آخرین خبرهابین المللفوری

رئیس‌جمهور جدید برزیل: سفارتمان را به قدس منتقل می‌کنیم

رئیس‌جمهور جدید برزیل

رئیس جمهور جدید برزیل اعلام کرد که مساله انتقال سریع سفارت این کشور به قدس اشغالی را مورد بررسی قرار می‌دهد. او گفت حمایتش از اسرائیل و وعده‌هایش درباره قدس، صرفا مصرف انتخاباتی نداشته است.

به گزارش تدبیرشرق به نقل از ایسنا، “ژایر بولسونارو” در گفتگو با روزنامه صهیونیستی “اسرائیل الیوم” تصریح کرد که وی از تقویت روابط مشترک میان برازیلیا و تل‌آویو و نیز از مواضع اسرائیل در سازمان ملل متحد حمایت می‌کند. او گفت حمایتش از اسرائیل و وعده‌هایش درباره قدس، یک بازی انتخاباتی نبوده است.

او گفت: اسرائیل یک کشور دارای حق حاکمیت است و هر شهری را به عنوان پایتخت خود انتخاب کند، ما بر اساس آن عمل خواهیم کرد.

رئیس جمهور جدید برزیل اعلام کرد: وقتی در جریان رقابت های انتخاباتی از من پرسیدند که اگر رئیس جمهور شوم چه کاری در زمینه انتقال سفارت برزیل به قدس انجام خواهم داد، گفتم که بله این کار را خواهم کرد و طرفی که باید درباره پایتخت “کشور اسرائیل” تصمیم‌گیری کند، شما هستید و نه ملت‌های دیگر.

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه آیا قصد دارد محل سفارت فلسطین در برزیل را تغییر دهید؟ اظهار داشت: ساختمان این سفارتخانه در محلی بسیار نزدیک به کاخ ریاست جمهوری (برزیل) احداث شده است و هیچ سفارتخانه‌ای نباید تا این حد به کاخ ریاست جمهوری نزدیک باشد. از همین رو، ما می خواهیم جای آنرا تغییر دهیم و به نظر من هیچ راه دیگری وجود ندارد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، رئیس جمهور برزیل درباره سفارت فلسطین هم گفت: فلسطین قبل از هر چیز باید کشور باشد تا حق افتتاح سفارتخانه داشته باشد.

ژایر بولسونارو نامزد راستگرای انتخابات ریاست جمهوری برزیل که به ترامپ برزیل مشهور است، یکشنبه گذشته در دور دوم با کسب ۵۵٫۱ درصد آراء؛ یعنی تقریبا ۵۷ میلیون رای توانست بر کرسی ریاست جمهوری این کشور تکیه بزند.

رژیم صهیونیستی از نخستین طرف‌هایی بود که پیروزی بولسونارو در انتخابات ریاست جمهوری برزیل را تبریک گفت و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم ضمن تماس با وی، اعلام کرد که علاقه مند به مشارکت در مراسم ادای سوگند قانون اساسی و آغاز به کار وی است.

رئیس جمهور جدید برزیل به خاطر گرایش‌های مذهبی خود، طرفدار رژیم صهیونیستی است. وی وعده داده است که تل‌آویو اولین مقصد سفرهای خارجی‌اش پس از تصدی سمت ریاست جمهوری خواهد بود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا