آخرین خبرهااستان ها

عبداللهی ویژگی هایی داشت که دیگران نداشتند|توانستیم توطئه خانم مقیمی را خنثی کنیم

رمضانپور: آیا دوستان سیاستمدار و اخلاقمدار جبهه اصلاحات از من انتظار پیمان شکنی دارند؟

تدبیرشرق/رمضانپور با تاکید به این نکته که اگر ما ۳ نفر در لیست امید هم قرار نمی گرفتیم، باز هم به شورا می رفتیم، گفت: زمانی تایید من آمد که تنها دو روز فرصت تبلیغات باقی مانده بود. کاندیداهای دیگر در ۵۵ محله با هزینه های نجومی، بصورت وسیع تبلیغ کردند.

پس از انتخاب شهردار حرف و حدیث های فراوانی در ارتباط با عملکرد ۳ عضو اصلاح طلب شورای اسلامی شهر رشت بر سر زبان ها جاریست.

احمد رمضانپور نرگسی با اشاره به این نکته که انسان ها در گذر زمان ماهیت خود را نشان می دهند، اظهار داشت: از جبهه ی اصلاحات تنها ۳ نفر توانستند به شورای شهر راه یابند. حال، چرا فقط ۳ نفر به شورا راه یافتند؟ بحثی است مفصل که در این گفتگو نمی گنجد.

رمضانپور با تاکید به این نکته که اگر ما ۳ نفر در لیست امید هم قرار نمی گرفتیم، باز هم به شورا می رفتیم، گفت: زمانی تایید من آمد که تنها دو روز فرصت تبلیغات باقی مانده بود. کاندیداهای دیگر در ۵۵ محله با هزینه های نجومی، بصورت وسیع تبلیغ کردند.

وی افزود: مردم به تشخیص خود به بنده رای بالا دادند. آن ها با تفکر، به عملکرد ۴۰ ساله و تفکر سیاسی من رای دادند . طبیعی است که این تفکر را نمی توان از مردم گرفت.

منتخب اول مردم در شورای رشت تصریح کرد: در آخرین روزهای ریاست دوره ای کانون فرهنگیان استان گیلان که اکنون به انجمن فرهنگیان تغییر نام داده به صراحت اعلام کردم که دوستان اگر گزینه ای دارند که زمینه ی رای آوری دارد را به ما معرفی کنند.

وی در ادامه افزود: بزرگانی از شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب گیلان همچون خانم دکتر مدارایی،آقای مهندس زالفی و … می توانند شهادت دهند که در چند جلسه  بنده بارها اعلام کردم و از دوستان کمک خواستم که اگر گزینه ای دارند به ما معرفی کنند. متاسفانه بعد از دوماه فردی به ما معرفی نشد فلذا من در نطق پیش از دستورم در صحن علنی شورای اسلامی شهر برای نجات مدیریت شهری از بلاتکلیفی، به رییس جلسه  صراحتا اعلام کردم که جبهه ی اصلاحات برای مدیریت شهرداری رشت کاندیدایی ندارد.

رمضانپور تشریح کرد: بنابراین هیات رییسه ی شورای پنجم درخواست نمودند تا تعدادی از افراد خودشان را (جبهه اصولگرایان) به ما معرفی کنند تا ما از بین آنان یک نفر را که حداقل شرایط عمومی مدیریت شهری را داشته باشد انتخاب کنیم. بنابراین یک لیست ۱۷ نفره تهیه شد که در نهایت به ۷ نفر رسید.

وی گفت: یکی از افراد این لیست آقای نیکزاد بود از اردبیل  به همراه چند پیمانکار شهرداری، یک استاد دانشگاه و دو عضو شورای شهر رشت (رسولی و عبداللهی) لیست را تشکیل می دادند.

رمضانپور افزود: رای ندادن به شهردار غیر بومی، استراتژی ما بود. به همین دلیل نیکزاد خط خورد. از طرفی به دوستان اعلام کردیم که به پیمانکار هم رای نمی دهیم. چون اکثر این پیمانکاران از شهرداری طلبکار بودند و ممکن بود این مسئله حاشیه ساز شود.

وی عنوان داشت: نهایتا آقای دکتر موسوی که استاد دانشگاه و فرد محترمی هستند و مشاور کمیسیون عمران و نیز از اعضای اتاق فکر بنده نیز  بودند و همچنین آقایان دکتر رسولی و مهندس عبداللهی باقی ماندند.

دکتر رمضانپور با اشاره به این نکته که آقای مهندس عبداللهی ویژگی هایی داشت که دیگران نداشتند، بیان داشت: مهندس عبداللهی، هم فرزند شهید بود و هم پرسنل رسمی شهرداری. سال ها مدیریت کرده، و ریاست سازمان زیباسازی شهرداری رشت و شهردار منطقه ۵ را نیز در کارنامه ی خود دارد. از طرفی با بیش از ۱۶ هزار رای وارد شورا شده، جوان و پرجنب و جوش نیز هست. و در نهایت مسائل اقتصادی را نیز خوب می فهمد.

نماینده ی ادوار مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حدود دو ماه در این خصوص بحث و جلسه داشتیم تا توانستیم از اقلیت ۳ نفره به اکثریت ۶ نفره برسیم و در نهایت پیمان بستیم که تا آخر برای تحقق هدفمان که همانا پیشرفت و توسعه شهر می باشد کوشا باشیم. تا این زمان متاسفانه هیچ خبری از کاندیدای شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب گیلان نبود. سه عضو متحد لیست امید با سه عضو دیگر اعضای شورای پنجم بیش از یک ماه جلسات متعددی براساس همان پیمان داشتند. سئوال اینجاست آیا دوستان سیاستمدار و  اخلاقمدار جبهه ی اصلاحات از فردی مانند رمضانپور با ۴۰ سال عقبه ی سیاسی و مدیریتی انتظار پیمان شکنی دارند؟

وی خاطرنشان ساخت: پس از بسته شدن پیمان، فشارها افزایش یافت. شایعاتی مبنی بر اخذ چک یک میلیاردی از آقای عبداللهی از طریق رسانه های ضدانقلاب مطرح شد. فشارها، تخریب ها و تهدیدها را تحمل کردیم.

رمضانپور عنوان داشت: وقتی دیدند با فشار و تهدید و تخریب به نتیجه نمی رسند، لذا بر اساس فرمول مذهب علیه مذهب، جریان مخالف اصلاح طلبان، بازی جدیدی را متاسفانه با دست یکی از اعضای شورای اسلامی شهر طراحی کردند و بانوی کارآفرینی مثل سرکار خانم مهندس مقیمی را مطرح نمودند که اعضای لیست امید با تجربه ای که داشتند این توطئه را خنثی و لذا با استعفای سرکار خانم مقیمی مواجه شدیم و در نهایت توانستیم توطئه خانم مقیمی را خنثی کنیم.

از طرف دیگر فشارها و توطئه ها همچنان ادامه یافت بطوری که جریان های پنهان و قلیان سرا نشینان که از انصراف یکی از سه نفر اصولگرایان و حتی یک نفر از سه عضو لیست امید ناامید شدند و متوجه گردیدند که علی رغم فشارها تهدیدها و تخریب ها روی این ۶ نفر هر روز وحدت این ۶ نفر مستحکم تر می شود متوسل به جریان اصلاح طلبی شدند و برادر ارزشمند و کاردان و پاکدستمان آقای مهندس جمشید رسایی را مطرح کردند تا شاید وحدت جمع ۶ نفره ی ما را بهم بریزند. که شرح ماوقع در این مختصر نمی گنجد که انشاالله فرصتی دیگر شرح ماوقع به مردم شریف و نکته سنج شهر رشت اعلام خواهد شد.

منتخب اول مردم در شورای رشت گفت: برخی از جوانان که کم تجربه تر بودند تحت تاثیر قرار گرفتند و بیانیه دادند و اظهارنظرهایی کردند. که ما همه را گذاشتیم به پای بی تجربگی شان و از همه گذشتیم.

رمضانپور نرگسی در پایان خاطرنشان ساخت: در نهایت آقای رسولی و آقای مبصر انصراف خود را اعلام و از بین گزینه های نهایی آقایان دکتر مسعود موسوی، مهندس رضا ساغری،مهندس نیک فهم و آقای مهندس رسایی و مهندس عبداللهی از مجموعه آرای اخذ شده ی ۱۱ نفر، یک رای ممتنع و ۴ رای به نام آقای رسایی و ۶ رای به نام آقای حامد عبداللهی به گلدان آرا ریخته شد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا