آخرین خبرهااستان ها

مراسم تودیع و معارفه بخشداران جدید مرکزی ماسال و شاندرمن برگزار شد

عامر: فاصله تکبر تا کفر بسیار اندک است

تدبیرشرق/مراسم تودیع و معارفه بخشداران بخش مرکزی و شاندرمن، عصر امروز و با حضور فرماندار ماسال، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان و مدیران شهرستانی، برگزار شد.

فرماندار ماسال در ابتدای این مراسم با اشاره به حضور گسترده مردم در مراسم ۱۳ آبان گفت: مردم با حضور بی بدلیل خودشان در در راهپیمایی امروز، مشت محکمی بر دهن همه یاوه گویان زدند؛ آنهایی که خوابهای تلخی برای مردم این سرزمین دیده بودند تا یاس و نا امیدی را در دل مردم بذرافشانی کنند!

محمدجواد عامر افزود: امروز روز مبارزه با استکبار بود؛ اما واقعا استکبار چیست؟ مستکبر چه کسی است؟ و علائم تکبر چه چیزی است؟ خداوند در سوره نمل قران کریم فرموده ” ان الله لا یحب المتکبرین”. چرا در سوره ای که بنام یکی از کوچکترین موجودات زنده که مورچه است به موضوعی با چنین عظمت و بزرگی اشاره داشته است؟ البته همه ی قرآن درس است.

وی در ادامه یادآور شد: تکبر اولین گناهی بود که بر روی عالم هستی رخ داد، توسط کسی که فرشته بود و عاری از گناه؛ اما به سبب همین تکبر، موجب شد تا از رحمت خداوند دور باشد.شاید نکته، نکته ظریفی باشد که بین تکبر تا کفر فاصله بسیار اندک است؛ تفاسیر مختلفی وجود دارد: در تفاسیر حضرت آیت اله مکارم شیرازی و حجت الاسلام قرائتی در این خصوص به نکات ظریفی اشاره شده که لازم دانستم در ابتدای این مراسم به آنها اشاره کنم:تعریف تکبر، تنها خود را دیدن و همه چیز را برای خود خواستن است؛ متکبر حاضر است همه را نابود کند تا خود را به بالا بکشد! این صفت، صفتی زشت و کفر به همراه دارد؛ تکبر را معادل کفر دانستند که سرمنشأ آن ضلالت و گمراهی است و آلوده شدن کسی هرچند که فرشته باشد.

فرماندار ماسال با بیان اینکه شیطان در مقابل عظمت و شوکت خداوند، کبر ورزید و سبب این شد که از درگاه خداوند دور باشد؛ غافل از اینکه عظمت تنها مختص خداوند است، افزود: اینکه انسان در هر جا و هر مکانی، فقط خودش را ببیند و همه چیز را برای خودش بخواهد و در هر جا و مکانی فقط خودش را منظور کند، سبب این می شود که خدای ناکرده به سمت شیطان گسیل شود.

عامر تصریح کرد: خودبزرگ بینی، سبب تفرقه می شود و تواضع موجب وحدت؛ اینها عنایت خداوند است برای کسی که بتوانند جایگاه عظمت آن را درک کنند. حضرت آیت الله مکارم شیرازی سه علت را برای تکبر عنوان کرده اند: اولین موضوعی که شخصی را متکبر می کند، احساس حقارت و ندیده شدن هست که کمبود خودش را در آن می بیند! دومین دلیل، حس پوشانده ماندن حقارت خود توسط تکبر است و سومین مورد نیز جهل آن فرد به عوامل فرادستی است.

عامر با اشاره به فرموده امام صادق(ع) که هیچ انسانی متکبر و گردنکش نمی گردد مگر به واسطه تکبر خویش، خاطرنشان کرد: در دنیای امروزی چنین افرادی زیادی هستند. نمونه مسلم آن، امریکای جهانخواراست که ملت ما امروز ثابت کردند که هر چقدر او(امریکا) غرور داشته باشد، ما با تکیه بر قلوب ملی خود و با اطاعت از مقام معظم رهبری و در صیانت از خون شهدا لحظه ای درنگ و عقب نشینی نخواهیم کرد.

اما دستوری هم خداوند در خصوص مواجهه با افراد متکبر داده و آن “أعوذ بالله من الشیطان الرجیم است”. چون صفت شیطان است، باید از آنها دوری کنید؛ امیدواریم که خداوند به ما توفیق دهد هیچ گاه دچار تکبر نشویم.

فرماندار ماسال در ادامه و در خصوص انتصاب مدیران جدید این شهرستان گفت: امروز دو عزیز خدمتگزار، به جهت اتمام ماموریت خود از جمع مدیران شهرستان کاسته خواهند شد که باید به آنها خداقوت گفت و به دوعزیز دیگر نیز به واسطه پوشیدن لباس خدمت به مردم شریف و شهید پرور ماسال، باید خیر مقدم گفت.

عامر با اشاره به خدمات محمد ابروفراخ بخشدار مرکزی و سید رضا صفوی بخشدار شاندرمن افزود: از استاندار سختکوش و توانای استان، که سبب ایجاد این تغییرات شدند تشکر می کنیم و ازهمه زحمات آقای ابروفراخ و همینطور آقای صفوی بخشدارمحترم شاندرمن، سپاسگزارم.

وی با تقدیر از حضور میدانی بخشداران در بحرانها و در تمامی لحظات سختی گفت: همچنین باید از بحث پایبندی به تکریم ارباب رجوع و از زحماتی که برای دولت کشیدند و سبب آن شدند که آنچه که حق بود، به کرسی بنشیند سپاسگزار باشیم.

فرماندار ماسال ادامه داد: تشکر ویژه ای باید بکنیم از دو خدمت ویژه و بزرگی که (بخشداران) در این شهرستان انجام دادند؛ در بحث جمع آوری پسماند ییلاقات، علی رغم سختیهایی که کشیده شد و جدیدا هم پیگیر آن هستیم که این طرح به شکل قانونمند ادامه پیدا کند. دربخش شاندرمن نیز آقای صفوی زحمت کشیدند و بحث پسماند را به کمک دهیاران و شوراها عزیز ساماندهی کردند و در بحث شناسنامه روستایی از دیگر خدمات بجا مانده این عزیزان است.

در انتهای این مراسم ضمن تقدیر از تلاش های آقایان محمد ابروفراخ و سید رضا صفوی، آقایان فرزاد امدادی و بابک خادم آزاد به عنوان بخشداران جدید مرکزی ماسال و شاندرمن معرفی شدند.

امدادی بخشداری تولم شهر و میرزاکوچک خان صومعه سرا و خادم نیز بخشداری بخش مرکزی املش را در کارنامه مدیریتی خود دارند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا