آخرین خبرهااستان ها

عبداللهی: به کسانی که خواستند زندگی من را شخم بزنند خسته نباشید می گویم/ می بخشم ولی فراموش نمی کنم/حاجی پور: این بار برای شهرداری کاندیدا داریم

شصت و هشتمین جلسه شورای شهر رشت؛

تدبیرشرق/در این جلسه که به ریاست امیرحسین علوی آغاز شد، رئیس شورا در ابتدا میلاد حضرت مسیح(ع) هفته نهضت سواد آموزی، روز ایمنی در برابر زلزله و ایام هشت و نهم دی و هفته بصیرت را گرامی داشت.

سال هاست منتظر بهره برداری از خیابان هشت دی هستیم/ بسیاری از چرخشها را در عرصه رسانه شاهد هستیم
وی با اشاره به روز ایمنی در برابر زلزله به وضعیت ناگوار بازار شهر اشاره کرد و گعت: بازاریان بارها درخواست کردند که در مقابل خطراتی که تهدیدشان درخواست می کنند جلساتی را برگزار کنند که ما نیز اعلام آمادگی برای این موضوع بپردازیم.
وی در ادامه افزود: سال هاست منتظر بهره برداری از خیابان هشت دی هستیم که به دلیل عدم تملک نهایی ما همچنان منتظر حل این موضوع  هستیم.
علوی همچنین به عدم حضور تنی چند نفر از خبرنگاران نیز گفت: خبرنگاران زحمت می کشند و امروز مجبور شدم چند نفر از آن ها را خودم وارد صحن کنم. همه باید مراعات کنند. بسیاری نقدها جنبه تخریب دارد،  بسیاری از چرخشها رانیز در عرصه رسانه شاهد هستیم. وی در پایان گفت:  تصمیم گیری برای حضور خبرنگاران قطعا با روابط عمومی است که آن ها نیز باید عدالت را برای حضور خبرنگاران داشته باشند.

عزت دست خداست
حجت جذب به عنوان ناطق دوم انتخاب حامد عبدالهی به عنوان ریاست شورا در سال دوم شورای اسلامی گیلان را تبریک گفت و تاکید کرد عزت دست خداست و خدا به ایشان عزت داده است.

اتفاقات اخیر به من یاد داد که به ریشه ها تکیه کنم/ موضوعاتی را  که اتفاق افتاده  را می بخشم ولی فراموش نمی کنم/ به کسانی که خواستند زندگی من را شخم بزنند خسته نباشید می گویم/  اگر با دلالها در سفره خانه ها می نشستم و وارد معامله می شدم این اتفاقات برای من نمی افتاد

حامد عبداللهی ناطق اول شورا گفت: حساسیتهایی در جامعه است که باید توضیح دهم. خداوند هرچیزی را که می دهد رحمت است و هرچه نمی دهد حکمتی در آن نهفته است. این دو ماه برای من درس خوبی بود که تاکنون تجربه نکرده بودم. من سعی کردم با دوستانم همیشه عالی باشم و همه چیز را برای آن ها فداکنم. اما این بار فهمیدم که باید دوستانم را بشناسم.

وی ادامه داد:  آدم ها به سه بخش برگ، شاخه و ریشه تقسیم می شوند. گاهی یک نفر ادعای دوستی از دوران کودکی و هم کلاسی بودن دارد اما همانند یک برگ رنگ عوض می کند و با اولین باد می افتند. شاخه ها همان ها هستند دوستانی بودند که فکر می کردم روی آن ها باید تکیه کنم ولی میخواستند من را از درخت بیندازند. . اما ریشه ها  افرادی بودند  که هیچ ارتباط سیاسی، اقتصادی، معنوی و … با آنها نداشته ام  ولی تا آخر ایستادند و من می فهمم که همیشه باید به ریشه هاتکیه کنم. افرادی که سر سفره پدر و مادرشان نشستند .

این عضو شورا خطرنشان کرد: من سعی میکنم اتفاقات اخیر را فراموش کنم. من از کوچکی درسهای زیادی آموختم. اکنون نیز موضوعاتی را  که اتفاق افتاده  می بخشم ولی فراموش نمی کنم. من به دوستانی که تا استانهای همجوار رفتند که  زندگی من را شخم بزنند خسته نباشید می گویم.  ای کاش این افراد در زمان شاه فعالیت می کردند که در آن زمان بهتر میتوانستتد پول در بیاورند.

عبداللهی در ادامه گفت: من از همکاران خوبم تشکر می کنم و به دوستی با آن ها افتخار می کنم. برای من مهم است که بیش از ۴۰۰ پیام تاسف برای من ارسال شده و یا افرادی زنگ می زنند و گریه می کنند.این برای من افتخار است.

این عضو شورا در ادامه افزود: جای تاسف است که از رسانه ملی خبر محرمانه منتشر شودِ ولی باز هم برای من مهم نیست. بدون شک اگر با دلالها در سفره خانه ها می نشستم و وارد معامله می شدم این اتفاقات برای من نمی افتاد. تمام این فشارها روی حامد عبداللهی بود که با خیلی ها حاضر نشد ببندد. زیرا ما میخواستیم اعضای شورا باشتد که شهردار را انتخاب کنند و عوامل بیرونی نقشی نداشته باشند. وی در پایان گفت:از اصحاب رسانه و خانواده خودم که اذیت شدند معذرت می خواهم. دست تک تک دوستان را می بوسم و با افتخار به عنوان عضو شورا در خدمت مردم شهر خواهم بود.

رد صلاحیت بدین معنا نیست که آقای عبداللهی  از اصل افتاده اند/از دلایل عقب ماندگی ما این است گیلانی ها به جای این که دست را بگیرند پا را می گیرند

احمد رمضانپور ناطق دوم شورا نیز در این جلسه گفت:  باید بگویم شورای پنجم منهای من شورای خوبی است. ولی خدا نبخشد کسانی را که به تفکیک سازی روی آوردند. امیدوارم از امروز این تفکیک سازی دیگر صورت نگیرد. برای اولین بار از درون خود شورا تصمیم گرفته شد و من مطمئنم که بازهم این یازده نفر تصمیم می گیرند.

وی در ادامه افزو: انتخاب آقای عبداللهی در شورای عالی استان نشان داد که ایشان حقانیت دازتد. همه جای دنیا  کمیته هایی برای صلاحیت فردی  وجود دارد که در ایران هم چنین نهادهایی است  که این بار گفته شد ایشان نباید به عنوان شهردار باشند. همان طور که شورای نگهبان آقای علوی را برای نمایندگی مجلس رد کردند ولی ایشان حالا وزیر اطلاعات است. این رد صلاحیت بدین معنا نیست که آقای عبداللهی  از اصل افتاده اند.

رمضانپور در ادامه با اشاره به سخنان هفته اسماعیل حاجی پور مبنی بر استعفاء  افزود: ما باید به رای مردم احترام بگذاریم. اگز حتی بن بستی نیز باشد نه شما بلکه هر شش نفرمان باید برویم. ولی ما مال همین نطام هستیم و باید به کارمان ادامه دهیم.

وی ادامه داد: از دلایل مختلف عقب ماندگی  استان ها مااین است که گیلانی ها در بدنه اجرایی نیستند. یکی دیگر نیز است که گیلانی ها به جای این که دست را بگیرند پا را می گیرند. همان طور که وقتی آقای صوفی قرار بود وزیر شود از گیلان برایش پرونده سازی کردند. طوری که آقای خاتمی تعجب کرده بودند.
صداوسیما کی اطلاعیه ای خوانده است که بحث تشویش اذهان عمومی باشد. آیا اسم همه کسانی را که ردصلاحیت شدند را معرفی کردید؟

نباید خبرنگاران را برای حضور در شورا دستچین کنیم/ در شورای شهر نیاز به یک معاونت برنامه ریزی برای پیگیری نامه ها داریم

بهراد ذاکری ناطق سوم شورا نیز باتبریک به حامد عبداللهی جهت انتخاب دوباره رئیس شورای عالی گیلان گفت: من به ایشان برای شهرداری رای ندادم ولی همیشه برایشان آرزوی موفقیت دارم.
وی در ادامه با اشاره به مساله خبرنگاران گفت: باید فرصتی فراهم شود که همه خبرنگاران حضور داشته باشند ولی حداقل به طور مشخص باید جلوی این فضا گرفته شود که یک سری افراد حضور نداشته باشند و خبرنگاران را دستچین کنیم. در این زمینه  اگر به قانون عمل کنیم همه چیز حل خواهد شد.

ذاکری در این جلسه همچنین گفت: خیلی از تذکرات ما در امور شهری پیگیری نمی شود.ما در شورای شهر نیاز به یک معاونت برنامه ریزی برای پیگیری نامه ها داریم. همین طور که سرپرست شهرداری باید نسبت به نامه هایی که صادر می شود  پاسخگو باشند. وی در پایان گفت: امیدواریم با بداخلاقیهای کمتر شهردار را انتخاب کنیم. احساس من این است که شهرداری هر روز ناگسسته تر عمل می کند و باید سریعتر تصمیم گرفته شود.

تخریب کفپوشهای سالم شهر در خیابان های اصلی شهر

فرهام زاهد دیگر عضو شورا نیز با انتشار ویدئویی از تخریب کفپوشهای سالم شهر در خیابان های اصلی شهر از جمله بیستون و بلوار گیلان  خبر داد و گفت: مشخص نیست وقتی اکثر این کفپوش ها سالم هستند و تنها تعدادی نیاز به جابجایی و مرمت دارند این هزینه ها برای تغییر کفپوش به چه دلیلی صورت می گیرد. این امری است که موجب نارضایتی شهروندان و کسبه شده است.

حاجی پور: این بار کاندیدا داریم

در این جلسه همچنین روند برگزاری انتخاب دوباره شهردار مورد بررسی قرار گرفت که همه اعضای شورا بر شتاب هرچه سریعتر این امر تاکید کردند. بعد از جمع بندی روز چهارشنبه به عنوان روز بعدی جلسه شورا تعیین شد.

اسماعیل حاجی پور با تاکید بر انتخاب هرچه سریعتر شهردار گفت: ما دفعه قبل کاندیدایی نداشتیم ولی این بار به طور مشخص خودم کاندیدا دارم.

۶ گزینه جدید شهرداری رشت مشخص شدند

گفتنی است بعد از پایان جلسه علنی، اعضای شورا طی یک جلسه غیرعلنی ۶ گزینه جدید شهرداری رشت را مشخص  شدند.

بر این اساس رضا ساغری، عظیم نوربخش، رضا جمشیدی، محسن باقری، حجت جذب و سید مسعود موسوی به عنوان گزینه های نهائی شهرداری رشت معرفی شدند.

جلسه بعدی شورای شهر رشت صبح چهارشنبه ۵دی  برگزار می شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا