آخرین خبرهااسلایدرخبر داغسیاسیفوریملی

از سوی رییس‌جمهور انجام شد؛ معرفی چهار وزیر پیشنهادی به مجلس

چهار وزیر پیشنهادی

گزینه‌های پیشنهادی دولت برای تصدی چهار وزارتخانه اقتصاد، کار، صنعت و راه را به مجلس شورای اسلامی معرفی شدند.

به گزارش تدبیرشرق، شب گذشته با استعفای محمد شریعتمداری از وزارت صمت و عباس آخوندی از وزارت راه و شهرسازی رییس‌جمهور   رضا رحمانی و محمد اسلامی را به ترتیب به عنوان سرپرست وزارتخانه‌های مذکور معرفی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در نامه‌های جداگانه‌ای ضمن پذیرش استعفای محمد شریعتمداری از سمت وزارت صنعت، معدن و تجارت، و عباس آخوندی از سمت وزارت راه و شهرسازی از زحمات و خدمات آن‌ها در طول دوران تصدی وزارتخانه‌های مزبور تشکر و قدردانی کرد.

رییس‌جمهور هم‌چنین در احکامی جداگانه بر اساس اصل ۱۳۵ قانون اساسی محمد اسلامی را به عنوان سرپرست «وزارت راه و شهرسازی»  و رضا رحمانی را به عنوان سرپرست «وزارت صنعت، معدن و تجارت» منصوب و ابراز امیدواری کرد که آن‌ها با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید موفق باشند.

امروز صبح؛ یکشنبه نیز رئیس جمهور با ارسال نامه‌ای به هیات رییسه مجلس وزرای پیشنهادی کار، اقتصاد، راه و صنعت را به مجلس معرفی کرد.

محمد اسلامی برای تصدی پست وزارت راه

محمد اسلامی

فرهاد دژپسند برای تصدی پست وزارت اقتصاد

فرهاد دژپسند

رضا رحمانی برای وزارت صنعت، معدن و تجارت

رضا رحمانی

و محمد شریعتمداری برای تصدی پست وزارت کار

 محمد شریعتمداری

براساس آئین نامه داخلی مجلس، نمایندگان یک هفته فرصت بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی را در کمیسیون‌های تخصصی دارند و بعد از آن مجلس باید در صحن علنی وارد بررسی صلاحیت وزرا شود.

در جریان اعلام اسامی گزینه های پیشنهادی دولت برای دو وزارتخانه راه و کار برخی از نمایندگان با فریاد “دو دو” مخالفت خود را با این گزینه‌ها اعلام کردند و در زمان اعلام گزینه وزارت صنعت جمعی با فریاد ” چهار چهار “موافقت خود را این گزینه اعلام کردند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا