آخرین خبرهااسلایدرسیاسیملی

جوان گرایی در طول این پنج سال در حد شعار باقی مانده است/ رهبری پرچم‌دار جوان‌سازی حاکمیت هستند

سعید الله بداشتی، فعال سیاسی اصلاح طلب:

فعال سیاسی اصلاح طلب

الله بداشتی گفت: جوان گرایی در طول این پنج سال در حد شعار باقی مانده است و پیوند چندی با عمل ندارد.

«سعید الله بداشتی»، فعال سیاسی اصلاح طلب، در گفت و گو با برنا اظهار داشت: امروز یک شعار خوب، مخاطب پسند و رای آور موضوع جوان‌گرایی است و افرادی که در معرض رای مردم با منتخبین مردم در مجلس هستند وعده می دهند که جوانان را سر کار می آوریم.

وی با بیان اینکه “شعار جوانگرایی کمتر با عمل پیوند دارد و در حد شعار باقی مانده است” افزود: در بیان مقام معظم رهبری می توان دید که موکدا در صحبت های نوروز ۹۷ و در صحبت هایی در ورزشگاه آزادی داشتند تاکید ایشان بر اعتماد به نسل جوان است و این را مطرح کردند که جوانان فرصت هستند نه تهدید. ایشان صراحتا گفتند که باید از جوانان در عرصه های مدیریتی استفاده کرد.

الله بداشتی تصریح کرد: رهبری سیاستگذار کلان نظام هستند پس براساس صحبت های ایشان مساله جوان گرایی سیاست کلان نظام است. یعنی رهبری به عنوان رهبر سیستم جمهوری اسلامی سیاست گذاری کلانش این است که از جوان در رده های مدیریتی و روند توسعه کشور استفاده شود.

این فعال سیاسی خاطر نشان کرد: امروز شاهد این هستیم که تا حد زیادی در برابر این تصمیم مقاومت می شود. زمانی که مدیری با سابقه با رزومه مدیریتی ۳۰-۴۰ ساله در کشور باشد کمتر افرادی هستند که از این نیروها برای بکارگیری در تیم اجرایی خود استفاده نکنند و افراد جوان را برای این کارانتخاب کنند.

وی افزود: دکتر روحانی در مجلس به وزرا توصیه کردند که از نیروهای جوان در عرصه های مدیریتی استفاده کنند اما این توصیه در حد همان توصیه باقی مانده است.

الله بداشتی تاکید کرد: یک راه بیشتر وجود ندارد و آن هم انتخاب وزیری که با بدنه اجتماعی جوانان نخبه، فعال و توانمند، جوانان دغدغه مند انقلاب، جوانان حامی دولت و حامی تفکری که امروز عرصه مدیریتی کشور را به جلو می برد ارتباط داشته باشد.

این فعال سیاسی بیان کرد: متاسفانه نقش جوانان با وجود تاکید رهبری و روسای جمهوری در حد مشاوری که عملا هیچ نقشی در پیشبرد سیستم آن سازمان ندارد باقی مانده است.

وی مطرح کرد: قبلا تعیین کرده ایم که دستیار و مشاور باید بتواند بعدا بر امور مسلط و توانمند شود و به امور اجرایی بپردازد. تا به حال نتوانستیم جوانانی که انقلابی و حامی دولت، توانمند و دارای شور  هستند را کادرسازی کنیم و باید بگویم در این امتحان مردود شدیم.

این فعال سیاسی افزود: اگر چهار انتصاب اخیر مقام معظم رهبری را بررسی کنیم متوجه می شویم رهبر انقلاب پرچم دار جوان سازی حاکمیت هستند. نمی توان راهنمای چپ زد و به راست پیچید. باید رهبری را الگو قرار داد چرا که اگر ابراز نظری می کنند به آن هم جامه عمل می پوشانند.

وی با اشاره به صحبت ها و برنامه های وزرای پیشنهادی تاکید کرد: وزرای پیشنهادی باید بدانند تنها راه برون رفت از شرایط حال حاضر کشور استفاده از جوانان پرتلاش، متخصص و دغدغه‌مند کشور است. اما این افراد نباید در حد شعار به جوانان بپردازند اگر می خواهند موفق باشند و به کشور خدمت کنند باید به استفاده مفید در جوانان در بدنه بپردازند.

الله بداشتی با بیان اینکه “خط و راهبرد اصلی را گم کردیم” تاکید کرد: از مسیر اصلی انقلاب و کادرسازی نیروهای انقلابی عقب افتاده ایم و این نیاز به بازخوانی و یک معماری سازمانی دارد که این مدل را اصلاح کنیم و بتوانیم با یک معماری سازمانی متناسب با مطالبات نسل جوان و کشور را اصلاح کنیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب درباره چهار وزیر پیشنهادی گفت: این گزینه ها رزومه خوب و قوی دارند اما امیدواریم با وجود اینکه آنان از جوانان نیستند اما همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند به استفاده از جوانان در بدنه وزارتخانه اعتقاد داشته باشند و جزو اولویت های آنان باشد.

الله بداشتی ادامه داد: محمد شریعتمداری جزو وزرایی بود که هم در دولت آقای خاتمی هم در در یک سال گذشته کم و بیش از جوانان استفاده کرده است، امیدواریم این روند با قدرت بیشتر و ملموس تر در وزارت رفاه انجام شود چون این وزارتخانه ارتباط مستقیم با موضوع اشتغال و رفاه جامعه و جوانان دارد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پایان تصریح کرد: تجربه شریعتمداری در وزارت صمت و وزارت بازرگانی می تواند به سیاست اشتغالزایی که از اولویت های دولت است کمک کند و این وزارتخانه با حضور او و جوانان با انگیزه با سرعت بیشتری به سمت اشتغالزایی و محرومیت زدایی پیش برود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا