آخرین خبرهااستان هاتدبیر ورزشی

نمایش خوب سپیدرود بی نتیجه ماند؛ تراکتور ۲ – سپیدرود ۱

تراکتورسازی تبریز

تیم تراکتورسازی تبریز با گلزنی مهاجم تعویضی خود در دقایق پایانی به سه امتیاز شیرین دست یافت و هم امتیاز با پرسپولیس تهران شد.

به گزارش تدبیرشرق به نقل از ورزش سه، دقایقی پیش تیم تراکتورسازی تبریز توانست با گل دقایق پایانی لی اروین با نتیجه ۲-۱ سپیدرود را شکست دهد و به سه امتیاز شیرینی دست یابد. با شروع بازی توپ و میدان در اختیار تیم میزبان قرار داشت و موقعیت‌های زیادی به خصوص در ۳۰ دقیقه اول بر روی دروزاه سپیدرود ایجاد شد که همه آن‌ها با درخشش کوروش ملکی و خط دفاعی تیم حریف خنثی شد. در ادامه شاگردان علی کریمی هم دو موقعیت بسیار خطرناک به دست آوردند که هر دوی این فرصت از کنار دروزاه به بیرون رفت. اما در دقیقه ۴۵+۲ نیمه اول استوکس موقعیتی بسیار طلایی به دست آورد تا تیمش را با برد به رختکن بفرستد اما شوت قدرتمند آقای گل فعلی لیگ را ملکی به زیبایی راهی کرنر کرد.

با شروع نیمه دوم  بازی به صورت یک طرفه در اختیار تراکتورسازی بود و این تیم با مرکزیت قرار دادن استوکس فرصت‌های خطرناکی را به دست آورد اما درخشش ملکی مانع فروپاشی دروازه سپیدرود شد. در نهایت و در دقیقه ۸۵ مسعود شجاعی پس از دریافت پاس از احسان پهلوان با شوتی فنی و دقیق گل اول را برای سرخپوشان تبریزی به ثمر رساند و آن‌ها را در آستانه برد شیرینی قرار داد. در ادامه سپیدرودی‌ها که چیزی برای از دست دادن نداشتند فشار خود را بر روی دروازه میزبان بیشتر کردند و در دقیقه ۹۰ توسط نزهتی بازی را به تساوی کشاندند. اما این پایان کار نبود؛ تراکتوری‌ها که هیچ دوست نداشتند سه امتیاز حساس این جدال را از دست بدهند با سانتر دقیق اسماعیلی فر و ضربه سر لی اروین به گل دوم در دقیقه ۹۴ دست یافتند و حالا با ۱۶ امتیاز در کنار پرسپولیس تهران رده چهارم جدول را در اختیار دارند. سپیدرود رشت هم کماکان با سه امتیاز رده آخر جدول را در اختیار دارد.

هفته دهم لیگ برتر، تاریخ: ۴/۸/۹۷، ساعت: ۱۶

ورزشگاه یادگار امام تبریز

داور: رضا عادل

کمک‌ها: محمدرضا ابوالفضلی – حمیدرضا کنعانی – علی میرغفاری

ناظر: محمود رفیعی

تراکتورسازی تبریز: 

  • محسن فروزان، محمد طیبی
  • علی عبدالله‌زاده
  • دانیال اسماعیلی‌فر
  • احسان حاج‌صفی
  • مهدی مهدی‌پور
  • علی طاهران (۶۸-لی اروین)
  • مسعود شجاعی
  • اشکان دژاگه (۳۳- احسان پهلوان)
  • یوکیا سوگیتا
  • آنتونی استوکس

سرمربی: محمد تقوی

سپیدرود رشت: 

  • کوروش ملکی
  • میلاد شیخ‌سلیمانی
  • علیرضا عزت‌کرامت
  • امین جوادی‌مقدم
  • میلاد قربان زاده (۸۸- ابراهیم لطفی)
  • محمدرضا مهدوی
  • حسین ابراهیمی،
  • پویا نزهتی
  • مهرداد بایرامی
  • محمد غلامی
  • میثم فردوسی

سرمربی: علی کریمی

کارت زرد: 

دقیقه ۳۸: علی عبدالله‌زاده و دقیقه ۶۲: مسعود شجاعی برای تراکتورسازی

دقیقه ۴۲: مهرداد بایرامی و دقیقه ۸۲: کوروش ملکی برای سپیدرود

شرح گل:

دقیقه ۸۶: احسان پهلوان با انجام یک حرکت تکنیکی به داخل محوطه جریمه نفوذ کرد و با پای چپ پاسی را برای شجاعی ارسال کرد که این هافبک با تجربه با شلیک یک شوت دقیقه گل اول را برای تیمش به ثمر رساند.

دقیقه ۹۰: سپیدرودی‌ها که به شدت دنبال رسیدن به گل بودند صاحب موقعیتی در محوطه جریمه شدند و میثم فردوسی سانتری را به داخل محوطه جریمه انجام  داد و محمد نزهتی با ضربه سر دروازه فروزان را گشود.

دقیقه ۹۰+۴: دانیال اسماعیلی فر سانتری را از سمت راست به محوطه جریمه انجام داد و لی اروین با ضربه سری زیبا گل دوم و پیروزی بخش تراکتورسازی را به ثمر رساند.

دقایق حساس: 

دقیقه۶: مسعود شجاعی پاس در عمق خطرناکی برای استوکس ارسال کرد و می‌توانست وی را با ملکی تک به تک کند اما توپ در اختیار دروازه‌بان سپیدرود قرار گرفت.

دقیقه ۱۰: به نظر می‌رسد که برنامه تراکتوری‌ها استفاده از فضای موجود پشت دفاع سپیدرود است. در همین راستا دانیال اسماعیلی‌فر پاس در عمقی را برای دژاگه ارسال کرد که ضربه آرام او در اختیار ملکی قرار گرفت.

دقیقه ۱۲: باز هم اسماعیلی فر از سمت راست زمین سانتری را به محوطه جریمه سپیدرود انجام داد و توپ در اختیار استوکس قرار گرفت اما شوت پای چپ این مهاجم بریتانیایی را ملکی مهار کرد.

دقیقه ۲۴: احسان حاج صفی از سمت چپ کرنری را به محوطه جریمه ارسال کرد که ضربه سر محمد طیبی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۳۱: اولین موقعیت خطرناک سپیدرود در این دقیقه به دست آمد. محمدرضا مهدوی از سمت چپ زمین ضربه ایستگاهی را بر روی دروازه ارسال کرد که ضره سر خطرناک نزهتی به شکل خطرناکی راهی اوت شد.

دقیقه ۳۹: ضربه آزاد خطرناکی در پشت محوطه جریمه برای سپیدرودی‌ها به دست آمد که شوت حسین ابراهیمی با اختلاف بسیار کمی از بالای دروازه محسن فروزان به بیرون رفت.

دقیقه ۴۵+۲: سوگیتا پس از دریبل دو بازیکن سپیدرود سانتری را به داخل محوطه جریمه انجام داد که استوکس با یک دریبل سر پا مدافع از پیش روی خود را برداشت اما ضربه پای چپ او با عکس العمل زیبای ملکی به کرنر رفت.

دقیقه ۶۰: شجاعی از میانه میدان سانتر فنی را به محوطه جریمه انجام داد که ضربه سر استوکس را باز هم ملکی از گوشه دروازه بیرون کشید.

دقیقه ۶۳: سوگیتا با یک حرکت انفرادی به داخل محموطه جریمه نفوذ کرد در ادامه سرنگون شد اما داور اعتقادی به خطا پنالتی نداشت.

دقیقه ۷۶: لی اروین داخل محوطه جریمه صاحب موقعیت خطرناکی شد که شوت پای چپ و سنگین این بازیکن را بار دیگر ملکی دفع کرد. در ادامه ضربه ریباند در اختیار استوکس قرار گرفت اما تکل به موقع شیخ سلیمانی توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۷۷: مسعود شجاعی سانتری را به محوطه جریمه انجام داد و استوکس با یک حرکت زیبا توپ را در اختیار گرفت و شوتی به سمت دروازه شلیک کرد که باز هم ملکی مانع فروپاشی دروازه سپیدرود شد.

دقیقه ۸۹: سپیدرودی‌ها پشت محوطه جریمه صاحب یک ضربه آزاد خطرناک شدند که شوت حسین ابراهیمی را فروزان به کرنر فرستاد.

بهترین بازیکن:

لی اروین- تعویض طلایی محمد تقوی با حضور در زمین دو موقعیت بسیار خطرناک به دست آورد. در دقیقه ۷۶ بازی از داخل محوطه جریمه سپیدرود شوت سنگینی را روانه دروازه ملکی کرد که این گلر تیم حریف به زیبایی شوت مهاجم تازه وارد تراکتور را دفع کرد. در ادامه وی در دقیقه ۹۴ با حضور به موقع در محوطه شش قدم از سانتر دقیق اسماعیلی فر نهایت استفاده را برد و گل حساس و سه امتیازی را برای تیمش به ثمر رساند و شادی زیادی به سکوهای یادگار امام منتقل کرد.

کوروش ملکی- دروزاه‌بان کرد تیم سپیدرد در این بازی یک تنه از وقوع یک شکست سنگین برای تیمش جلوگیری  و با واکنش‌های زیبای خود استوکس را در تثبیت آقای گلی‌اش ناکام کرد. گلر شماره دوازده سپیدرود در نیمه اول و دوم تمامی شوت‌ها و ضربه‌های سر استوکس و لی اروین دفع کرد و موقعیت‌‌های زیادی را از تیم میزبان گرفت. اما در نهایت با اشتباه فردی یارانش دو گل دریافت نمود و بازنده سربلند میدان لقب گرفت.

حواشی:

تماشاگران تراکتورسازی قبل از شروع بازی به شدت علی کریمی را تشویق کردند .

اشکان دژاگه پس از اینکه دچار مصدومیت از ناحیه کشاله ران شد، در دقیقه ۳۳ جای خود را به احسان پهلوان داد.

اتفاق ویژه:

سپیدرود رشت بعد از گذشت ۷۱۴ دقیقه توانست به گل دست یابد. آن‌ها بعد از اینکه توانستند در هفته سوم مقابل ماشین سازی در تبریز به گل برسند دیگر موفق به ثبت هیچ گلی نشده بودند و حالا بعد از گذشت ۷۱۴ دقیقه بار دیگر در تبریز این بار برابر تراکتورسازی به گلی بی نتیجه دست یافتند.

خلاصه دیدار تراکتورسازی تبریز و سپیدرود رشت

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا