آخرین خبرهااسلایدرعلم و تکنولوژی

آزمایشات عجیب سازمان سیا برای کنترل ذهن سگ‌ها در دهه ۶۰ میلادی

آزمایشات عجیب سازمان سیا

بر اساس اطلاعاتی که اخیرا به بیرون درز کرده، سازمان سیا طی دهه ۶۰ میلادی مشغول کار روی یک پروژه عجیب و غریب برای کنترل ذهن سگ‌ها بوده است. این اطلاعات توسط سایت The Black Vault که به لو دادن پروژه‌های سری شناخته می‌شود منتشر شده‌اند.

بر اساس اسناد لو رفته از سیا، محققان این سازمان طی سال ۱۹۶۳ یک دستگاه را داخل جمجمه چند سگ قرار دادند تا بتوانند دستوراتی همچون دویدن، راه رفتن و ایستادن را به آن‌ها القا کنند. ظاهرا هدف اصلی این آزمایش عجیب، بررسی امکان پذیر بودن کنترل رفتار یک سگ با تحریک الکتریکی مغز این حیوان بخت برگشته بوده است.

به طور کلی این سیستم روی دو بخش اساسی از مغز سگ‌ها اثر می‌گذاشته که اولین آن سامانه پاداش مغز است که بدن را از برطرف شدن نیازهایش آگاه می‌کند.

سیا

طرح دستگاهی شبیه به کلاه که از آن برای وارد کردن شوک الکتریکی به سگ‌ها استفاده می‌شد.

به طور کلی هدف سیستم ذکر شده این بود تا سگ‌ها در مسیری که دانشمندان می‌خواهند کنترل شده و در همان مسیر باقی بمانند. این اتفاق در حالی رخ داده بود که انجام آزمایش برای کنترل ذهن حیوانات در آن زمان هم غیر قانونی بود.

قبل از گذاشتن این دستگاه در مغز سگ‌ها، دانشمندان از وسیله‌ای کلاه مانند برای وارد کردن شوک الکتریکی به مغز این حیوانات و کنترل آن‌ها استفاده کرده بودند. مطابق انتظار، سگ‌هایی که از آن‌ها در این آزمایش ترسناک استفاده شده بود، دچار مشکلات سلامتی شدند.

این آزمایش بخشی از پروژه بدنام MKUltra سیا بود که طی آن دانشمندان این سازمان با دادن داروهای روانگردان و وارد کردن شوک‌های الکترونیکی تحقیقاتی را برای شناخت مغز انسان انجام می‌دادند.

/digiato

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا