آخرین خبرهااستان ها

تاکید بر پرداخت مطالبات بیمه تکمیلی/ توجه به رفاهیات پرسنل شهرداری

تدبیرشرق/جلسه شورای اسلامی کار شهرداری رشت به منظور بررسی مشکلات پرسنل منطقه پنج شهرداری رشت در دفتر مدیر منطقه پنج شهرداری با حضور بهراد ذاکری عضورشورای اسلامی شهر رشت برگزار شد.

بهراد ذاکری عضو شورای اسلامی رشت در این جلسه با ابراز خرسندی از حضور در منطقه پنج شهرداری رشت اظهار کرد: سعی می کنیم با حضور در مناطق مختلف شهرداری مشکلات پرسنل را شنیده و سپس برای حل آن ها برنامه ریزی کنیم.

وی با اشاره به اینکه گاها مشاهده می شود افراد در مناطق و سازمان های شهرداری در پست سازمانی خود مشغول به کار نیستند مطرح کرد: به دلیل رانت و یا مسائل دیگر برخی پست سازمانی در مناطق و سازمان ها با کمبود نیروی انسانی مواجه شده در حالی که شهرداری با تورم نیروی انسانی مواجه است.

 

وی به همسان سازی حقوق کارکنان شهرداری تاکید کرد و افزود: باید روحیه همبستگی در پرسنل مانند سال های نه چندان دور ایجاد شود.

ذاکری با اشاره به اینکه برخی مراکز درمانی مربوط به دانشگاه علوم پزشکی دارای خلاف ساختمانی بوده و با توجه به حساسیت فعالیت آنان امکان برخورد قانونی وجود ندارد گفت: می توان جریمه خلاف ساختمانی آنان را در قالب انعقاد تفاهم نامه ای برای ویزیت کارکنان و کارگران شهرداری منعقد کرد.

عضو شورای اسلامی رشت با تاکید بر فراهم شدن امور رفاهی برای کارکنان شهرداری اظهار کرد: ایجاد شرایط رفاهی در روحیه و نحوه خدمت رسانی کارکنان به شهروندان موثر است وظیفه ما این است شرایط رفاهی لازم برای کارکنان به وجود آوریم.

وی با اشاره به اینکه شرکت تعاونی مصرف شهرداری باید درآمد زا باشد بیان داشت: متاسفانه شرکت تعاونی مصرف شهرداری به خوبی کار نمی کند و ورشکست شده است.

ذاکری به ابتکار عمل، استفاده بهینه از منابع موجود و فکر اقتصادی در مجموعه شهرداری رشت تاکید کرد.

عضو شورای اسلامی رشت با اشاره به اینکه حدود ۵ درصد شهروندان عوارض خود را به موقع پرداخت می کنند گفت: باید زمینه اعتمادسازی و قانونمداری را در شهروندان ایجاد کنیم و همچنین شهرداری باید به سمت درآمد پایدار حرکت کند.

ساسان مهدیزاده مدیر منطقه پنج شهرداری رشت در این جلسه با اشاره به مشکلات پرنسل منطقه پنج شهرداری بیان کرد: پرداخت وام اکثراً به پرسنل شهرداری مرکز تعلق می گیرد و پرسنل مناطق کمتر از وام برخوردار می شوند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری منطقه پنج در ابتدای فعالیت ۱۵۰ نیرو داشته و اکنون دارای ۱۰۷ نفر نیرو است گفت: بدون هماهنگی منطقه برخی نیروها به بخش های دیگر منتقل شده که امیدوارم به این موضوع رسیدگی شود.

جواد شهند رئیس شورای اسلامی کار شهرداری رشت در این جلسه اظهار کرد: باید علاوه بر مشکلات جسمی پرسنل به مشکلات روحی آنها نیز توجه کنیم.

وی با اشاره به مشکلات بیمه تکمیلی پرسنل شهرداری گفت: مبلغ بیمه تکمیلی هرماهه از حقوق پرسنل کم می شود ولی با توجه به مشکلات مالی شهرداری مطالبات بیمه پرداخت نمی شود و جلسه ای در این خصوص با مدیر مالی شهرداری برگزار کردیم.

مجتبی شهرستانی عضو شورای اسلامی کار شهرداری رشت نیز در این جلسه به امور رفاهی کارکنان شهرداری تاکید کرد و گفت: برای اولین بار کمیته رفاهی شهرداری با کمیته رفاهی شورای اسلامی کار ادغام شد و این یک اقدام مثبت بود.

 جمعی از کارکان شهرداری منطقه پنج نیز به بیان مشکلات خود پرداختند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا