آخرین خبرهااستان هااسلایدر

مدیر عامل شرکت گاز گیلان : پیشتازی استان گیلان در شاخص های بهره مندی گاز بخش روستایی در کشور / امکان ارایه خدمات شرکت گاز به منازل نسقی / پیش بینی های لازم برای فصل سرما

مدیر عامل شرکت گاز گیلان در خصوص خسارات سیل اخیر به زیر ساخت های گاز گفت :190 نقطه در سیل اخیر در گیلان زیر ساخت های گاز در 8 شهرستان آسیب دید و بالغ بر 2.5 میلیارد تومان خسارت به زیر ساخت ها وارد شده است .

گاز گیلان

اختصاصی تدبیر شرق : حسین اکبر مدیر عامل شرکت گاز استان گیلان در نشست با اصحاب رسانه عنوان کرد : استان گیلان در بخش توسعه شبکه شهری ۹۹٫۷ درصد پیشرفت داشته است که این رقم نورم در سطح کشور ۹۷٫۱ درصد است .

وی افزود :در بخش روستایی نیز استان گیلان به شاخص ۹۴٫۲ رسیده و ۱۹۴۱ روستای گازدار دارد و شاخص های بهره مندی روستایی نیز از نورم کشوری که ۸۰٫۳ است بیشتر می باشد.

وی اضافه کرد : در ابتدای سال ۹۲ و با استقرار دولت تدبیر و امید شاخص روستایی ما در گیلان بر روی ۶۰ درصد بود و پس از گذشت ۵ سال ، ۳۰ درصد عملکرد بخش روستایی با پروژه های موسوم به بند قاف افزایش داشته و بیشترین بهره برداری کشور در استان گیلان با نازلترین قیمت و سرعت زیاد به وقوع پیوسته است .

اکبر اذعان داشت:تمامی روستاهای بیش از ۲۰ خانوار و با نورم تعیین شده شش میلیون تومان برای هر خانوار گازدار شده اند و یا در دست اجرا هستند، در حال حاضر ۶۲ روستا در دست اجرا داریم.
وی گفت : بیش از ۲۰ هزار کیلومتر خط تغذیه و شبکه توزیع داریم ،۵۷۴ هزار علمک در خانه های مردم نصب شده و بیش از یک میلیون و ۳۰ هزار نفر مشترک گاز داریم.
وی ادامه داد :
در سال گذشته خوشبختانه هیچ گونه مرگ خاموش نداشتیم و در هفت ماهه نخست امسال نیز مرگ در اثر co احتراقی تا کنون نداشته ایم و ۳ مورد فوتی در آتش و انفجار داشتیم .
مدیر عامل شرکت گاز استان گیلان در زمینه ی مصرف گاز در استان گفت :معمولا ۶٫۲ میلیارد متر مکعب میزان گاز مصرفی در استان در سال است که در بخش های مختلف مصرف می شود .۴۹ درصد توسط ۳ نیروگاه ، ۳۳ درصد در بخش خانگی ، ۷ درصد در بخش صنعتی ،۵ درصد CNG ، سه درصد تجاری و ۳ درصد کشاورزی مصرف می شود .
وی ادامه داد :میزان مصرف گاز در امسال ۳٫۶ درصد کاهش داشته و در بخش نیروگاهی
۵٫۴ درصد به نیروگاهها توانستیم بیشتر گاز برسانیم و در بخش خانگی مصرف کمتر شده است.
وی خبر داد :
تندیس زرین مسوولیت های اجرایی در سطح کشور توسط شرکت گاز استان گیلان دریافت شده است.
اکبر در زمینه پیش بینی ها برای فصل سرد سال گفت :خوشبختانه در گیلان در فصل سرما مشکلات خاصی عموما نداریم و برای نانوایی ها به عنوان دو گانه سوز پیش بینی لازم در فصل سرما شده است و تمامی همکاران ما به صورت ۲۴ ساعته آماده ارایه خدمات هستند.
مدیر عامل شرکت گاز گیلان در خصوص خسارات سیل اخیر به زیر ساخت های گاز گفت :۱۹۰ نقطه در سیل اخیر در گیلان زیر ساخت های گاز در ۸ شهرستان آسیب دید و بالغ بر ۲٫۵ میلیارد تومان خسارت به زیر ساخت ها وارد شده است .
وی با اشاره به خدمات شرکت گاز در سیل اخیر در استان عنوان کرد : ۱۴۰۰ خانوار دچار مشکلات در خصوص قطعی و خسارت به شبکه گاز شدند و شرکت گاز گیلان مرحله به مرحله این معضلات را مرتفع کرد.
مدیر عامل شرکت گاز استان گیلان در خصوص شاخص بهره مندی بخش روستایی شهرستانها گفت : در مجموع ۱۶ شهرستان استان گیلان
شهرستانهای آستانه اشرفیه ، انزلی ، صومعه سرا ، رشت در بخش روستایی دارای شاخص ۱۰۰ درصد ،شهرستان لاهیجان ۹۹٫۹، شهرستان لنگرود ۹۸٫۶؛ شهرستان آستارا ۹۲ درصد ، شهرستان تالش ۹۱٫۲ درصد ، شهرستان رضوانشهر ۸۹٫۲ ، شهرستان رودبار ۸۱ درصد ، شهرستان رودسر ۸۲ درصد ؛ شهرستان سیاهکل ۸۷ درصد و شهرستان شفت ۸۹٫۸ درصد هستند که جمیعا
۹۴٫۲ درصد شاخص بهره مندی استان و گاز دار بودن است .
اکبر در زمینه ی ارایه خدمات این شرکت به خانه های نسقی عنوان کرد:
بحث خانه های نسقی یکی از مشکلات شهر رشت بود و امکان ارایه خدمات به این خانه ها وجود نداشت که شهروندان نیز در این میان آسیب های زیادی متحمل می شدند اما
خوشبختانه مجلس شورای اسلامی در این زمینه مصوبه ای را به تصویب رساند که زین پس خدمات به این خانه ها ارایه شود و پرونده خانه های نسقی به کمیسیون ماده صد ارجاع داده شود .خوشبختانه پس از جلساتی که با شهرداری و شورای شهر رشت داشتیم این بحث قابل امکان شده است .

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا