آخرین خبرهااستان هافوری

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: وزارت بهداشت چشم خود را بر تخلفات مراکز درمانی خصوصی در گیلان بسته است

محمدحسین قربانی اظهار داشت:‌ بسیاری از مراکز درمانی خصوصی گیلان در زمان جانمایی مکان فعالیت خود مرتکب هزار و یک تخلف شده‌اند در حالی‌که وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی چشم خود را بر مجموعه این تخلفات آشکار بسته است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اظهار تأسف شدید از تصمیم بیمارستان‌های خصوصی گیلان در لغو قراردادشان با تأمین اجتماعی افزود: این عمل برخی از مراکز درمانی بخش خصوصی و لغو یکجانبه قرار داد در حقیقت استان گیلان را در سطح کشور به نوعی بدنام کرد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس با بیان اینکه بسیاری از مراکز درمانی خصوصی گیلان در زمان ‌شروع فعالیت خود مرتکب هزار و یک تخلف شده‌اند گفت: شایسته نبود برخی از بیمارستان‌های خصوصی گیلان با وجود این همه مدارا چنین تصمیم یکجانبه‌ای را علیه حوزه بهداشت و درمان بگیرند.

قربانی با تأکید بر اینکه وی نه به عنوان یک نماینده مجلس بلکه به عنوان یک پزشک از لغو قرارداد بیمارستان‌های خصوصی گیلان با تأمین اجتماعی شدیداً گله‌مند است ابراز داشت: این رفتار برخی از مراکز درمانی خصوصی گیلان فشار مضاعف و فضای نگران کننده‌ای را برای بیماران ایجاد کرده است.

وی با درخواست از مجموعه وزارت بهداشت و درمان جهت نظارت این دستگاه بر روی عملکرد مراکز درمانی بخش خصوصی به ویژه در گیلان تصریح کرد:‌ هیچ کس منکر وضعیت بحرانی کشور در حوزه اقتصادی نیست اما چنین اقداماتی از سوی مراکز درمانی خصوصی قابل قبول نیست.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه کشور به فرموده مقام معظم رهبری در حال حاضر در یک جنگ اقتصادی قرار دارد بیان داشت: به علت این شرایط خاص بسیاری از درآمدهای دولت تحقق پیدا نکرد و این عدم تحقق درآمدها زمینه‌ساز بسیاری از مشکلات فعلی شده است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس به اهتمام ویژه در راستای تأمین و پرداخت مطالبات بخش خصوصی و دولتی تأکید کرد و اظهار داشت: مسئولان سازمان تأمین اجتماعی کشور در ملاقات‌های انجام شده اذعان کردند که مطالبات سال ۹۶ همه بیمارستان‌های خصوصی تقریباً پرداخت شده است.

قربانی ایجاد فضایی مثبت برای ادامه همکاری و قرارداد مجدد تأمین اجتماعی با بیمارستان‌های سطح کشور را خواستار شد و عنوان کرد: بدون شک ترک ارائه خدمت به بیماران راه حل مشکلات به وجود آمده نیست بلکه چالش‌‌های ایجاد شده باید در فضایی آرام و با گفت‌وگو حل و فصل شود.

/تسنیم

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا