آخرین خبرهااسلایدرعلم و تکنولوژی

چینی ها در سال ۲۰۲۰ یک «ماه مصنوعی» به آسمان می فرستند

ماه مصنوعی

مقامات رسمی چین از برنامه‌های خود برای پرتاب یک «ماهواره نورانی» به فضا در سال ۲۰۲۰ خبر داده‌اند. گفته شده که این ماه مصنوعی، هشت برابر روشن‌تر از ماه واقعی بوده و نوری به رنگ هوای گرگ و میش را به زمین خواهد تاباند.

ماه مصنوعی چینی‌ها طوری طراحی شده که بتوان شدت نور آن را کم و زیاد کرد. با این مزیت، اعلام شده که این ماه می‌تواند محیط‌هایی به وسعت ۱۰ تا ۸۰ کیلومتر را از نور خود بهره‌مند سازد.

پرتاب این ماهواره درخشان به فضا از جنوب غربی شهر Chengdu انجام می‌شود و گفته شده که پس از استقرار در موقعیت خود در آسمان، می‌تواند تا شعاع ۵۰ مایلی اطراف خود را روشن کند. هر چند که هنوز مکانیزم عمل این ماه مصنوعی مشخص نیست چرا که ظاهرا مقامات چینی علاقه‌ای به انتشار جزئیات بیشتر در مورد این پروژه ندارند.

ماه مصنوعی

Wu Chunfend، رئیس موسسه تحقیقاتی علوم فضایی و تکنولوژی‌های میکروالکترونیک شهر Chengdu می‌گوید که وی و همکارانش سال‌ها مشغول توسعه تکنولوژی این ماه مصنوعی بوده‌اند و حالا این تکنولوژی به حدی از بلوغ رسیده که برای عملی کردن پروژه کاملا آماده باشد.

با پرتاب این ماه مصنوعی، شب‌های شهر Chengdu روشن‌تر از همیشه خواهد شد و احتمالا با وجود آن خیابان‌های شهر دیگر نیازی به چراغ‌ نداشته باشند. هر چند به نظر می‌رسد که ایده ماه مصنوعی تا امروز به مذاق عده‌ای از شهروندان چینی خوش نیامده است.

منتقدان این پروژه بر این باورند که وجود یک ماه مصنوعی در آسمان می‌تواند روی زندگی حیوانات و مشاهدات نجومی اثر منفی داشته باشد. با این وجود هنوز چیزی مشخص نیست و حتی این احتمال هم هست که پروژه به طور کامل منتفی شود.

در انتها جالب است بدانید که ایده ساخت این ماه مصنوعی، از نقاشی یک هنرمند فرانسوی الهام گرفته شده که گردنبندی از آینه‌های آویزان به کره زمین را به تصویر کشیده بود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا