آخرین خبرهااستان ها

تخلفات پزشکی گیلان و سکوت متولیان؛ از تبلیغات زیبایی ممنوعه تا پزشکان عمومی همه فن حریف!+تصاویر

وقتی صحبت از تخلف در ارائه خدمات مطرح میشود میتوان نمونه های زیادی را در سطح کشور و به طبع آن در گیلان مثال زد اما تخلفات حوزه درمان که مستقیما با مرگ و زندگی و سلامت مردم در ارتباط است را باید جدی تر از سکوت و رفتار امروزه متولیان این حوزه در گیلان محسوب کرد.
چند وقتی است که اخبار مختلفی از انواع تخلفات در حوزه درمانی گیلان بگوش می رسد، از عدم قبول دفترچه تامین اجتماعی توسط برخی بیمارستانهای خصوصی تا جراحی های زیبایی خطرناک توسط افراد غیر مجاز و غیر متخصص در کلینیکهای خصوصی.
در تازه ترین اخبار در فضای مجازی گیلان طی چند روز گذشته که به خبر داغ کاربران توئیتر هم تبدیل شد،عکسها و تخلفاتی از یک مرکز درمانی خصوصی تازه تاسیس در شهر رشت خبر می دهد که ظاهرا مالک آن با مدرک پزشک عمومی و سابقه پرونده در دستگاه قضایی اقدام به انجام انواع و اقسام اقدامات زیبایی برای بانوان مینماید!
اخبار دریافتی از این حکایت دارد که این کلینیک به اصطلاح زیبایی در رشت حتی یکبار مورد بازرسی بازرسان علوم پزشکی قرار گرفته و بسیاری از داروها و کرم های دست ساز در این مطب توقیف گردیده ولی برخلاف قانون و بدون داشتن مجوز شبانه روزی همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد و با نازلترین تعرفه برای مشتریان کاسبی پرسودی را برای خود حاصل کرده است. خورد کردن و آبگیری از گیاه آلوورا بصورت غیر بهداشتی و استفاده از آن بجای کرم آلوورا، استفاده از دستگاههای لیزر پیشرفته بدن که توسط افراد غیرمجاز و پرسنل این کلینیک بجای پزشک متخصص استفاده می شود، کاشت مو بدون صلاحیت لازم در کلینیک، جذب بیماران علاقه مند به عمل خطرناک لیپوساکشن (برداشتن چربی اضافه بدن) با مبالغ پایین تر از تعرفه توسط پزشک عمومی و انجام عمل در مطبی غیر رسمی در تهران، تبلیغات گسترده پزشکی با استفاده از عکسهای منشوری بانوان شاغل در مطب و مالک آن تنها بخشی از این تخلفات پزشکی است که ظاهرا فضای شهر رشت را موقعیتی مناسب برای کاسبی پر رونق با سلامت مردم دیده است و بی دغدعه به فعالیتهای خود ادامه می دهد.
جالب در اینجاست که ظاهرا آقای دکتر خوش اشتها بدون اخذ مجوز لازم از سازمان گردشگری و حوزه سلامت استان در کنار فعالیتهای خود به بهانه توریسم سلامت چندین اتاق خواب مهمان نیز در یکی از طبقات این کلینیک احداث کرده تا بتواند بطرز شایسته ای از مشتریان خود پذیرایی کند!
حال سوال اصلی در اینجاست که سازمان نظام پزشکی گیلان و دانشگاه علوم پزشکی استان چگونه چشم خود را بر روی چنین تخلفات گسترده ای از سوی یک پزشک عمومی غیر بومی بسته است تا جایی که کاربران شبکه های اجتماعی آن را به خبر داغ فضای مجازی تبدیل کنند؟!
آیا باید پرسید” هرکه پولش بیش بامش بیشتر؟!”
در پایان از دستگاه محترم قضایی و نظارتی استان در خواست داریم حال که آبی از حوزه درمان در این خصوص گرم نمی شود لا اقل با ورود مستقیم خود به این موضوع با تخلفات صورت گرفته برخورد کنند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا