آخرین خبرهابین الملل

مارک زاکربرگ به جنگ دونالد ترامپ می رود / از استخدام وکیل حرفه ای تا جذب مشاور امور مرتبط با کاخ سفید

تدبیرشرق/مارک زاکربرگ؛ مدیرعامل فیسبوک برنامه ای ویژه برای جنگ با رئیس جمهور ایالات متحده؛ دونالد ترامپ دارد. یکی از نخستین نشانه های این جنگ را می توان استخدام وکیل دادگستری کارکشته توسط تیم فیسبوک دانست.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، فیسبوک برای مبارزه با سیاست های جدید دونالد ترامپ برنامه ای حقوقی تعیین کرده است. درواقع به نظر می رسد همانقدر که مارک زاکربرگ خود را ملزم به پاسخگویی به کنگره می داند، توقع دارد دونالد ترامپ نیز با قوانین دست و پا گیر مسیر فعالیت های شرکت او را مسدود نکند.

به نظر می رسد ریشه این حرکت فیسبوک به جایی باز می گردد که ترامپ تصمیم گرفت اقداماتی ضد تراست علیه غول های مطرح فناوری مثل گوگل، آمازون و فیس بوک به راه اندازد.

بر همین اساس نیز فیسبوک وکلایی خبره را برای حل و فصل مسائل مرتبط با واشنگتن استخدام می کند. گزارشها نشان می دهند فیسبوک یکی از برترین و سرشناس ترین وکلای ضد تراست در سیلیکون ولی  را استخدام کرده است که نشان می دهد آماده برگزاری یک جنگ تمام عیار با دونالد ترامپ است.

کیت پاچن، ​​یکی از روسا و چهره های سرشناس  وزارت دادگستری ایالات متحده در سانفرانسیسکو، به عنوان مدیر و مشاور امور عمومی دادگستری به فیسبوک پیوسته است.

مدتی پیش ترامپ به Axios گفت: “نگاهی به اتحادیه اروپا نشان می دهد شرکتهای آمریکایی مرتب درگیر دعواهای حقوقی با اتحادیه می شوند و من مایل نیستم شاهد چنین چیزی باشم. اما اگر آنها این کار را می کنند، شاید ما هم باید بازنگری هایی انجام دهیم.”

در سوی دیگر ماجرا، فیسبوک نیز با استخدام پاچن نشان داده آماده گارد گرفتن در برابر ترامپ است. پاچن طی ۱۴ سال اخیر فعالیت هایی گسترده در وزارت دادگستری ایالات متحده داشته است و طی آن او تعدادی از پرونده های مهم. در حوزه  صنعت تراشه و حافظه های کامپیوتر را تحت پیگرد قانونی قرار داده است.

جالب است بدانید استخدام او تنها نشانه گارد گرفتن زاکربرگ در برابر کاخ سفید نیست. چرا که فیسبوک، به دنبال استخدام یک مشاور سرپرست در مسائل مربوط به رقابت در واشنگتن است. این شرکت در یک آگهی شغلی در لینکدین نوشت:

“فیسبوک بهه دنبال جذب یک مدیر تحقیقاتی و کارشناس امور مربوط به مسائل ضد تراست است که قادر به کمک برای توسعه موقعیت قانونی و استراتژیک شرکت در مسائل مربوط به رقابت در سراسر جهان باشد.”

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا