آخرین خبرهاملی

محبیان: مهاجمان به ظریف دچار اشتباه راهبردی شده‌اند / در موضعی به رقیب حمله کرده‌اند که او تایید مردمی دارد

تدبیرشرق/رییس مرکز پژوهشی راهبردی آریا نقد به ظریف را به ضرر او ندانست و گفت: وقتی در موضعی به رقیب حمله می شود که او تایید مردمی دارد، به او خدمت می شود نه حمله.

امیر محبیان در گفت وگو با ایرنا درباره انتقادها از سخنان وزیر امور خارجه در خصوص پولشویی، اظهار داشت: این نقدها به ضرر او نیست. در همه جای دنیا یک مقام مسئول در حین مسئولیت نقد می شود.
رییس مرکز پژوهشی راهبردی آریا با بیان این که این اشتباه راهبردی مهاجمان به ظریف است، تصریح کرد: وقتی در موضعی به رقیب حمله می شود که او تایید مردمی دارد به او خدمت می شود نه حمله.
محبیان درباره برخی انتقادات از لوایح مرتبط با FATF اظهار داشت: در هیچ شرایطی نمی توان باب نقد را بست و وظیفه نماینده مردم در مجلس نقد عملکردها بر حسب قانون است.
وی افزود: اما مهم آن است که نمایندگان در فرآیند قانونی و بر حسب اولویت ها عمل کنند. البته استدلال باید قوی و جهت نقدها بسوی منافع مردم باشد.
این استاد دانشگاه تاکید کرد: نقدها نباید در فضای جوزده و بر اساس شایعات باشد و لحن آنها باید بر اعتبار نظام سیاسی بیفزاید.
رییس مرکز پژوهشی راهبردی آریا یادآور شد: کسانی که می گویند اگر این لوایح را نپذیریم جنگ می شود و کسانی که می گویند اگر آن را بپذیریم کشور به باد رفته است، مبالغه می کنند، این بحثی فنی است و باید در فضای کارشناسی به نتیجه برسد.
محبیان با تاکید بر این که بحث لوایح مرتبط با FATF کارشناسی است و نباید برای نظام جو سازی کرد، تصریح کرد: سازوکار تصمیم گیری خردمندانه از میان جنجال های کوچه و خیابان بیرون نمی آید.
این استاد دانشگاه با اشاره به این که رهبری معظم انقلاب سازوکار دموکراتیک را تایید کرده اند، گفت: بگذاریم نهادهای قانونی در مسیر تصمیم گیری بدون جنجال و عوام زده عمل کنند.
رییس مرکز پژوهشی راهبردی آریا یادآور شد: همه باید بگونه ای عمل کنند که نتیجه آن رفاه، آسایش و سعادت مردم باشد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا