اسلایدراقتصادیملی

نعمتی: برای بودجه ۹۸ احتمالا دلار ۵۷۰۰ تومان و نفت ۵۴ دلار در نظر گرفته می‌شود

تدبیرشرق/سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: احتمالاً قیمت دلار در بودجه سال آینده حدود ۵۷۰۰ تومان درنظر گرفته شود.

بهروز نعمتی درباره تصویب کلیات لایحه بودجه سال آینده افزود: دولت بر اساس ماده ۱۸۲ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی تا پانزدهم آذر مهلت ارائه بودجه به مجلس را دارد و منتظر آن هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به سفر رئیس جموری به سمنان در روز چهارشنبه، احتمال دارد وی نتواند لایحه را در موعد مقرر به مجلس تقدیم کند اما هیئت رئیسه مجلس تصمیم گرفت اگر نظر دولت برای این باشد که پنجشنبه پانزدهم آذر، لایحه بودجه را به مجلس ارائه کند آمادگی داریم جلسه علنی مجلس را در این روز تشکیل دهیم.

نعمتی گفت: بر اساس آیین نامه داخلی مجلس، کمیسیون های تخصصی از زمان تقدیم لایحه بودجه، آن را بررسی می کنند و نمایندگان ۱۰ روز فرصت دارند پیشنهادات خود را به این کمیسیون ها ارائه کنند و کمیسیون ها جمع بندی مطالب خود را به کمیسیون تلفیق ارجاع می کنند و در آن جا به کلیات بودجه در مدت یک ماه رسیدگی می شود.

سخنگوی هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس شنیده ها، دولت در لایحه بودجه سال آینده قیمت ۵۴ دلار را برای هر بشکه نفت در نظر گرفته است و پیش بینی می شود روزانه یک میلیون و پانصد هزار بشکه نفت بفروشیم.

نعمتی گفت:​ واگذاری طرح های عمرانی به بخش خصوصی هم در دستور کار دولت قرار دارد که برای کنترل نقدینگی و ایجاد اشتغال، خوب است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت خبرهای خوبی هم برای ایجاد اشتغال مولد دارد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا