آخرین خبرهااسلایدرعلم و تکنولوژی

کاخ سفید احتمالاً از ابتدای سال ۲۰۱۹ خرید تجهیزات هواوی و ZTE را ممنوع می کند

کاخ سفید تجهیزات هواوی و ZTE

بر اساس گزارش منابع آگاه، در پی تنش های تجاری-سیاسی چین و ایالات متحده، دونالد ترامپ در حال بررسی صدور یک فرمان اجرایی به شرکت های آمریکایی است که استفاده از فناوری های ارتباطی هواوی و ZTE را ممنوع خواهد کرد.

چنین فرمانی در صورت صدور، یکی از مهم ترین گام های ترامپ در مسیر قطع کامل داد و ستد با هواوی و ZTE به عنوان دو مورد از بزرگترین شرکت های مخابراتی چینی خواهد بود. البته دولت ایالات متحده به بهانه همکاری شرکت های مذکور با حکومت چین و خطر جاسوسی از شهروندان آمریکایی چنین طرح هایی را در دستور کار قرار داده و امیدوار است با کسب موافقت های لازم، کمپانی های داخلی را به قطع ارتباط با شرکای چینی مجاب کند.

فرمان مورد بحث که فرآیند تدوین آن از ۸ ماه پیش آغاز شده، احتمالاً در ابتدای سال ۲۰۱۹ میلادی اجرایی خواهد شد و تمام شرکت های آمریکایی را ملزم به قطع ارتباط با تأمین کنندگان خارجی تجهیزات مخابراتی (که دولت آمریکا محصولات آنها را برای امنیت ملی خطرناک تشخیص دهد) خواهد کرد.

البته طبق ادعای منابع آگاه، فعلاً به صورت دقیق نامی از هواوی یا ZTE در فرمان ترامپ نیامده اما احتمالاً متن نامه (که هنوز تکمیل نشده) طوری تدوین خواهد شد که بتوان از هواوی و ZTE هم به عنوان شرکت های ممنوعه یاد کرد.

فرمان اجرایی کاخ سفید با پشتوانه قانون خاصی صادر می شود که به رئیس جمهور اجازه می دهد در مواقع به خطر افتادن امنیت ملی ایالات متحده، قواعد تجارت را تغییر دهد.

گفتنی است یکی از عوامل پیگیری فرمان مورد بحث توسط دولت ترامپ ، نیاز شرکت های آمریکایی به شرکایی برای توسعه فناوری ۵G است که در صورت عدم اعمال ممنوعیت، احتمالاً کمپانی های چینی در این زمینه زیرساخت های ارتباطی لازم را تأمین خواهند کرد.

منبع خبر: دیجیاتو

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا