آخرین خبرهااستان ها

دستگاهای اجرایی لاهیجان برای مدیریت پسماند و حفظ محیط زیست به شهرداری کمک کنند

جواد نجار تمیزکار :

تدبیرشرق/جواد نجار تمیزکار در بیست و نهمین جلسه شورای شهر لاهیجان با گرامی‌داشت آغاز هفته وحدت و تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق، هفته بسیج رابه تمامی بسیجیان ایران اسلامی بویژه بسیجیان شهرستان لاهیجان تبریک گفت وافزود: بسیج یکی از پرافتخارترین نهادهای ارزشی برخاسته از بطن جامعه در نظام مقدس جمهوری اسلامی است که نشأت گرفته از تفکر ناب و جاودانه ی معمارکبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره)بوده است.

سخنگوی شورای شهر لاهیجان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان میهن اسلامی که برای حفظ ناموس ایران و انقلاب اسلامی جانفشانی کردند، عزت و سر افرازی همه بسیجیان مخلص را در ظل توجهات حضرت ولی عصر (عج) و فرمانده کل قوا رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) از خداوند سبحان مسئلت داشته و برای تمامی اعضای خانواده عظیم بسیج در سراسر ایران اسلامی توفیق خدمت افزون‌تر در مسیر حفظ و ترویج آرمان‌های والای انقلاب اسلامی را آرزومندیم.

جواد نجار تمیزکار با بیان اینکه دفع اصولی زباله وبازیافت پسماندها از موضوعاتی است که دغدغه کلیه مدیران شهری است ، اظهار داشت :  رفع مشکل زباله به تنهایی توسط شهرداری ها امکان پذیر نیست و بایدسایر دستگاهای ذیربط همچون محیط زیست و منابع طبیعی نیزدر این راستا همت کنند .

تمیزکار با بیان اینکه فقط مشکل زباله را به شهرداری معطوف کنیم درست نیست و نیاز است دستگاهای اجرایی در بحث پسماند و حفظ محیط زیست به شهرداری کمک کنند .

تمیزکار گفت : دهیاری ها و شهرهای همجوار با تشخیص مدیران ارشد شهر زباله هایشان را در محل دفن زباله شهرداری لاهیجان دپو می کنند و مشکلات بعدی آن فقط گریبانگیر شهرداری لاهیجان است و شهرداران لاهیجان باید در مجامع قضایی پاسخگو باشند!

وی گفت : ما از انتقادات سازنده افراد صاحب قلم در دنیای مجازی استقبال می کنیم اما انتظار داریم این انتقادات یک سویه نباشد و فقط شهرداری زیر سوال نرود .

وی گفت : دوستان فضای مجازی بررسی کنند و گزارشی از اقدامات انجام شده ادارات محیط زیست ومنابع طبیعی در این راستا تهیه و قضاوت کنند آیا شهرداری کوتاهی تا کنون داشته یاخیر ؟ و آیا نیاز به حمایت دستگاههای دیگر دارد یا نه  ؟

وی گفت : انتظار داریم شهرداری لاهیجان پیش از پیش با کمک دستگاههای مربوطه ، انجمن های مردم نهاد و همکاری مردم اقدامات درخور توجهی برای رفع معضل زباله در تموشل انجام دهد .

وی  با اشاره به ضرورت استفاده ازمجموعه های علمی و دانشگاهی و متخصصین محیط زیست در مدیریت شهری ، به استفاده از پتانسیل علمی اساتید برتر دانشگاه آزادلاهیجان در رشته دکتری محیط زیست و آلودگی آب و خاک به منظور کاهش آسیب های زیست محیطی تأکید نمود.

سخنگوی شورای شهر از شهرداری خواست تا کوچه ها و مسیرهای فاقد باکس زباله را بررسی و اقدام لازم را معمول دارد و نسبت به تعمیر و درب دار نمودن باکس های موجود اقدام نماید . وی همچنین خواستار نظارت بیشتر بر عملکرد پیمانکار جمع آوری زباله و گشت سیار برای این مهم شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر لاهیجان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع فرهنگ سازی در تولید زباله اشاره و اظهار داشت :  فرهنگ سازی پیش نیاز و تضمین کننده برنامه های مدیریت پسماند است و تا زمانی که فرهنگ صحیح تولید و نحوه انباشت و جمع کردن زباله در بین مردم نهادینه نشود مدیریت پسماند آن طور که باید و شاید با موفقیت همراه نخواهد بود.

وی گفت : تفکیک پسماندها باید در مبداء صورت گیرد و قبل از اینکه زباله ها با مواد دیگر قاطی و آلوده شوند جمع آوری شوند و در این مسیر پیچیده همکاری مردم می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

وی گفت : در دور پنجم شورای شهر اقدامات خوبی در زمینه جمع آوری زباله و مدیریت پسماند در حال انجام است و امیدواریم نتایج  مطلوب آن در آینده نزدیک به شهر لاهیجان برگردد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا