آخرین خبرهااستان هاچشم‌انداز توسعهفوری

بیش از ۸۹ هزار تن کالا از راه آهن آستارا صادر شد

مدیرکل گمرک

مدیرکل گمرک آستارا گفت: ۸۹ هزار و ۳۶۲ تن کالا در قالب یک هزار و ۳۷۳ واگن قطار امسال از راه آهن این شهرستان به خارج از کشور صادر شد.

رسول امیدی روز شنبه در مصاحبه ای افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، ۱۱۴ هزار و ۹۰۱ تن کالا در قالب یک هزار و ۷۵۶ واگن به بارانداز راه آهن آستارا وارد و ۸۹ هزار و ۳۶۲ تن کالا در قالب یک هزار و ۳۷۳ واگن از آن خارج شده است.
وی افزود: لوازم خانگی، سرامیک، سیمان، میوه ، سنگ و کلینکر از کالاهای صادره به کشورهای روسیه، گرجستان و آذربایجان بوده و از آن کشورها، تخته ام دی اف و غلات وارد شده است.

امیدی ادامه داد: گمرک بارانداز از اوایل تیرماه امسال فعال و از آن مدت تا پایان آذرماه، ۱۱ هزار و ۲۱ تن کالا با ۱۶۰ واگن حمل و نقل شده و با استقرار سازمان های خدمات رسان حوزه تجارت، صادرات، واردات و حمل و نقل در بارانداز، راه آهن آستارا – آستارا رونق بیشتر خواهد گرفت.
راه آهن آستارا-آستارا بین ایران و جمهوری آذربایجان، فروردین ماه امسال افتتاح شد.

اداره کل گمرک آستارا در امور واردات و صادرات قطعی کالا، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، حمل و نقل داخلی و خارجی، صدور موافقت نامه تجارت بین المللی و برگ خروج خودرو، امور مسافری، مرجوعی، امانت های پستی و قضایی فعالیت می کند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع است.

/ایرنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا