آخرین خبرهااستان هاگزارش تصویری

فرماندار آستانه : هیچ واحد صنفی طی سه سال اخیر در آستانه اشرفیه تعطیل نشده است + تصاویر اختصاصی

 

جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و اشتغال در شهرستان آستانه‌اشرفیه با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار‌‌ی و مدیر کل صنعت و معدن تجارت برگزار شد.

به گزارش اختصاصی تدبیرشرق، فرماندار آستانه اشرفیه با اشاره به عملکرد آمریکا در جنگ اقتصادی با نظام جمهوری اسلامی ایران گفت : آمریکا جنگ با نظام جمهوری اسلامی ایران را در وزارت دفاع به خزانه‌داری منتقل کرده است و برخورد اقتصادی با ایران را کارآمد تر دیده و موضوع اقتصاد برایش مهم است .

حیدری با اشاره به اهمیت نقش سرمایه گذاری در اقتصاد گفت :بر همه آشکار است که سرمایه گذاری در هر سیستم و نظامی دارای اهمیت است و شغل ایجاد می‌کند اگر در جبهه ی اقتصادی همه ی نهادها , ادارات و اشخاص بتوانند تسهیل‌کننده باشند در جبهه می‌توان کارآمدتر عمل کرد و موانع را برداشت و رشد استقرار و استمرار واحد ها را تسهیل کرد.

وی با اشاره به مشکلات و موانع ارائه شده در شهرستان تصریح کرد: این موارد از جمله موانعی بودند که یا در شهرستان قابل حل نبود و یا در اختیار مدیران شهرستان نبود موضوعاتی بود که باید با دستو ر مدیران استانی انجام شود و به مدیران شهرستان ارجاع شود .
وی اظهار داشت: هیچ واحد صنفی در طی سه سال اخیر تعطیل نشده است و این امر به علت استفاده از این روش است که مدیران و ادارات مختلف در شهرستان هر هفته به واحدهای صنفی سر میزند و مشکلات را به ما مطرح می‌کنند تا رسیدگی شود.
حیدری در پایان به بیان مسائل و مشکلات در شهرستان پرداخت و عنوان کرد :در آستانه اشرفیه ۱۱۹ واحد تولیدی در شهرک های صنعتی نقره ده پر کاپشت یاورزاده ,مجتمع کارگاهی و بخشی خارج از محدوده شهرک واقع هستند که کلا۸۴ واحد فعال و ۳۵ واحد از قبل غیر فعال هستند .

وی افزود: از جمله مشکلات در تولید و اشتغال در این واحدها کمبود مواد اولیه ماده ,عدم بارگیری کامیونها و افزایش نرخ بار بری و عدم اجرای بند و تبصره ۱۶ از سوی بانک های عامل بخشودگی جرایم قانونی,ماده ی ۸۰بیمه ی تامین اجتماعی , مشکل تصفیه خانه در شهرک صنعتی نقره ده که مشکلات زیست محیطی برای مردم منطقه ایجاد کرده و برق رسانی ضعیف منطقه نقرده است.

مدیر کل صنعت معدن تجارت: نباید بگذاریم یک واحد تولیدی در استان گیلان تعطیل شود.

دلق پوش در جلسه ی کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید و اشتغال در آستانه اشرفیه با بیان تقسیم بندی اعتبارات در استان گیلان گفت: سهمیه استان گیلان از اعتبارات تخصیص یافته ۱۱۰۰ میلیارد تومان بود که ۱۰۰ میلیارد هم به منظور تحقق و حداکثر اضافه شد بانک ها واریز شده تا به تولیدکنندگان پرداخت شود. فرهاد دلق پوش اشتغال را فعال بودن یک واحد تولیدی دانست و گفت: نباید بگذاریم یک واحد صنعتی تعطیل شود تا مشکل اقتصادی و اشتغال نداشته باشیم در استان واحدهای صنعتی خوبی داریم تعدادی از این واحدها هنوز تعطیل یا در حال تعطیلی هستند ما باید با همگرایی و همفکری و همدلی جلوی تعطیلی آنها را بگیریم .

وی در پایان به تعداد واحدهای تولیدی در آستانه اشرفیه اشاره کرد وگفت: طبق آمار در آستانه اشرفیه ۱۴۶ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه ۸۱۶/۷۰۳میلیون ریال و اشتغال ۲۳۱۱نفر وجود دارد که ۹۸ واحد آن جواز تولید دارند و ۱۲ واحد آن مربوط به طرح توسعه است.

معاون هماهنگی و امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری: تاکنون حدود ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات روستایی توسط ۴ بانک برای ایجاد اشتغال پرداخت شد .
احمدی در جلسه رفع موانع تولید و اشتغال شهرستان آستانه اشرفیه که در فرمانداری این شهر برگزار شد اظهار داشت: باید اختیارات کارگروه را بدانیم مدیران استانی و روسای بانک ها هر کدام دارای اختیاراتی هستند که تولیدکنندگان باید ارزیابی اصولی از عملکرد خود داشته باشند و استراتژی مناسبی برای تولید داشته باشند.

محمد احمدی مشکلات عمده تولیدکنندگان را عدم توانایی پرداخت تسهیلات دریافتی دانست و گفت :یکی از مشکلات عمده تولیدکنندگان عدم توانایی در پرداخت تسهیلات دریافتی است که این باعث می شود بانک وتولید کننده هر دو با مشکل مواجه شوند و از تولید کنندگان خواست در دریافت تسهیلات دقت لازم را به عمل آورند. معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری گیلان با بیان اینکه برای هر بانک سهمیه در نظر گرفته شده اذعان داشت: در سال گذشته به دلیل ایراد دستگاه های نظارتی هیچ پرداختی نداشتیم ولی برای امسال ۲۵ میلیارد تومان از طرف استان مشخص و ابلاغ شده است.
محمد احمدی در پایان افزود: همه باید از قانون پیروی کنند وقتی یک تولیدکننده واحدی را افتتاح می‌کند باید همه قوانین را بدانند و به‌خاطر کسی نمی‌تواند قانون تخطی کرد.

   

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا