آخرین خبرهااستان ها

احداث کتابخانه مرکزی رشت ظرف ۱۴ سال تنها ۴۲ درصد پیشرفت کرده است!

در جلسه بررسی پروژه‌های ملی شهرستان رشت مطرح شد:

تدبیرشرق/فرماندار شهرستان رشت در جلسه بررسی پروژه‌های ملی شهرستان رشت با اشاره به اینکه اعتبارات و امکانات ما در شهرستان و استان ناچیز است، تأکید کرد: باید از اعتبارات ملی برای پیشبرد پروژه‌ها و توسعه شهرستان استفاده کنیم و با بهره‌برداری از منابع ملی در حوزه خدمات عمرانی شاهد پیشرفت‌های خوبی خواهیم بود.

میرشمس مومنی زاده خطاب به دستگاه‌های اجرایی شهرستان رشت گفت: دستگاه‌ها منابع ملی موجود را در چارچوب وظایفشان در استان و شهرستان شناسایی کنند تا بتوانیم اعتبارات لازم را از وزارتخانه‌ها دریافت کنیم.

باید از ظرفیت جهاد کشاورزی استفاده کنیم

وی با اشاره به اینکه به فصل زراعی نزدیک می‌شویم، افزود: کشاورزی از ارکان اصلی شهرستان رشت است و معیشت مردم به ویژه روستاییان را در برمی‌گیرد به همین علت موضوعات کشاورزی برای فرمانداری بسیار مهم است.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت همچنین ادامه داد: در مباحث کشاورزی باید از ظرفیت جهاد کشاورزی استفاده کنیم.

مومنی زاده اظهار داشت: سرانه مطالعه در شهرستان رشت پایین است و افتتاح کتابخانه مرکزی رشت نقش مهمی در بالا بردن این سرانه خواهد داشت.

شهرستان رشت از نظر شاخص‌های فضای مطالعاتی در گیلان آخر است

پریسا کرمی، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان گیلان در این جلسه با اشاره به اینکه گیلان دارای فرهنگ غنی است، افزود: اداره کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان گیلان آمادگی دارد تا زمینه مناسبی را در استان به ویژه شهرستان رشت برای توسعه پایدار فرهنگی ایجاد کند.

وی بحث شاخص‌های فضای مطالعاتی را یکی از مشکلات کتاب و کتابخانه دانست و اذعان کرد: شهرستان رشت در این زمینه از بین ۱۶ شهرستان متاسفانه رتبه آخر را دارد.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان گیلان همچنین ادامه داد: شاخص استاندار ملی ۲ متر برای یکصد نفر است که در استان این شاخص یک متر ۲۲ سانتی متر و در شهرستان رشت ۴۶ سانتی متر است.

کتابخانه مرکزی رشت تنها ۴۲ درصد پیشرفت کرد!

کرمی با اشاره به اینکه در آستانه چهل سالگی انقلاب هستیم گفت: انقلاب کشور ما انقلاب فرهنگی بود و سرمایه گذاری برای کار فرهنگی را نباید به چشم هزینه کرد نگاه کنیم.

وی به پروژه کتابخانه مرکزی رشت اشاره کرد و افزود: این پروژه ۱۴ سال در حال ساخت است و متاسفانه ۴۲ درصد تاکنون پیشرفت داشته است.

سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با بیان اینکه مجری پروژه کتابخانه مرکزی رشت مسکن و شهری است، افزود: در سفر رئیس جمهور بودجه ۵۰ میلیارد تومانی مشخص شد اما تخصیص داده نشد.

کرمی همچنین ادامه داد: باید به پروژه کتابخانه مرکزی رشت به دید پروژه ملی نگاه کنیم.

سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با بیان اینکه در شهرستان رشت مشکل فضا برای احداث کتابخانه وجود دارد افزود: برای این کار کتابخانه سیار را راه اندازی کردیم که از ۱۲ منطقه کم برخوردار ۷ منطقه از آن استفاده می‌کنند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا