آخرین خبرهااسلایدرملی

میرسلیم اظهار داشت :اغلب کاسب‌ کارند؛ عارف پاسخگو باشد/ موتلفه از حمایت احمدی نژاد پشیمان است

تدبیرشرق/عضو مجمع تشخیص مصلحت ایران با انتقاد از عملکرد فراکسیون امید در مجلس دهم شورای اسلامی، اغلب نمایندگان این فراکسیون را کاسب‌کار خواند و البته تاکید کرد که در این ارتباط باید محمدرضا عارف رئیس این فراکسیون پاسخگوی سوالات باشد.

سیدمصطفی میرسلیم در حاشیه نشستی با دانشجویان دانشگاه شیراز که به مناسبت بزرگداشت روز دانشجو برگزار شد، گفت:‌ فراکسیون امید نتوانستند آن حرف‌هایی را که زدند به جایی برسانند.

وی در ادامه انتقادات خود از فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، اظهارداشت:‌ یک حرفی را آدم می‌زند و یک عملی را انجام می‌دهد، شما(فراکسیون امید) اکثریت را داشتید و باید مجلس را زنده می‌کردید، درستش می‌کردید و پیش می‌بردید تا گرفتار مفاسد و انحرافات نشود.

معاون فرهنگی اجتماعی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت ایران گفت:‌ الان من برای رای آوردن در این شرایط حداقل باید سه چهار میلیارد تومان برای مجلس خرج کنم، اگر رای آوردم می‌آیم در مجلس، سه چهار میلیارد هم خرج کرده‌ام، کل حقوقم هم در مجلس ماهی ۱۶ میلیون تومان است.

میرسلیم در پاسخ به این سوال که یعنی فراکسیون امیدی‌ها این کار را کرده‌اند؟ هم تاکید کرد:‌ همه آنها را نمی‌گویم که ۱۰۰ درصد این کار را انجام داده‌اند اما خیلی‌ها کاسب شده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال یعنی فراکسیون امیدی‌ها کاسب شده‌اند؟ هم اظهار داشت: بله، خیلی‌هایشان کاسب شده‌اند، البته بهتر این است که از دکترعارف بپرسید که رئیس‌شان است و از ایشان بهتر می‌توانید بپرسید.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران با تاکید بر اینکه اغلب نمایندگان مجلس کاسب‌اند در ادامه در پاسخ به این سوال که نمایندگان مجلس در چه حوزه‌هایی کاسبی می‌کنند؟‌ یادآور شد: کاسبی برای کسب درآمد.

میرسلیم، کاسبی اغلب نمایندگان مجلس شورای اسلامی را در حوزه اقتصادی ذکر و اظهار داشت: قضیه اصلی بحث پول است.

احمدی‌نژاد تائید صلاحیت شود رئیس‌جمهور می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سازندگی در ادامه در پاسخ به این سوال که محمود احمدی نژاد در سلسله مباحث اقتصادی خود اذعان داشته که در اجرای برنامه‌های اقتصادی دولت‌های وی، دست بسته بوده و نتوانسته برنامه‌های اقتصادی‌اش را بخوبی اجرایی کند، نظر شما در این ارتباط چیست؟ اظهار داشت:‌ هیچ رئیس‌جمهوری حق ندارد چنین حرفی را بزند، اختیارات رئیس‌جمهوری الان در قانون اساسی بسیار گسترده است و تقریبا می‌توان گفت هرچه در برنامه‌های‌شان است را می‌توانند اجرا کنند.

میرسلیم گفت: اینها بهانه می‌گیرند. همین الان که می‌گویند موازی و این‌ها، اینها حرف‌های بیخودی است. کار بخواهند بکنند کار خوب می‌توانند بکنند منتهی اینها احتیاج دارد به مقداری پایمردی. بله برخی موقع باید مردم را راضی کرد. همین الان اگر مشکلات را حل کنند اما مردم همراهی نکنند به جایی نخواهیم رسید.

وی وضعیت کنونی اقتصاد ایران را «خراب» توصیف و خاطرنشان کرد: وضعیت از لحاظ اقتصادی خراب شده، وقتی دلار را از سه هزار تومان رساندیم به ۱۴ و ۱۵ هزار تومان، حتما مشکلات به فلک می‌رسد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت ایران در پاسخ به این سوال که عملکرد احمدی‌نژاد بعد از دوران ریاست‌جمهوری را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ هم تصریح کرد:‌ اینها قبول نیست و بد هست.

میرسلیم گفت:‌ مطالعه شخصیتی و رفتاری احمدی‌نژاد را نمی‌توان در یکی دوجمله سرهم‌بندی کرد، ایشان هشت سال رئیس‌جمهور کشور بوده و اداره هم کرده و طرفداران زیادی در کشور دارد و همین الان هم دارد و حتی فکر می‌کنم اگر برای ریاست‌جمهوری مطرح بشود شاید رای هم بیاورد.

وی در پاسخ به این سوال اگر احمدی‌نژاد برای ریاست جمهوری تائید صلاحیت بشود رئیس‌جمهور می‌شود؟ هم یادآورشد: بله و ببینید مردم ما مردمی هستند که گرفتارند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا گزینه‌های اصولگرایی قدرت رای آوری احمدی‌نژاد بین مردم را ندارند؟ هم خاطرنشان کرد:‌ منطقی باید حکمفرما باشد براین قضیه، من خودم هرچیزی را به مردم قول نمی‌دهم و اگر یادتان باشد در دوران نامزدی ریاست جمهوری هیچ قولی ندادم لکن نمی‌شود هرقولی را داد.

میرسلیم در پاسخ به اینکه این حرف یعنی چه، یعنی احمدی نژاد قول‌های الکی داد؟ گفت: بله، همین الان هم می‌گوید یارانه را به ۲۰۰ هزار تومان می‌رساند.

موتلفه از حمایت از احمدی نژاد پشیمان است

وی در پاسخ به اینکه یعنی نوع نگاه احمدی‌نژاد نگاه عوام فریبانه پوپولیست گراست؟ گفت: بله

میرسلیم در پاسخ به این سوال که شما احمدی‌نژاد را یک پوپولیست می‌دانید؟ افزود:‌ مگر غیر از این است؟

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه وی هیچ وقت از احمدی‌نژاد حمایت نکرده است، اظهار داشت:‌ من شخصا از ایشان دفاع نکردم.

میرسلیم در پاسخ به این سوال که حزب موتلفه از نامزدی احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری دفاع کرد و آیا الان پشیمان نیستند؟ هم افزود: بله پشیمان هستند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا