آخرین خبرهااستان ها

نذر ۲ هزار جلد کتاب برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در بندر کیاشهر

تدبیرشرق/به مناسبت هفته کتاب کتاب‌خوانی و در راستای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی دومین همایش نذر کتاب صبح امروز با حضور جمعی از مسئولان و شهروندان در ساختمان شهرداری بندر کیاشهر برگزار شد.

طاهره اجتماعی نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر بندر کیاشهر در این مراسم بابیان اینکه اهمیت فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی بر کسی پوشیده نیست، گفت: جامعه‌ای که می‌خواهد به توسعه و دموکراسی دست یابد، باید فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در آن رواج داشته باشد.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر بندر کیاشهر با اشاره به اینکه در همه ادوار تاریخ، کشورمان بیشترین و برترین نویسندگان، پژوهشگران و محققان در علوم مختلف را دارا بوده است، گفت: اما متأسفانه در مقوله کتاب‌خوانی امروزه بر اساس آمار و شواهد منتشرشده، سرانه مطالعه در کشور به کمتر از ۲ دقیقه در روز تقلیل یافته است.

اجتماعی بابیان اینکه این میزان کاهش مطالعه در تمامی عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی و المان‌های توسعه‌یافتگی مشهود و تأثیرگذار بوده است و همه ما وظیفه‌داریم برای ترویج و توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی گام برداریم، گفت: بر همین اساس به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر در دومین همایش نذر کتاب بندر کیاشهر، ۲ هزار جلد کتاب در قالب ۴۵۰ عنوان به ارزش ۳۵ میلیون تومان به‌صورت رایگان به شهروندان فهیم بندر کیاشهر اهدا شد.

در پایان این همایش از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی بندر کیاشهر با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا