آخرین خبرهااستان ها

در نشست روز سه‌شنبه به ابقای حمید خودشاد به‌عنوان شهردار بندر کیاشهر رأی می‌دهم

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر بندر کیاشهر:

تدبیرشرق/نشست استیضاح حمید خودشاد شهردار بندر کیاشهر ساعت ۱۰ صبح روز سه‌شنبه به‌صورت علنی در این شهر برگزار می‌شود، نشستی که به نظر می‌رسد با توجه به مواضع رئیس و نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر بندر کیاشهر به ابقای حمید خودشاد به‌عنوان شهردار بندر کیاشهر ختم شود، به همین بهانه گفتگویی با طاهره اجتماعی نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر بندر کیاشهر انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید…

طاهره اجتماعی نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر بندر کیاشهر در این گفتگو بابیان اینکه مردم و نمایندگان آن‌ها در شورای اسلامی شهر نگران آینده، عمران و آبادی این شهر هستند، گفت: تا دیروز می‌گفتم اگر شهردار برنامه‌های شورا را اجرایی نکند در استیضاح او شرکت می‌کنم، اما امروز دلایل فراوانی دارم که در طرح سؤال و استیضاح او شرکت نمی‌کنم.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر بندر کیاشهر با اشاره به اینکه همیشه شعار من مدیریت شهری اصلاح‌پذیر بوده است و به دنبال ثبات مدیریتی در شهرداری بندر کیاشهر هستم، افزود: هر مدیر جدیدی ۶ ماه تا یک سال زمان برای آشنایی با کارکنان، محیط کار و مسائل شهری دارد، به همین دلیل نیازمند مدیری بومی یا شخصی که با شهرداری ما آشنا باشد داریم و شهردار فعلی بندر کیاشهر به‌خوبی با تمام مسائل شهری آشنایی دارند.

اجتماعی بابیان اینکه من با کارنامه حمید خودشاد به‌عنوان شهردار بندر کیاشهر به‌صورت صد در صد موافق نیستم، گفت: اما امروز که به‌عنوان نماینده مردم در پارلمان شهری حضور دارم نباید تمام‌وقت و توان خود را برای پیدا کردن نقاط ضعف، تذکر دادن یا طرح کردن سؤال از شهردار بگذارم، بلکه باید با تعامل و همفکری در پی اصلاح نقاط ضعف و رفع اشتباهات باشیم.

وی با اشاره به اینکه برخی از اعضای شورا از ابتدای امسال هیچ تمایلی به همکاری و تعامل با شهردار نداشتند، افزود: به‌یقین می‌توانم بگویم که برخی از همکارانم در شورای اسلامی شهر بندر کیاشهر از فروردین‌ماه امسال اصلاً برای پیگیری مطالبات مردمی و پیگیری طرح‌های عمرانی به شهردار مراجعه نکرده‌اند و تمام‌وقت و توان خود را صرف برداشتن شهردار کردند و این مشکل پیش از تغییر هیئت‌رئیسه هم وجود داشت.

وی ادامه داد: من هرچقدر هم منتقد عملکرد شهردار باشم اما باید بپذیریم در حال حاضر ایشان شهردار قانونی شهرمان هستند و به طبع باید برای پیگیری مطالبات قانونی مردم با شهردار تعامل داشته باشیم.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر بندر کیاشهر بابیان اینکه قبول دارم برخی از خواسته‌های اعضای شورای اسلامی شهر توسط شهردار عملی نشد، گفت: اما باید بپذیریم که همه اعضای شورای اسلامی شهر هم یکدل و یک‌صدا پیگیر مطالبات قانونی مردم نبوده‌ایم و تنها صدایی که بیشتر در جمع ما شنیده می‌شد موضوع برداشتن شهردار بود.

اجتماعی با اشاره به اینکه چه اشکالی دارد یک عضو منتقد شورا علاوه بر تذکر دادن و نظارت بر عملکرد شهردار، مطالبات به‌حق مردم را هم پیگیری کند، افزود: ما اعضای شورا هم باید به عملکرد خود انتقاد کنیم، ۸ ماه فقط بنا را بر این گذاشته‌ایم که یک تیم ۴ نفرِ تشکیل دهیم و شهردار را استیضاح کنیم، قطعاً این وقت‌کشی‌ها به نفع شهرمان نیست و نمی‌توان این‌طور شهر را اداره کرد.

وی با اشاره به دوره ریاست سال گذشته شورا و بیان اینکه در گوشه و کنار شنیده می‌شد که همه، هم‌وغم دوستان این است که در زمان ریاست وقت شورا کاری انجام نشود و البته امروز هم شرایط به همین‌گونه است، گفت: در سال دوم (امسال) که هیئت‌رئیسه شورا تغییر کرد برخی از همکاران تصمیم گرفتند نه‌تنها تحت هر شرایطی شهردار را استیضاح کنند بلکه هدف این بود که در دوره ریاست فلان آقا کاری انجام نشود.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر بندر کیاشهر با اشاره به اینکه اگر خود اجتماعی به‌عنوان یک عضو شورا هرروز به دنبال نقطه‌ضعفی برای شهردار باشم و فقط به فکر برداشتن شهردار قانونی شهر باشم، فکر می‌کنید آیا توانی برای پیگیری امورات شهری و مطالبات به‌حق مردم می‌ماند؟ افزود: من به کارگروهی و طبیعی بودن اختلاف‌سلیقه‌ها در کارگروهی اعتقاددارم اما نباید در شهر این حرف را بگویند که ما فلانی را فقط برای استیضاح کردن شهردار می‌خواهیم و پس‌ازآن در سایر تصمیم‌گیری‌ها او را از گروه خارج می‌کنیم، مگر می‌شود برخی از نماینده مردم را از تصمیم‌گیری‌ها حذف و اختیارات نماینده مردم را نادیده گرفت، باید به این نتیجه برسیم که هیچ عضو شورایی را نمی‌توان حذف کرد.

اجتماعی بابیان اینکه در این ۲ سال برخی از اعضای شورای اسلامی شهر بندر کیاشهر در پی اثبات موضع و قدرت خود بودند، گفت: تا زمانی که اعضای شورای اسلامی شهر فقط به منفعت قدرتی و جایگاهی خود فکر می‌کنند کیاشهر با هر شهردار دیگری هم که بیاید به توسعه، عمران و آبادی نخواهد رسید.

وی با اشاره به انتقاد خود به شهردار و عدم رضایت کامل از عملکرد وی تصریح کرد: به‌عنوان یک عضو شورای شهر موظف هستم تمام جوانب را بررسی کنم و خیلی راحت نمی‌توانم یک فرد را عزل و بلافاصله یک فرد دیگر را منصوب کنم.

ریس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر بندر کیاشهر افزود: بنده به‌دفعات مختلف و به‌صورت علنی و صراحتاً گفتم که من هم انتقادهایی به عملکرد شهردار دارم و خوشبختانه در این دوره شورا شرایطی ایجاد شد تا شهروندان عملکرد شورای شهر و شهرداری را رصد کند.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر بندر کیاشهر بابیان اینکه در سال ۹۷ وقتی بازرسی به شهرداری ورود کرد بیش از ۱ ماه، روند اجرای همه پروژه‌ها متوقف شد، شهرداری حتی اجازه اجرای بسیاری از کارهای روتین خود را نداشت و هم‌زمان جوسازی‌ها علیه شهردار شروع شد، وقتی اعضاء شورای شهر خودشان سنگ می‌اندازند و جوسازی می‌کنند چگونه می‌توان انتظار داشت که پروژه‌های عمرانی انجام شود. این کار به چه قیمتی انجام می‌شود؟

وی افزود: هیچ اشکالی ندارد که سازمان بازرسی به‌صورت روتین عملکرد شهرداری را بررسی کند، اساساً این از وظایف این سازمان است اما وقتی عضوی از شورا اطلاعات و خوراک غلط به کارشناسان این سازمان می‌دهد عملاً هم در روند کار بازرسی و هم در کار شورا و شهرداری اخلال ایجاد می‌کند، قطعاً در چنین شرایطی بهترین شهردار مدنظر این آقایان هم در آن پروسه زمانی نمی‌تواند کاری انجام دهد.

اجتماعی با اشاره به اینکه به نظر من، اصلاح مدیریت یا تغییر مدیریت شهری، شورای یکدل و یکرنگ و البته متعهد به قانون، رأی مردم و سوگندی که یادکرده را می‌خواهد، افزود: می‌گویند اجتماعی در این برهه زمانی هر چیزی از شهردار بخواهد عملی می‌شود این در حالی است که طبق قانون شهردار برای مصوبات خود حداقل نیازمند رأی ۳ عضو شوراست، همکارانی که از فروردین‌ماه امسال هرگونه تعامل را کنار گذاشتند و علناً مخالفت را پایه‌گذاری کردند چرا از شهردار مطالبات خود را دنبال نکرده‌اند؟ چرا نیامدند از این فرصت استفاده کنند؟ مگر هدف پیگیری مطالبات مردم و توسعه شهر نیست؟ مگر سوگند نخوردیم که در چارچوب قانون برای رفاه شهروندان تلاش کنیم؟

نایب‌رئیس شورای شهر بندر کیاشهر مجدداً بابیان اینکه موافق عملکرد شهردار نیستم، گفت: کدام مدیر می‌تواند ادعا کند که عملکردش بدون ایراد است، اساساً کدام عضو شورا می‌تواند مدعی باشد که هیچ ایرادی و اشتباهی در کارش ندارد، یادمان باشد که هیچ‌کس به‌غیراز ائمه اطهار معصوم نیست، من همیشه قبل از انتقاد از خودم می‌پرسم که من برای کمک به حل این مشکل چه کردم، آیا کاری کردم، آیا پیگیر بودم و یا صرفاً نق زدم.

وی با اشاره به اینکه نوک پیکان انتقادات به شهردار به دلیل طرح جامع است، افزود: می‌گویند چرا شهردار این طرح را تحویل گرفته است؟ مگر هیچ شهرداری می‌تواند طرح جامع را که مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی را دارد، تحویل نگیرد، تحویل گرفتن طرح جامع به معنی قبول کردن تمامی ایرادات طرح نیست، پیش‌بینی و راه‌حل خود قانون اصلاح در طرح تفصیلی است و در همه شهرها هم همین‌گونه است.

اجتماعی بابیان اینکه بسیار زشت و ناپسند است که یک عضو شورا توسط برخی افراد و… تهدید می‌شود که حتماً باید به استیضاح شهرداری رأی بدهی، گفت: همه اعضای شورا نماینده مردم هستند و اختیاراتشان در قانون مشخص‌شده و استقلال رأی دارند و هیچ‌کس تحت هیچ عنوانی حق ندارد به استقلال رأی شورا خدشه وارد کند.

وی افزود: به من می‌گویند چون تو اصلاح‌طلب هستی و فقط با اصلاح‌طلب‌ها مشورت می‌کنی اما این‌گونه نیست، من با همه افراد آگاه از جناح‌های فکری مختلف مشورت می‌کنم، اما اعتقاد و مشی سیاسی و اجرایی من اصلاح‌طلبی است و هیچ ترسی هم ندارم، چراکه به خودم ایمان‌دارم و هر تصمیمی که می‌گیرم برای مصلحت شهرم است.

وی با اشاره به اینکه به‌صراحت می‌گویم بنده به شهردار انتقاد دارم اما تنها به صلاح شهرم فکر می‌کنم، گفت: شایعه‌سازی و جوسازی‌هایی که در مورد اعضای شورای شهر آگاهانه و عامدانه صورت می‌گیرد، تیشه به ریشه اعتماد مردم به شورا می‌زند و کاری نکنیم که شایبه فساد در پارلمان را ایجاد کند و متأسفم برای برخی اعضای شورا که به دنبال شایعه‌سازی و تخریب یکدیگر هستند.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر بندر کیاشهر بابیان اینکه بنده در این برهه زمانی نه دنبال استیضاح و نه به دنبال طرح سؤال نبوده و نیستم، گفت: تمام دلیل این است که در این برهه از زمان با توجه به برخی مسائل پیش‌آمده استیضاح و تغییر شهردار را به صلاح نمی‌دانم.

اجتماعی با اشاره به اینکه باید با تمام وجود به فکر تحقق خواسته‌های به‌حق مردم باشیم و بعد از نشست استیضاح هم به جد از شهردار می‌خواهیم که کارهای عمرانی را به‌صورت جهادی پیگیری کند و به وی می‌گوییم که همراهش هستیم، افزود: شهرداری که تعامل و حمایت شورا را دارد باید همه ملاحظات را کنار بگذارد و هجمه مخالفان را به عزمی جدی برای عمران و آبادانی بیشتر شهر تبدیل کند.

وی بابیان اینکه صراحتاً می‌گویم رأی من در نشست سه‌شنبه برای ابقای حمید خودشاد به‌عنوان شهردار بندر کیاشهر است، گفت: تمامی شواهد ازاین‌قرار است که در شرایط فعلی هیچ اعتمادی به انتخاب اصلح‌تر نیست، بنابراین نمی‌توانم شهر را به‌صورت متزلزل به دست سرپرست بسپارم و بعد نتوانم گزینه خوبی برای شهرداری بیاورم و در موقعیت فعلی تثبیت شهردار را به نفع شهر می‌دانم.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر بندر کیاشهر در پاسخ به عملکرد شورای شهر بندر کیاشهر تصریح کرد: قطعاً در کار ایراد داشتیم و شاید نمره مورد انتظار مردم را دریافت نکرده‌ایم اما تلاش خود را کردیم و باور داریم توان و پتانسیل ما بیشتر است فقط باید تعاملات درون و برون شورایی را بیشتر کنیم و به‌شخصه قول می‌دهم در ادامه دوره شورا بیشتر تلاش ‌کنم و با تمام ناملایمات و اوضاع عمومی بودجه کشور که هست کار را پیش ببریم، شورای پنجم کیاشهر همان‌قدر که برنامه داشت همان‌قدر به دلیل برخی اختلافات مانع اجرای کارها شد اما من با توجه به شناختی که از همکارانم دارم ایمان‌دارم که ما اعضای شورا این مسائل را حل می‌کنیم و در ادامه پاسخ اعتماد مردم را به‌خوبی می‌دهیم و از بابت کاستی‌ها در این مدت هم از همشهریانم عذرخواهی می‌کنم.

اجتماعی در پایان با اشاره به اینکه رأی من در شرایط فعلی به معنی ابقای شهردار برای همیشه نیست و اگر شهردار از این فرصت برای خدمت به شهروندان و توسعه شهر استفاده بهینه را نبرد قطعاً با کمک و تعامل همکارانم شهردار را به‌صورت کاملاً قانونی و بدون حاشیه استیضاح خواهم کرد اما هیچ‌گاه حاضر نخواهم شد که شهرم و اعتماد مردم را معامله کنم، افزود: استیضاح شهردار باید قانونی و بدون حاشیه و شبه باشد، من نه برای برداشتن کسی و نه برای گذاشتن شخصی معامله نمی‌کنم و شهرم را نمی‌فروشم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا