آخرین خبرهااستان ها

خمام شانس بیشتری برای شهرستان شدن دارد/ سرعت بخشیدن به پرونده نیازمند پیگیری نمایندگان و مسوولان کشوری است

مدیرکل سیاسی و تقسیمات کشوری استانداری گیلان:

تدبیرشرق/مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری گیلان به تشریح وضعیت پرونده شهرستان شدن خمام پرداخت.

سیدجلال سیدمحمدی با بیان اینکه پرونده‌ی شهرستان شدن بخش خمام در جریان بوده و مراحل نهایی‌شدن را سپری می‌کند، عنوان کرد : پرونده‌ی مذکور پیشرفت خوبی داشته و اشکالات اعلام شده از سوی وزارت کشور در استانداری در حال رفع و رجوع می‌باشد.

وی با تاکید بر اینکه ارتقاء سطح بخش به شهرستان امری زمان‌گیر بوده و برای دولت هزینه‌بردار خواهد بود، افزود : تبدیل دهستان جوکندان تالش به بخش و تبدیل بخش خمام به شهرستان دو اولویت اصلی استانداری در بحث تقسیمات کشوری می‌باشد، که با جدیت پیگیری می‌شوند.

به گفته‌ی سیدمحمدی، خمام به‌عنوان یکی‌از پیشنهادات استانداری برای تبدیل شدن به شهرستان، در مقایسه با سایر بخش‌های استان گیلان شانس بیشتری برای شهرستان شدن دارد.

این‌مسوول با تاکید بر اینکه با تبدیل بخش به شهرستان، به صورت همزمان وضعیت دهستان‌ها و روستاها تغییر یافته و باید بخش مرکزی مشخص گردیده و سایر تقسیمات ارتقاء یابند، تصریح کرد: یک بخش برای شهرستان شدن باید جمعیتی بالای ۸۰ هزار نفر داشته باشد، اما شهرستان شدن خمام با توجه به مرزی بودن و پتانسیلی که دارد در اولویت قرار گرفته است.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری گیلان همچنین از ارجاع شدن مجدد پرونده‌ی خمام به وزارت کشور پس‌از تکمیل و رفع نقایص خبر داده و یادآور شد: نهایتاً در وزارتخانه در خصوص وضعیت پرونده‌ی خمام تصمیم‌گیری خواهد شد، هرچند سرعت بخشیدن به پرونده نیازمند پیگیری نمایندگان و مسوولان کشوری است.

وی همچنین وضعیت پرونده‌ی تبدیل چوکام به شهر را فاقد اولویت قلمداد کرده و خاطرنشان کرد: برای تحقق شهرستان شدن خمام یا عملی شدن آن در سال ۱۳۹۷ نمی‌توان زمان دقیقی را وعده داد.

مطالب پیشنهادی

یک دیدگاه

  1. چرا قرارگاه پلیس راه شهرستان های جنوبی استان فارس (قیر و کارزین + جهرم + لارستان + گراش + لامرد + مهر + فراشبند + خنج) بایستی در شهر لار مرکز شهرستان لارستان که در گوشه ای از جنوب فارس قرار گرفته است مستقر شده باشد؟
    چرا قرارگاه امداد رسانی هوایی (اورژانس هوایی) شهرستان های جنوبی استان فارس (قیر و کارزین + جهرم + لارستان + گراش + لامرد + مهر + فراشبند + خنج) بایستی در شهر لار مرکز شهرستان لارستان یا شهر جهرم مرکز شهرستان جهرم که هر دو در گوشه ای از جنوب فارس قرار گرفته اند مستقر شده باشند؟
    چرا اداره کل راه و شهرسازی شهرستان های جنوبی استان فارس (لارستان + گراش + لامرد + مهر + خنج) بایستی در شهر لار مرکز شهرستان لارستان که در گوشه ای از جنوب فارس قرار گرفته است مستقر شده باشد؟
    چرا …
    چرا …
    چرا …
    چرا …
    این که شهر لار مرکز شهرستان لارستان یا شهر جهرم مرکز شهرستان جهرم محل استقرار ادارات کل خدمات رسانی به شهرستان های جنوبی استان فارس ( قیر و کارزین + جهرم + لارستان + گراش + لامرد + مهر + فراشبند + خنج) می باشند اشتباه بزرگی است چون از هر طرف که فاصله زمینی و هوایی بین شهر خنج مرکز شهرستان خنج تا شهرستان های جنوبی استان فارس (قیر و کارزین + جهرم از مسیر راه جدید دیگ اشکن) + لارستان + گراش + لامرد + مهر + فراشبند خنج) را که محاسبه کنید از حدود ۳۹ کیلومتر تا ۴۹ کیلومتر می شود اما شهر لار مرکز شهرستان لارستان و شهر جهرم مرکز شهرستان جهرم در گوشه ای از جنوب استان فارس با فاصله ای بیش از دویست کیلومتری شهرستان های جنوبی استان فارس (قیر و کارزین + جهرم + لارستان + گراش + لامرد + مهر + فراشبند + خنج ) قرار گرفته اند. متاسفانه کسانی بر شهرستان های جنوبی استان فارس و استان فارس و کشور ایران حکومت می کنند که آسایش مردم عادی (اکثریت مردم) شهرستان های جنوبی استان فارس برایشان مهم نیست اگر بود به جای شهرهای لار مرکز شهرستان لارستان شهر جهرم مرکز شهرستان جهرم بایستی شهرخنج مرکز شهرستان خنج به عنوان محل استقرار ادارات کل برای خدمات رسانی به مردم شهرستان های جنوبی استان فارس (قیر و کارزین + جهرم + لارستان + گراش + لامرد + مهر + فراشبند + خنج) قرار می گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا