آخرین خبرهااستان هااسلایدر

۱۵ پیشنهاد شهردار بندر انزلی برای مجمع شهرداران گیلان/ تاکید بر مدیریت واحد شهری

دومین سمینار تخصصی شهرداران استان گیلان با حضور استاندار؛

تدبیرشرق/استاندار گیلان نقش شهرداران را در استفاده از فرصت های سرمایه‌گذاری برای بهبود خدمات شهری بسیار مهم دانست و گفت: رضایت جامعه به خدمات و کارهای عمرانی صورت گرفته و نیز میزان پاسخگویی نسبت به مردم و مشارکت آنان در تصمیمات و نظارت ها مربوط است.
دکتر مصطفی سالاری عصر امروز در دومین سمینار تخصصی شهرداران استان گیلان که به میزبانی بندرانزلی برگزار شد با اشاره به اینکه بخش اعظم جمعیت ما در شهرها زندگی می کنند و این نشانگر اهمیت خدمات شهری است افزود: مدیریت صحیح عمران و خدمات شهری و توسعه آن، رضایتمندی در اکثریت جمعیت استان را به دنبال دارد.
وی به تاثیر عملکرد مجموعه شهرداری‌ها در میزان رضایتمندی مردم اشاره و خاطرنشان کرد: بخشی از عملکرد شهرداری ها باهمکاری دستگاه های اجرایی تاثیرپذیر است اما بخش مهمی از آن ناشی از هنر مدیریتی است که بتوانداز ظرفیت دستگاه ها و بخش خصوصی استفاده کند.
نماینده عالی دولت در گیلان اظهار داشت: رضایت جامعه به خدمات و میزان کارهای عمرانی صورت گرفته و نیز به پاسخگویی نسبت به مردم و مشارکت آنان در تصمیمات و نظارت ها مربوط است.
وی نقش انضباط در موفقیت هربخشی را بسیار موثر ارزیابی کرد و گفت: اگر انضباط در مجموعه ای وجود نداشته باشد احتمال اینکه کار با کیفیت ارائه دهد کم است و یا کار انجام شده ضعیف خواهد بود.
وی انباشت بیش از حد نیروی انسانی بویژه افراد غیر متخصص را یکی از مشکلات موجود در شهرداری ها عنوان کرد و افزود: ورود نیروی انسانی از طریق فرآیندهای غیررقابتی و همچنین بخش های عمرانی به نوعی تضییع حقوق مردم است.
وی خاطرنشان کرد: اگر شاهد ورود نیرو توام با تبعیض باشم قطعاً بر تعدیل نیروها تاکید می کنم.
دکتر سالاری تصریح کرد: شهرداران از افزایش نیروی انسانی به طور جدی پرهیز کنند.
وی موضوع مدیریت پسماند را بسیار مهم عنوان و خاطرنشان کرد: تفکیک از مبدأ و فرهنگ سازی در بین شهروندان ۲ حلقه ابتدایی در مسیر مدیریت پسماند هستند که با کمترین هزینه می تواند انجام گیرد.
نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه در خرید زباله سوز سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیازمند حمایت ملی و پرداخت سهم ویژه از سوی دولت هستند گفت: امیدواریم با قرارگرفتن این موضوع در تدوین بودجه شاهد اقدامات مثبتی در این بخش باشیم.
وی نظارت بر ساخت و سازها توسط شهرداری‌ها را نیز مهم ارزیابی کرد و افزود:اینکه وجود تعداد زیاد پرونده ها در کمیسیون ماده ۱۰۰ بیانگر وجود ضعف در نظارت و برخورد همراه با تسامح گشت های نظارت و بازرسی است.
وی اظهار داشت: اگر با اغماض نسبت به متخلفان بخش ساختمانی برخورد شود میان کسی که کار درست انجام داده و کسی که کار خلاف انجام داده فرقی وجود نخواهد داشت که توجه ویژه به این حوزه مورد انتظار است.
استاندار گیلان بر لزوم کاهش زمان پاسخگویی به ارباب رجوع تاکید کرد و گفت: الکترونیکی کردن ارائه خدمات باعث کاهش مراجعه های حضوری و رضایتمندی مردم می شود.
وی ایجاد درآمد پایدار را یکی از مطالب مشترک قابل بحث در سمینارهای شهرداران عنوان کرد و اظهار داشت: ارائه طرح و برنامه از سوی شهرداری‌ها بسیار کمرنگ است.
  استاندار گیلان با تاکید استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در مسیر سرمایه‌گذاری شهری گفت: مدیریت اجرای پروژه ها باید با بخش خصوصی و نظارت و حسابرسی با شهرداران باشد.
وی فضای موجود در سواحل و دریا را برای سرمایه‌گذاری در مسیر ایجاد درآمد پایدار بسیار مستعد دانست و افزود: آمادگی اعطای مجوز برای جذب سرمایه‌گذار در شهرهای ساحلی برای درآمدزایی و ایجاد اشتغال را داریم.
دکتر سالاری با بیان اینکه در احداث پارک ها، توسعه معابر و خیابان ها و مدیریت پسماند شهرداری‌ها موظف به هزینه هستند افزود: در طرح هایی که درآمدزا باشد قطعاً بخش خصوصی همکاری می کند و اگر طرحی درآمدزا نیست باید بازنگری شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع حاشیه نشینی شهری اشاره کرد و گفت: دلایل عمده حاشیه نشینی ناشی از مهاجرت، نارسایی خدمات ارایه شده و یا کمبود شغل است.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه به دنبال بهبود وضعیت در روستاها برای کاهش مهاجرت به شهرها هستیم اظهار داشت: توسعه زیر ساخت های بهداشتی، درمانی، ورزشی و خدماتی به ماندگاری روستاییان در مناطق روستایی منجر می‌شود.
وی افزود: استفاده از ظرفیت های گردشگری، کشاورزی و صنایع تبدیلی برای بهبود خدمات در سطح روستاها بسیار موثر است.
وی خاطرنشان کرد: نقش شهرداران در استفاده از فرصت های سرمایه‌گذاری بسیار مهم است.
استاندار گیلان به مشکلات شهرداری‌ها در تامین شن و ماسه مورد نیاز اشاره کرد و گفت: در جلسات مستمری که با حضور مدیران دستگاه های قضایی، اجرایی و نظارتی استان برگزار شد، دستورالعمل ۳۰ ماده‌ای در جهت ساماندهی رودخانه‌ها و برداشت مصالح تدوین شده که در سطح شهرستان ها با محوریت فرمانداران و در کمیته‌ای ۷ نفره تصمیم گیری می شود.
وی به ابلاغ این دستورالعمل طی هفته آینده اشاره کرد و گفت: امیدواریم با این اقدام پروژه های عمرانی مربوط به شهرداری‌ها نیز تسهیل شود.
دکتر سالاری همچنین به طرح شکایت از شهرداری ها توسط برخی دستگاه ها اشاره کرد و افزود: در خصوص دعاوی که منجر به طرح شکایت نشده با طرح در هیئت حل اختلاف به حل و فصل آن می پردازیم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا