آخرین خبرهااستان هااسلایدرگزارش تصویری

توسعه اقتصاد دانش بنیان با اجرای طرح های فناورانه تقویت شود

در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استانداری گیلان:

تدبیرشرق/استاندار گیلان: اجرای طرح های فناورانه محصول محور در دانشگاه ها نقش بسیار مهمی را در توسعه اقتصاد دانش بنیان ایفا می کند و دانشگاه های استان گیلان با ظرفیت مطلوبی که دارند می توانند در تحقق این مهم پیشگام باشند.
جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با محوریت آموزش،پژوهش،فناوری و نوآوری در استانداری گیلان برگزار شد.
در این نشست دکتر مصطفی سالاری استاندار گیلان بهره گیری از پژوهش های نوین را موجب توسعه صنایع و افزایش بهره وری در استان خواند.
وی با بیان اینکه نیازمندی های صنایع و تولیدات باید بر اساس پژوهش های محوری و در قالب توانمندی های فناورانه مرتفع شود،گیلان را استانی ممتاز در حوزه نیروی انسانی خواند.
سالاری تصریح کرد: اجرای طرح های فناورانه محصول محور در دانشگاه ها نقش بسیار مهمی را در توسعه اقتصاد دانش بنیان ایفا می کند و دانشگاه های استان گیلان با ظرفیت مطلوبی که دارند می توانند در تحقق این مهم پیشگام باشند.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه امنیت سرمایه گذاری کلید توسعه پایدار اقتصادی ایران است، تلاش سرمایه گذاران و صاحبان صنایع در گیلان را شایسته تقدیر خواند و بر لزوم حل مشکلات آنان در بهره گیری از فناوری تاکید کرد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اعتقاد به پژوهش را نیازمند فرهنگسازی در ابعاد گسترده خواند و گفت: باید در تربیت نیروی انسانی،افزایش کارآفرینی و بهبود فضای کسب و کار تلاش بیشتری داشته باشیم.
سورنا ستاری در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با محوریت آموزش،پژوهش،فناوری و نوآوری در استانداری گیلان برگزار شد؛ به تاثیر فناوری در توسعه صنعت و افزایش اشتغال اشاره و اظهار داشت: اقتصاد پایدار با بهره گیری از پژوهش،دانش روز و تکنولوژی محقق می شود.
وی کیفیت افزایی در تولید،مهاجرت معکوس نخبگان و حفظ ظرفیت جوانان را یک ضرورت دانست و افزود: باید اکوسیستمی در استان ایجاد شود که حفظ منافع استانی و اجزای آن با هم افزایی ارکان تولید محقق شود.
ستاری اعتقاد به پژوهش را نیازمند فرهنگسازی در ابعاد گسترده خواند و گفت: باید در تربیت نیروی انسانی،افزایش کارآفرینی و بهبود فضای کسب و کار تلاش بیشتری داشته باشیم.
رییس بنیاد ملی نخبگان خاطرنشان کرد: در اقتصاد نفتی تنها تکیه گاه درآمدی ، پول است که علیرغم باور عمومی تاثیر این منبع در روند توسعه کارآمد نبوده بلکه کارآفرینی و بهره گیری از ظرفیت های طبیعی و مطالعاتی می تواند کیفیت در اقتصاد را به همراه آورد.
وی تاکید کرد: باید نمونه های موفق صنایع و تولیدات در دیگر استان ها با دقت رصد شود تا الگویی موفق برای صنایع نوظهور باشد.
ستاری ایده شهر هوشمند را از مهمترین اهداف بنیاد ملی نخبگان و پارک علم و فناوری اعلام کرد و بیان داشت: در اجرای این طرح توان علمی دانشگاهیان و دانش پژوهان می تواند نتایج موثری را به دنبال داشته باشد.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در پایان از صاحبان صنایع خواست تا جریان تولید را با پژوهش،فناوری و نوآوری همراه کنند و سرمایه خود را با انجام فعالیت های ابتدایی و معمول با خطر رکود مواجه نکنند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا