آخرین خبرهاعلم و تکنولوژی

تاثیرات بیت کوین بر آب و هوای کره زمین چگونه است؟

تاثیرات بیت کوین بر آب و هوا

امروزه نام ارز دیجیتال بیت کوین را زیاد می شنویم و در خصوص مزایای آن پیش از این صحبت کرده ایم. اما در این مطلب می خواهیم به یکی از معایب این ارز دیجیتال اشاره کنیم که به تازگی دانشمندان در خصوص آن اعلام نظر کرده اند. جهت استخراج بیت کوین به انرژی الکتریسیته احتیاج هست و اکنون تیمی از دانشمندان مدعی شده اند که فراگیر شدن ارز دیجیتال بیت کوین، در نهایت به گرم شدن کره زمین منجر می گردد.

بر اساس تحقیقات دانشمندان دانشگاه هاوایی که یکی از جدیدترین پژوهش ها در زمینه مصرف انرژی بیت کوین و تأثیر مخرب آن بر محیط زیست است و در مجله معتبر Nature منتشر گشته، روند رو به رشد استفاده از بیت کوین تا سال ۲۰۴۸ به تنهایی دمای کره زمین را ۲ درجه سانتیگراد افزایش خواهد داد.

پیش از این هم برخی تحقیقات به مصرف بالای انرژی در تراکنش های پول مجازی مذکور اشاره کرده و از برابری الکتریسیته لازم برای هر تراکنش بیت کوین، با مصرف برق هفتگی در یک منزل مسکونی خبر داده بودند.

مصرف انرژی در استخراج بیت کوین

استخراج و تراکنش ارزهای مجازی نیازمند مصرف انرژی بالایی است

آن چیزی که سبب نگرانی دانشمندان شده فراگیر شدن بیت کوین به عنوان یک پول رایج در میان جوامع است؛ چرا که در حال حاضر، انرژی صرف شده برای استخراج بیت کوین و استفاده از این ارز در مقیاس جهانی چندان زیاد نیست اما در صورت رشد آن مانند سایر فناوری ها، آلودگی حاصل منجر به افزایش ۲ درجه ای دمای کره زمین تا سال ۲۰۴۸ میلادی خواهد شد.

لازم به ذکر است افزایش ۲ درجه ای دمای زمین برای بروز تغییرات اقلیمی اساسی و وقوع بحران های زیست محیطی جبران ناپذیر کافی خواهد بود.

منبع: ویکی دیجی کوین

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا