آخرین خبرهااستان هافوری

رنجکش تاکید کرد: ضرورت اجرای طرح های بازدارنده در مقابله با قاچاق کالا و ارز در گمرک آستارا

قاچاق کالا

فرماندار آستارا گفت: اجرای طرح های بازدارنده در مقابله با قاچاق کالا در گمرک این شهرستان از ضروری‌ترین نیاز ها است.

به گزارش تدبیرشرق به نقل از ایلنا، یونس رنجکش در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان آستارا بیان کرد: پدیده قاچاق و حضور دلالان در این زمینه از چالش‌های مهم پایانه‌های مرزی آستارا است که باتوجه به شرایط اقتصادی کشور این مهم باید با دقت مورد ارزیابی و آسیب شناسی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: گمرک این شهرستان از مبادی موفق صادرات و واردات رسمی است و نباید اجازه دهیم برخی افراد سودجو یا شبکه های قاچاق با دور زدن قانون ومداخله در چرخه   مبادلات رسمی موجب خدشه در فعالیت های قانونی و رسمی شوند .

وی اظهار داشت: اقدامات پیشگیرانه و رصد‌های لازم و تقویت اهرم‌های بازدارنده از مهم‌ترین روش‌هایی است که می‌تواند در مقابله با قاچاق و فعالیت افراد سودجو موثر باشد که با توجه به دغدغه مسئولان در این زمینه اقداماتی انجام شده است .

وی ادامه داد: در این زمینه باید گمرک آستارا با تامین منابع مالی لازم از نیرو‌های انتظامی برای برخورد قاطع با دلالان استفاده کند وعوامل انتظامی با نصب دوربین‌های مداربسته ورود و خروج و فعالیت واسطه‌گران کالا و ارز را در محوطه گمرک زیر نظر خواهند داشت.

وی با اشاره به عوامل مختلف در شکل گیری پدیده قاچاق  و واسطه گری یادآور شد: انگیزه های مختلفی در این زمینه و وجود دارد که باید شناسایی شوند و برخورد ها نیز مدیریت گردد.

رنجکش ادامه داد: تفاضل قیمت ریال با ارز، موجب رونق خرید و فروش در بازار آستارا و افزایش صادرات از مرز این شهرستان شده و این وضعیت باید با مدیریت صحیح، به یک فرصت برای داد و ستد تبدیل شود.

وی تقویت سیستم‌های نظارتی و افزایش ریسک قاچاق و واسطه‌گری را از جمله اقداماتی دانست که موجب تقویت داد و ستد‌های رسمی می شود.

در ادامه این جلسه هریک از اعضا توضیحاتی در خصوص شرایط فعالیت گمرک در پایانه مسافری و حمل بار و مشکلات و مزیت‌های صادرات از مرز آستارا  ارائه کردند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا