آخرین خبرهااستان ها

کارخانه کمپوست لنگرود سال آینده بهره برداری می شود

تدبیرشرق/سیدمهدی رجایی درنشستی با خبرنگاران اظهار داشت: احداث کارخانه کمپوست در روستای مادیان گوابر لنگرود آغاز شده که ساخت سوله آن با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی برخوردار است.
وی تصریح کرد:با توجه به اقدامات اولیه ، کارخانه کمپوست لنگرود در دهه فجر سال آینده به بهره برداری خواهد رسید که این واحد می تواند تا ۶۰درصد زباله را به کمپوست تبدیل کند.
شهردار لنگرود بهترین و صحیح ترین راه حل مشکل زباله و پسماند را تفکیک زباله از مبداء عنوان و بر نقش سمن ها در این زمینه تاکید کرد.
وی همچنین در باره طرح زیباسازی و بازآفرینی شهر لنگرود نیز اظهارداشت:اجرای فاز اول طرح بازآفرینی شهر لنگرود از جنب پل خشتی و اجرای فاز دوم آن از جنب بقعه آقا سید حسین با هدف احیاء بازار سنتی شهر لنگرود انجام می شود و یکی از مهمترین اهداف طرح بازآفرینی دراین شهر احیای بازار سنتی و ماهی فروشان لنگرود است که مطالعات آن توسط پیمانکار انجام خواهدشد.
وی تصریح کرد: لایروبی و سنگچینی رودخانه لنگرود به طول ۲۰کیلومتر به اتمام رسیده است که برای انجام این کار ۲۰میلیارد ریال اعتبار ملی اخذ و صرف شده است و در سال گذشته نیز ۱۵کیلومتر از دیواره های این رودخانه بازسازی و لایروبی شده بود.
رجایی یادآورشد: طرحی در این شهر برای ساماندهی ترافیک و پارک خودروها در حال اجراست که تا شهروندان بتوانند از طریق موبایل اقدام به تعیین مکان و پارک خودروی خود در سطح خیابان ها نمایند.
وی افزود: شهرداری لنگرود اولین شهرداری در استان گیلان است که به سامانه اتوماسیون تجهیز شده است و کلیه امور آن نظیر شهرسازی ، پرداخت عوارض و نوسازی و تشکیل پرونده در آن به صورت ماشینی انجام می شود و کارهای دستی بتدریج از سیستم اداری آن خارج خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: با مجهز شدن به اتوماسیون اداری جلوی بسیاری از مشکلات و سوء استفاده های احتمالی گرفته می شود و هرکس از منزل خود می تواند امور مربوط به شهرداری نظیر پرداخت عوارض و نوسازی را انجام دهد .
وی اظهارداشت:اتمام پروژه بزرگ لوله گذاری خیابان امام خمینی(ره) و اجرای عملیات زیرسازی آن جهت روکش آسفالت ، اجرای فاز دوم لوله گذاری هدایت آبهای سطحی در خیابان حافظ جنب میدان شهیدان آذرارجمند به طول ۷۰۰ متر، اجرای فاز سوم لوله گذاری رفع مشکل آبگرفتگی خیابان آزموده جنب بیمارستان شهید حسین پور در سال جاری انجام شده است.
شهردار لنگرود به اصلاح هندسی میدان بسیج پس از جابجایی ترانس برق از ابتدای ورودی خیابان گمرکات و ساماندهی و الکترونیکی کردن پارک خودروها در سطح شهر لنگرود اشاره کرد و
وی به اجرای نهضت آسفالت در سطح شهر لنگرود اشاره کرد و افزود: آسفالت خیابان های شهر لنگرود در حال انجام است که بزودی شهروندان شاهد آسفالت بخش وسیعی از شهر خواهند شد و این آسفالت شامل خیابان آتشکار، ابتدای خیابان شهدای سالکویه، خیابان لیلاشهر می شود که آسفالت برخی از این خیابان ها در دهه فجر به بهره برداری می رسند.
در این نشست که رییس شورای شهر لنگرود نیز حضور داشت وی از احیاء و بازسازی باغ ملی و بهره برداری آن تا عید نوروز ، بازسازی سرویس های بهداشتی عمومی سطح شهر ، ادامه روند دیوار چینی حاشیه رودخانه روبروی آرامستان لنگرود، افتتاح باشگاه پینت بال در دهه فجر امسال ، اتمام پروژه بتن ریزی خیابان نظام و بازسازی خانه دریابیگی و تامین اعتبار آن با پیگیری های متعدد به عنوان اقدامات شهرداری لنگرود در سال جاری یاد کرد.
وی ادامه داد: اجرای طرح های عمرانی در سطح شهر برای شهروندان مشکلاتی را بدنبال دارد که از شهروندان لنگرودی بخاطر همکاری و تحمل سختی در اجرای این طرح ها تشکر و قدردانی می شود امیدواریم این همکاری در اجرای این طرح ها ادامه یابد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا