آخرین خبرهاملی

جبهه پایداری از خود متشکر و بازی خراب‌کن است | تا جایی پیش می‌رود که خوارج دیگری به وجود آید

خسارت‌ افراطیون آویزان‌شده‌ از درخت اصول‌گرایی به روایت جعفرزاده:

تدبیرشرق/غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در تشریح آسیب شناسی رفتار سیاسی جبهه پایداری در جریان اصولگرایی به خبرآنلاین گفت: همواره این طور بوده که در جریان فعالیت سیاسی گروه ها، جبهه ها و جناح ها، گروهی در داخل آنها بدون اینکه منشعب شوند، از آن ها آویزان شده اما در نهایت کار خود را انجام می دهند.

وی با بیان اینکه جریان اصولگرایی همچون اصلاح طلبی لازمه تفکر سیاسی کشور است، ادامه داد: اصولگرایی جریان ریشه داری است که نمی توان آن را نفی کرد اما عده ای از درخت تنومند اصولگرایی آویزان شده و خود را در همه ابعاد هوشمندتر و متفکرتر می دانند و به نوعی از خود متشکر هستند.

فعالیت پایداری جز خسران و خسارت برای اصول‌گرایی چیز دیگری نداشت

عضو فراکسیون مستقلین مجلس دهم، با تاکید بر اینکه جبهه پایداری در طول مدت فعالیت خود ثمری جز خسران و خسارت برای جریان اصولگرایی نداشته است، افزود: واقع امر این است که بخشی از جریان اصولگرایی را افراد معقول و منطقی تشکیل داده اند که اگرچه تفکر خاص خود را دارند اما می توان با آنها به گفت وگو نشست.

وی با بیان اینکه جبهه پایداری عمدتا بازی به هم زن و بازی خراب کن جریان اصولگرایی بوده است، گفت:  این گروه با اقدامات افراطی خود همواره برای جریان اصولگرایی امتیاز منفی کسب کرده است.

جعفرزاده با تاکید بر اینکه عقلای جریان اصولگرایی باید تکلیف خود را با این گروه تندرو و غیرمنطقی مشخص کنند، ادامه داد: جبهه پایداری از هیچ کس فرمانبردار نیست، حتی معتقد نیستم که این گروه مطلقه نگاه می کنند.

وی با یادآوری خاطره ای ادامه داد: در مجلس نهم به یک نفر از نمایندگان عضو جبهه پایداری مراجعه و اعلام کردم موضوعی که شما عنوان می کنید بر اساس این مستند خلاف نظر مقام معظم رهبری است، ایشان در پاسخ گفتند رهبری در این زمینه تحت فشار اعلام نظر کرده اند، این نوع برخورد نشان میدهد که نگاه این جریان نه تنها مطلقه نیست بلکه خودشان را مجتهد می دانند.

جعفرزاده تاکید کرد: بر اساس این شواهد نه تنها جبهه پایداری را اصولگرا نمی دانم بلکه جزو کسانی می دانم که خود را منتسب به جریان اصولگرایی دانسته اما شبیه نیروهای سرخود عمل می کنند.

وی تاکید کرد: اگر پایداری ها در بسیاری از مسایل ورود نکنند جریان اصولگرایی قادر خواهد بود حرف خود را به کرسی بنشاند منتها رفتارهای افراطی این گروه چنان موجبات دلزدگی و ترس در جامعه شد که جریان اصولگرایی را در انتخابات متعدد متحمل شکست کرد. این گروه تا جایی پیش خواهد رفت که تاریخ تکرار شده و خوارج دیگری به وجود خواهد آمد، با اینکه این گروه خود را مجتهد، مسلمان تر، مؤمن تر و روشنفکرترین افراد در جریان اصولگرایی می دانند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا