی و عطرافشانی مزار شهدا از جمله برنامه ها در گرامیداشت روز رشت در چله انقلاب است.

عاقل منش اضافه کرد: دیدار با خانواده های معظم شهدا با مشارکت امور ایثارگران، نشست علمی رشت پژوهی، برگزاری بازی های بومی، محلی و مسابقه های ورزشی در پیاده راه فرهنگی رشت، برپایی بازارچه غذا، برپایی ایستگاه سلامت در پیاده راه رشت، عیادت از پاکبانان آسیب دیده کلانشهر رشت طی یک سال اخیر و برپایی میزخدمت در مصلی رشت قبل از خطبه های نماز جمعه از جمله دیگر برنامه هاست.

وی عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی رشت، نیم بهاکردن بلیط سینماها در روزهای یازدهم، دوازدهم و پانزدهم دی ماه جاری، برگزاری نشست کتابخوان با محوریت رشت و کارگاه آموزشی آشپزی شهر خلاق و خوراک شناسی را از دیگر برنامه ها عنوان و اظهار کرد: قرار شد تا اولین نوزادی که دقایق اولیه دوازدهم دی ماه در رشت به دنیا آمده، در بیمارستان حضور یابیم و تندیس روز رشت را به او اهدا کنیم.

عکس:ساجده امامدوست

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا