آخرین خبرهااجتماعیفوریملی

آیا امکان تغییر سن در شناسنامه وجود دارد؟

سازمان ثبت‌احوال

سخنگوی سازمان ثبت‌احوال از ممنوعیت تغییر سن در شناسنامه بر اساس قانون ثبت‌احوال خبر داد و گفت: تنها در صورت ارائه مدرک مستدل، این درخواست در کمیسیون تشخیص سن بررسی می‌شود.

به گزار ش تدبیرشرق، سیف الله ابوترابی در گفت‌وگویی، با بیان اینکه افزایش و کاهش سن افراد در شناسنامه بنابر قانون ثبت‌احوال ممنوع است، اظهار کرد: با این وجود اگر فردی برای تغییر سن خود( بیش از ۵ سال) مراجعه کرده و مدارک مستدل نیز داشت، این مدارک در کمیسیون تشخیص سن بررسی می شود.

وی این کمیسیون را متشکل از فرماندار، رییس سازمان ثبت‌ احوال، رییس دادگستری، رییس پزشکی قانونی و شورای شهر دانست و ادامه داد: مثلا فردی به ثبت احوال برای تغییر سن خود مراجعه می‌کند و مدعی می شود که اختلاف بین تاریخ تولد و صدور شناسنامه‌اش بیش از ۵ سال است که در نتیجه بررسی می شود و از آموزش و پرورش نیز استعلام تحصیلی فرد گرفته می‌شود.

سخنگوی سازمان ثبت احوال اضافه کرد: گاهی نیز فردی مدعی می شود شناسنامه‌ای که دارد برای خواهر یا برادر متوفی‌اش است. در این صورت نیز فرد به دادگاه می‌رود و اگر در دادگاه ثابت کند که محق بوده پس از تایید نهایی در تجدید نظر، ثبت احوال مکلف به اجرای آن خواهد بود.

/ایسنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا