آخرین خبرهااستان ها

آشتی شهروندان با شهرداری، افزایش کیفیت آسفالت معابر و ایجاد تعامل با هدف جذب سرمایه‌گذار اولویت‌های شهردار منتخب رشت

تدبیرشرق/حامد عبدالهی شهردار منتخب شهر رشت با ارائه برنامه‌های مدون، اولویت‌های کاری خود را تا پایان سال جاری برای بهبود فضای مدیریت شهری عنوان نمود.

شهردار یار دوازدهم شورای شهر

با توجه به آسیب‌شناسی‌های صورت گرفته تجربه نشان داده است اولین رکن و لازمه موفقیت یک شهردار ایجاد تعامل و مشورت محوری با اعضای شورای شهر می‌باشد. بنده بر این باور می‌باشم که انجام طرح‌های کلان و ایده‌های نوین مستلزم همدلی بین شهردار به‌عنوان مدیر ارشد اجرایی و اعضای شورای شهر به‌ عنوان مجموعه مدیریت شهری است، که در این راستا حداکثر تلاش صورت خواهد گرفت. از دیدگاه بنده شهردار باید به‌عنوان یار دوازدهم در کنار اعضای شورا عاملی برای ایجاد همدلی و تجمیع آرا باشد.

آشتی شهروندان با شهرداری رشت

بررسی و رفع علل عدم اعتماد شهروندان به مجموعه مدیریت شهری و رفع نارضایتی‌های موجود و ارتقا سطح مشارکت مردم در مدیریت شهر جزو اولویت‌های اینجانب می‌باشد، چرا که به این موضوع اعتقاد دارم شهروندان فهیم و صبور رشت در صورت اعتماد به مدیریت شهری و به‌واسطه فرهنگ غنی و تعلق‌خاطر عمیق به شهر خود در رفع بسیاری از معضلات موجود و اشاعه فرهنگ شهروندی پیشگام خواهند بود و باید با شناخت و درکی صحیح از این ظرفیت، بالاترین بهره‌وری را ایجاد کرد.

ایجاد تعامل بین شهرداری و شورای شهر با هدف جذب سرمایه‌گذار

با توجه به شرایط اقتصادی کشور و به‌موازات آن مشکلات اقتصادی استان و شهر رشت اجرای طرح‌های کلان و پروژه‌های مدنظر با بودجه محدود در حال حاضر از توان مجموعه شهرداری خارج است. لذا تنها راهکار برون‌رفت از این بن‌بست جذب سرمایه‌گذار در سطوح ملی و بین‌المللی می‌باشد که متأسفانه در این حوزه تاکنون عملکرد قابل قبولی از سوی مدیریت شهری با وجود سرمایه‌گذارانی شاخص انجام نشده است.

جذب سرمایه گذار در گام اول نیازمند ایجاد فضای امن برای سرمایه و حمایت مجموعه مدیران اعم از شهرداری و سایر نهادهای متولی میباشد که در این بین مجموعه شورای شهر به‌واسطه حضور نخبگان و منتخبین مردم می‌تواند نقشی محوری ایفا کنند که به‌طور حتم با ایجاد تعامل میان شهرداری و شورای شهر این اقدام به بهترین نحو ممکن صورت خواهد گرفت.

راه‌اندازی اورژانس ۱۳۷ و ترمیم آسفالت تا پایان سال جاری

موضوع آسفالت و چاله‌های موجود در معابر شهری که بارها سبب بروز لطمات جانی و مالی برای شهروندان رشت گردیده، معضلی است که شخصاً عدم برنامه محوری و نگاه کارشناسی را تنها دلیل استمرار آن تلقی می‌کنم و شایان ذکر است در شهری که مدیریت شهری آن در ذهن خود چشم‌انداز مقصد گردشگری را تصور می‌کند وجود این قبیل مشکلات به‌هیچ‌وجه در شأن شهر و شهروندان نمی باشد.

در این راستا شروع بکار اورژانس ۱۳۷ با هدف اقدام ضرب العجلی در این حوزه اولویت شهرداری در سال جاری خواهد بود و معتقدم انجام این امر کمترین اقدامی است که در شرایط کنونی می‌توان جهت رفاه حال شهروندان انجام داد و ترمیم آسفالت تمامی خیابان‌های اصلی و فرعی شهر رشت از برنامه‌های اولویت‌دار بنده تا پایان سال جاری خواهد بود.

جذب منابع ملی جهت پیشبرد اهداف و انجام طرح‌های مدنظر

شهر رشت و علی‌الخصوص مجموعه شهرداری رشت همواره در جذب منابع ملی جهت پیشبرد اهداف و انجام طرح‌های مدنظر خود نسبت به سایر شهرها مظلوم واقع‌شده و هیچ‌گاه سهم قابل‌توجهی از گردش منابع ملی نداشته‌اند که البته یکی از علل این مشکل عدم مطالبه محوری مدیران مسئول در این حوزه بود.

لیکن با توجه به حضور چهره‌هایی چون دکتر نوبخت، دکتر نصرتی و دکتر جمالی نژاد به‌عنوان افرادی که به‌نوعی به رشت تعلق‌خاطر دارند می‌توان با برقراری یک تعامل هدفمند از ظرفیت‌های قابل‌توجه در سازمان همیاری شهرداری‌ها در راستای ایجاد توسعه پایدار استفاده کرد.

تشکیل کمیته انتصابات با هدف ساماندهی نیروهای شهرداری

بر هیچ‌کس پوشیده نیست امروز شهرداری رشت به هر دلیلی با معضلی به نام نیروی انسانی مازاد و عدم به‌کارگیری نیروها در مسئولیت ‌های تخصصی دست‌به‌گریبان است.

لیکن به نظر بنده می‌توان با برنامه‌ریزی و تعریف شرح وظایف صحیح این تهدید را به یک فرصت تبدیل کرد.

انتصاب نیروهای تخصصی در سمت‌های مختلف و توجه به آموزش نیروی انسانی مطابق نیاز شهرداری می‌تواند در کنار حل مشکل موجود باعث تسریع در امور و ایجاد درآمد برای شهرداری گردد و در این راستا تشکیل کمیته انتصابات به‌عنوان یکی از برنامه‌های اصلی اینجانب مطرح می‌باشد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا